rozwiń
rozwiń
zwiń
zwiń
wpisz minimum 3 znaki
Lobbing w świetle teorii wyboru publicznego - pdf

ocena: 6, głosów: 2
 

Lobbing w świetle teorii wyboru publicznego - pdf

ebook

Wydawnictwo: Uniwersytet Łódzki

Rozmiar pliku: 1.76 MB

Zabezpieczenie: Znak wodny

Produkt cyfrowy

Nasza cena: 18,79

Cena detaliczna: 22,10

U nas taniej o 15%

dodaj do przechowalni dodaj do listy życzeń Dodaj do koszyka
Powrót
  • Opis

  • Szczegółowe informacje

  • Recenzje (0)

Lobbing w świetle teorii wyboru publicznego - pdf - opis produktu:

Lobbing jest integralną częścią procesu podejmowania decyzji publicznych w systemie przedstawicielskim. Udział podmiotów zewnętrznych w procesie stanowienia prawa budzi jednak wśród komentatorów sceny publicznej nieustanne spory i kontrowersje.
Praktyka lobbingu podważa tezę, że instytucjonalizacja wywierania wpływu na władzę w bezpośredni sposób redukuje negatywne efekty społeczne tego zjawiska. Niniejsza publikacja stanowi próbę wyjścia poza obszar badań porównawczych w kierunku spojrzenia na zjawisko lobbingu poprzez cele, motywacje i reguły zachowań podmiotów współuczestniczących w procesie dochodzenia do decyzji publicznych.
Podstawowym celem książki jest zobrazowanie mechanizmu lobbingu, który funkcjonuje w oparciu o wybory dokonywane przez poszczególnych uczestników procesu politycznego, zasoby, jakimi dysponują, ich wzajemne relacje oraz wewnętrzne uwarunkowania systemu przedstawicielskiego - wspólne dla państw zachodnich demokracji.
 
Założona przez autora konwencja redukcjonistyczna zrodziła potrzebę odwołania się do teorii, która umożliwia badanie uwarunkowań systemowych demokracji jako wyniku łącznych skutków zachowania na poziomie jednostki lub grupy. Takie założenia wyjściowe spełnia teoria wyboru publicznego (public choice theory), która powstała na gruncie amerykańskim na przełomie lat 50. i 60. XX wieku. Wykorzystuje ona klasyczne instrumentarium badawcze ekonomii do objaśniania meandrów procesu politycznego.

Lobbing w świetle teorii wyboru publicznego - pdf - szczegółowe informacje:

Dział: e-Książki pdf, epub, mobi, mp3

Kategoria: ekonomia i biznes

Wydawnictwo: Uniwersytet Łódzki
Rok publikacji:2017
ISBN:978-83-8088-298-0
Rozmiar pliku:1.76 MB
Język:polski
Zabezpieczenia i kompatybilność produktu (szczegóły w dziale POMOC): * Produkt jest zabezpieczony przed nielegalnym kopiowaniem (Znak wodny)
Wprowadzono: 28.03.2017
i zgarniaj nagrody napisz recenzję

Lobbing w świetle teorii wyboru publicznego - pdf - recenzje klientów


Podobał Ci się ten tytuł? Zainspirował Cię? A może nie zgadzasz sie z autorem, opowiedz nam o tym, opisz swoje doznania związane z lekturą.
10.00

Marcin Kalinowski - przeczytaj też

Zobacz również

Gospodarka finansowa przedsiębiorstwa - ...

D. Kordela

ebook, multiformat: mobi, epub, pdf

33,46 zł taniej -15%

Perspektywy i kierunki rozwoju ...

P. Radziszewski

ebook pdf

18,35 zł taniej -20%

System finansowy - pdf

L. Jasiński

ebook pdf

17,55 zł taniej -20%

Sustainable Management - Marketing ...

M. Seretny

ebook pdf

19,95 zł taniej -20%

Ciekawe pomysły Gandalfa

książka

42.12 zł

taniej -6%

Lobbing w świetle teorii wyboru publicznego

Lobbing jest integralną częścią procesu podejmowania decyzji publicznych w systemie przedstawicielskim. Udział podmiotów zewnętrznych w procesie stanowienia prawa budzi jednak wśród komentatorów sceny publicznej nieustanne spory i kontrowersje. Praktyka lobbingu podważa tezę, że instytucjonalizacja "wywierania wpływu na władzę" w bezpośredni...

książka

30.96 zł

taniej -1%

Lobbing a wyzwania regionalne w Unii Europejskiej

Problematyka grup interesu i ich wpływu na polityczny proces decyzyjny na poziomie państwa doczekała się obszernej literatury przedmiotu. Rozpatruje się w niej relacje między tymi grupami a partiami politycznymi. Równie ważnym problemem badawczym stają się konsekwencje wpływu tych grup i ich oddziaływań na ośrodki władzy w Unii Europejskiej, w tym na proces...

książka

24.60 zł

taniej -15%

Lobbing jako proces komunikacji

`Lobbing jako proces komunikacji` - książka autorstwa Antoniego Benedikta - porusza niezwykle ważki temat planowanych korzyści określonych grup interesu wpływających na proces podejmowania decyzji przez decydentów, głównie polityków. W Polsce pojęcie lobbingu jest stosunkowo nowe, słabo znane i potocznie postrzegane raczej negatywnie. Między innymi i z tych...

książka

52.71 zł

taniej -8%

Lobbing i grupy interesu w Unii Europejskiej

Wraz z rozwojem procesów integracyjnych i nowych obszarów współpracy wzrosło znaczenie grup interesu w procesie podejmowania decyzji w Unii Europejskiej. Działalność lobbystów stała się integralnym elementem tworzenia polityki, szansą na uwzględnienie przez decydentów politycznych opinii jak najszerszych grup społecznych i narzędziem rozwiązywania...

książka

25.77 zł

taniej -26%

Lobbing biznes, prawo, polityka

Lobbing kojarzy się z licznymi aferami i ludźmi, którzy realizując własne interesy w sposób niezgodny z prawem, nazywali siebie lobbystami. Medialne nagłośnienie takich działań i ich `bohaterów` spowodowało utrwalenie negatywnego stereotypu lobbysty i lobbingu w Polsce. Tymczasem lobbing ma często wręcz kapitalne znaczenie dla rozwoju gospodarczego, jest...

książka

55.28 zł

taniej -9%

Lobbing i jego sekrety

Profesor Michel Clamen przedstawia lobbing jako grę toczącą się pomiędzy decydentami (administracja publiczna, instytucje europejskie) a różnorodnymi grupami (zawodowymi, społecznymi, gospodarczymi), które działają samodzielnie bądź wynajmują do tego celu lobbystów. Stawką w tym pojedynku jest decyzja: jej ostateczny kształt, uwzględniający, bądź nie,...

Brak list życzeń:

Utwórz

zamówienie tradycyjne
Brak produktów w koszyku
Brak produktów w koszyku

17.48

14.99

14.99

2.84

4.96

2.99

3.59

2.99

8.99

1.99

Łączna wartość zamówienia: 0 zł0 zł
Dostawa i płatność › Płatność › przejdź do koszyka
rozwiń
Wpisz numer
Swojego zamówienia (xxxxxx/rrrr)
Sprawdź

Powiadom kiedy produkt będzie dostępny

Wpisz swój adres e-mail: