Chowanna 2016. T. 2 (47) - 19 Iskry (ze) światów możliwych. Marginesy rozpakowanego, ciemnego dzieła i jego literaturoznawcze przedłużenie (wokół koncepcji ciemnych iskier Krzysztofa Maliszewskiego)
Ulubione
Kategorie
  • image

E-book

Chowanna 2016. T. 2 (47) - 19 Iskry (ze) światów możliwych. Marginesy rozpakowanego, ciemnego dzieła i jego literaturoznawcze przedłużenie (wokół koncepcji ciemnych iskier Krzysztofa Maliszewskiego) - pdf

ebook

  • pdf

Chowanna 2016. T. 2 (47) - 19 Iskry (ze) światów możliwych. Marginesy rozpakowanego, ciemnego dzieła i jego literaturoznawcze przedłużenie (wokół koncepcji ciemnych iskier Krzysztofa Maliszewskiego) - pdf - opis produktu:

Red. naczelna Ewa Syrek, redaktor części monograficznej Ewa Szadzińska

W części monograficznej niniejszego tomu skoncentrowano uwagę na zagadnieniu związku natury i kultury z perspektywy dydaktyki. Oznacza to odejście od przeciwstawiania natury kulturze oraz traktowania ich w opozycji; a) świat przyrody (istniejący niezależnie od człowieka) - świat kultury (wytworzony przez człowieka), b) czynniki wewnętrzne (genetyczne, wrodzone) - czynniki zewnętrzne (dzieła ludzkiej aktywności). Idea opozycji natura - kultura stanowi wytwór danego czasu i miejsca, wytwór określonego światopoglądu, którego system wartości jest zawsze zrelatywizowany historycznie. W pracach tu zamieszczonych skupiono się na powiązaniach tychże zagadnień. Za ważne uznano przedstawienie rozważań dotyczących relacji natura - kultura w treściach kształcenia między innymi teorii wychowania, socjologii wychowania, kształcenia z zakresu muzyki i wskazano na ich wzajemne powiązania. Zaprezentowano koncepcje kształcenia propagujące badanie współzależności ludzi i środowiska, w którym żyją. W dydaktyce sens pytań stawianych w optyce natura versus kultura dotyczy procesów kształcenia, uczenia się o ich istotnych składnikach oraz wyjaśniania ich funkcji w kształtowaniu osobowości. Obecnie szczególną uwagę skupia się na czynnikach biologicznych, które są podstawą procesów psychicznych, ponieważ to od nich zależą możliwości realizowania wzorców kulturowych. Budowane nowe koncepcje kształcenia łączące wiedzę o czynnikach biologicznych i elementach kultury stają się podstawą zmian w praktyce edukacyjnej. Zamieszczone teksty wprowadzają w dyskusję o zagadnieniach, które są ważne dla dydaktyki jako subdyscypliny pedagogiki uprawianej w aspekcie zarówno teoretycznym, jak i praktycznym.

Część Studia i rozprawy traktuje między innymi o tematach następujących: kategoria dobrego wychowania w kontekście indywidualnym i społecznym, perspektywa racjonalistyczna w pedagogice, zmiany w traktowaniu osadzonych przestępców, koncepcja Szkoły Promującej Zdrowie, funkcja koordynatora ds. promocji zdrowia, Marek Kamiński jako źródło inspiracji andragogicznych, punktualność, strategie wyzyskiwania tekstów kultury dla pedagogiki.
S
Szczegóły
  • Dział: Ebooki pdf, epub, mobi, mp3
  • Kategoria: nauki humanistyczne,  pedagogika
  • Wydawnictwo: Uniwersytet Śląski
  • Rok publikacji: 2017
  • Język: polski
  • Zabezpieczenia i kompatybilność produktu (szczegóły w dziale POMOC): *Produkt jest zabezpieczony przed nielegalnym kopiowaniem (Znak wodny)
  • Wprowadzono: 05.07.2017

eBookowe bestsellery z tych samych kategorii

produkt cyfrowy
  • -20%

E-book

produkt cyfrowy
  • -20%

E-book

Chciwość - mobi, epub

Marc Elsberg

27,66 zł 34.58
produkt cyfrowy
  • -20%

E-book

Czarne słońce - mobi, epub

Jakub Żulczyk

28,74 zł 35.92
produkt cyfrowy
  • -20%

E-book

produkt cyfrowy
  • -20%

E-book

produkt cyfrowy
  • -20%

E-book

Ewa Szadzińska, Ewa Syrek - przeczytaj też

produkt cyfrowy
  • -15%

E-book

Chowanna 2016. T. 2 (47) - pdf

Ewa Szadzińska

32,04 zł 37.70
  • RecenzjeRecenzje
  • eBook pdf
  • Chowanna 2016. T. 2 (47) - 19 Iskry (ze) światów możliwych. Marginesy rozpakowanego, ciemnego dzieła i jego literaturoznawcze przedłużenie (wokół koncepcji ciemnych iskier Krzysztofa Maliszewskiego) - pdf
4.5/5 ( 2 oceny )
    5
    1
    4
    1
    3
    0
    2
    0
    1
    0
imię, nazwisko lub nick:
Twoja ocena:
Twoja recenzja:
Wprowadź tekst z obrazka:

W przypadku naruszenia Regulaminu Twój wpis zostanie usunięty.

Uwaga!!! Nie jesteś zalogowany. zaloguj się by zgłosić recenzję do konkursu i mieć szansę na wygraną w cotygodniowym plebiscycie!

Podobał Ci się ten tytuł? Zainspirował Cię? A może nie zgadzasz sie z autorem, opowiedz nam o tym, opisz swoje doznania związane z lekturą.
image

Rekomendowane

produkt cyfrowy
  • -20%

E-book

Mury - pdf

Boguś Janiszewski

37,51 zł 46.88
produkt cyfrowy
  • -20%

E-book

produkt cyfrowy
  • -20%

E-book

produkt cyfrowy
  • -20%

E-book

produkt cyfrowy
  • -15%

E-book

produkt cyfrowy
  • -20%

E-book

produkt cyfrowy
  • -15%

E-book

produkt cyfrowy
  • -15%

E-book

Pajączek Sklepowy - mobi, epub

Adrian Fulczyk

15,19 zł 17.87

Ciekawe pomysły Gandalfa

  • Część monograficzna tomu 1/2017 Chowanny pod redakcją Krzysztofa Maliszewskiego zatytułowana Niebezpieczna humanistyka - wywrotny wymiar pedagogiki i edukacji to projekt pomyślany jako namysł nad optyką humanistyczną w pedagogice i jako próba wygenerowania w przestrzeni publicznej ważkich głosów o...

  • Red. naczelna Ewa Syrek, redaktor części monograficznej Ewa Szadzińska W części monograficznej niniejszego tomu skoncentrowano uwagę na zagadnieniu związku natury i kultury z perspektywy dydaktyki. Oznacza to odejście od przeciwstawiania natury kulturze oraz traktowania ich w opozycji; a)...

  • Red. naczelna Ewa Syrek, redaktor części monograficznej Ewa Szadzińska W części monograficznej niniejszego tomu skoncentrowano uwagę na zagadnieniu związku natury i kultury z perspektywy dydaktyki. Oznacza to odejście od przeciwstawiania natury kulturze oraz traktowania ich w opozycji; a)...

  • Red. naczelna Ewa Syrek, redaktor części monograficznej Ewa Szadzińska W części monograficznej niniejszego tomu skoncentrowano uwagę na zagadnieniu związku natury i kultury z perspektywy dydaktyki. Oznacza to odejście od przeciwstawiania natury kulturze oraz traktowania ich w opozycji; a)...

  • Red. naczelna Ewa Syrek, redaktor części monograficznej Ewa Szadzińska W części monograficznej niniejszego tomu skoncentrowano uwagę na zagadnieniu związku natury i kultury z perspektywy dydaktyki. Oznacza to odejście od przeciwstawiania natury kulturze oraz traktowania ich w opozycji; a)...

  • Red. naczelna Ewa Syrek, redaktor części monograficznej Ewa Szadzińska W części monograficznej niniejszego tomu skoncentrowano uwagę na zagadnieniu związku natury i kultury z perspektywy dydaktyki. Oznacza to odejście od przeciwstawiania natury kulturze oraz traktowania ich w opozycji; a)...