- Książki Książki
- Podręczniki Podręczniki
- Ebooki Ebooki
- Audiobooki Audiobooki
- Gry / Zabawki Gry / Zabawki
- Drogeria Drogeria
- Muzyka Muzyka
- Filmy Filmy
- Art. pap i szkolne Art. pap i szkolne
O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.j pracy księgowego, pracę z arkuszem Excel poprzez zastosowanie metodyki STRE i projektowanie własnych raportów. rys. 15 Przykładowy raport Na arkuszu raport umieszczony jest Rachunek Zysków i Strat, ponieważ został on wybrany jako przykładowy raport. Jednak na tym arkuszu umieszczamy dowolny raport, jaki ma być utworzony. Ważne jest, aby w uporządkowany i logiczny sposób zaprojektować listę pozycji raportu, co zostało opisane 1. Wstęp Niniejsze opracowanie, to materiały do szkolenia, które jest dostępne na stronie Materiał ten, można przerobić bez filmów instruktażowych w oparciu o opisy zawarte w niniejszym zeszycie, a można skorzystać z pełnego szkolenia. Polecane jest, aby materiał ten traktować jako całość wraz ze szkoleniem. Proponowane szkolenia to cykl prezentacji przeznaczonych głównie dla księgowych. Mają one na celu zachęcenie do poznawania Excela, a także odkrywania wielkich możliwości, jakie kryją się z połączenia danych z pliku JPK z Excelem. Raporty, jakie można najczęściej spotkać w księgowości mogą być dwojakie: -- zestawienia, pobierające i ,,obrabiające" dane ze źródeł, w formie np. tabel przestawnych, -- raporty, które mają odgórnie zdefiniowany wzory i trzeba je zasilić danymi z odpowiednich źródeł. Mowa tutaj o raportach dla rachunkowości finansowej ponieważ, gdybyśmy weszli w obszar rachunkowości zarządczej, wówczas różnorodność formy i treści raportów od razu się zwiększa i można spotkać wiele ich postaci, włącznie z zaawansowanymi dashboardami. Jednak na poziomie średnio zaawansowanym zagadnienia analityczne jeszcze nie są poruszane. O raportach, które są zbudowane o funkcjonalność tabel przestawnych, opowiadam w bezpłatnym szkoleniu (zeszyt 1), natomiast w niniejszym szkoleniu zajmujemy się raportami księgowymi (rachunkowość finansowa), drugiego rodzaju, czyli tymi, które posiadają odgórnie zdefiniowany wzór. Do wzoru tego należy dołączyć dane z określonego źródła. Oczywiście tym źródłem są dane w pliku JPK, a konkretnie JPK_KR. Jako przykład wzoru raportu w niniejszym szkoleniu, będzie wykorzystany Rachunek Zysków i Strat w wersji porównawczej, do którego będą pobierane dane ze źródła, jakim jest Zestawienie Obrotów i Sald w pliku JPK_KR. Nie ma to zupełnie znaczenia, jaki wzór raportu zostanie wykorzystany do prezentacji uniwersalnego tworzenia raportów za pomocą prezentowanego sposobu (STRE), ponieważ bez względu na wzór raportu, jaki ma być zasilony danymi z JPK_KR, kroki do wykonania zawsze są takie same: -- zdefiniowanie zakresu danych potrzebnych do raportu, -- zaprojektowanie fundamentu raportu -- utworzenie list wyboru -- stałych elementów dla formuł Excela, -- opracowanie listy pozycji raportu, -- zbudowanie kokpitu -- miejsca zarządzania raportem, -- wstawienie formuł łączących dane: źródło > kokpit > raport. Tworzenie raportu -- 6 kroków: rys. 1 Kroki tworzenia raportu metodyką STRE -- Zdefiniowanie zakresu danych, -- Zaprojektowanie fundamentu raportu, -- Utworzenie list wyboru, -- Opracowanie list pozycji raportu, -- Zbudowanie kokpitu, -- Wstawienie formuł łączących. Od pewnego czasu wdrażam tę metodykę w różnych firmach, z różnymi ludźmi i najbardziej cieszy mnie to, że każdy chwyta w lot o co chodzi z tym Excelem. Zachęcam, nie tylko do zapoznawania się z metodyką STRE, stosowania jej w swojej pracy, ale też zachęcania innych, by włączali w swojej pracy księgowego, pracę z arkuszem Excel poprzez zastosowanie metodyki STRE i projektowanie własnych raportów. rys. 15 Przykładowy raport Na arkuszu raport umieszczony jest Rachunek Zysków i Strat, ponieważ został on wybrany jako przykładowy raport. Jednak na tym arkuszu umieszczamy dowolny raport, jaki ma być utworzony. Ważne jest, aby w uporządkowany i logiczny sposób zaprojektować listę pozycji raportu, co zostało opisane 2. Zdefiniowanie zakresu danych Jedną z podstawowych kwestii dobrego raportu jest określenie tego, z jakich źródeł danych ma on korzystać. Prezentowane przeze mnie raporty dla księgowych są zasilane danymi z plików JPK, a przede wszystkim danymi z pliku JPK_KR, więc pewien zakres danych można przyjąć już niejako z samej istoty tych raportów. Jednak w pliku JPK_KR dane nie są poukładane w prosty sposób i ustalenie tego, jak będą one pobierane do raportu ma bardzo duże znaczenie. Dane w pliku JPK_KR składają się z siedmiu bloków: -- Nagłówek, -- Podmiot1, -- Zestawienie Obrotów i Sald (ZOiS), -- Dziennik, -- Kontrola dla Dziennika, -- Zapisy, -- Kontrola dla Zapisów. Ważne jest to, aby dobrze znać budowę tego pliku i to nie tylko po kątem pól, jakie tam się znajdują, ale też po kątem tego, czy dane pole jest obowiązkowe czy nie. Co do zawartości, to sprawa jest oczywista: jeśli wiem, że w pliku jest zawarta informacja o tym jakiego okresu dotyc
Szczegóły | |
Dział: | Ebooki pdf, epub, mobi, mp3 |
Kategoria: | informatyka |
Wydawnictwo: | Ridero |
Rok publikacji: | 2020 |
Język: | polski |
Zabezpieczenia i kompatybilność produktu (szczegóły w dziale POMOC): | *Produkt jest zabezpieczony przed nielegalnym kopiowaniem (Znak wodny) |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.