rozwiń
rozwiń
zwiń
zwiń
wpisz minimum 3 znaki
Zarządzanie strategiczne dla inżynierów
ocena: 6, głosów: 7
 
powiększenie

Fragmenty

przeczytaj fragment książki
Zarządzanie strategiczne dla inżynierów

Spis treści

Wstęp

Rozdział 1. Przedsiębiorstwo i jego funkcje na rynku
1.1. Podmiot gospodarczy i jego otoczenie
1.2. Relacja rynek producenta – rynek konsumenta
1.3. Czynniki wpływające na proces zmian w przedsiębiorstwie
1.3.1. Procesy globalizacji i regionalizacji
1.3.2. Postęp techniczny i technologiczny
1.3.3. Wymagania proekologicznego działania i społeczna odpowiedzialność organizacji
1.3.4. Czynniki wewnętrzne wpływające na zmiany w przedsiębiorstwie
1.4. Restrukturyzacja gospodarki i przedsiębiorstwa
1.5. Przedsiębiorstwo tradycyjne a przedsiębiorstwo wirtualne — warunki sprawnego działania
Pytania kontrolne

Rozdział 2. Rola strategii w zarządzaniu przedsiębiorstwem
2.1. Wybrane koncepcje zarządzania strategicznego
2.2. Zintegrowany proces zarządzania strategicznego
2.2.1. Analiza strategiczna
2.2.2. Formułowanie strategii
2.2.3. Wdrażanie strategii — organizacja, kontrola i ocena
2.3. Podmiotowy aspekt formułowania strategii
2.4. Poziomy strategii
2.5. Wizja, misja i cele strategiczne przedsiębiorstwa
2.6. Kulturowe uwarunkowania zarządzania strategicznego
Pytania kontrolne

Rozdział 3. Analiza strategiczna makrootoczenia przedsiębiorstwa
3.1. Analiza makrootoczenia
3.1.1. Jak należy definiować otoczenie przedsiębiorstwa?
3.1.2. Zdefiniowanie makrootoczenia organizacji
3.2. Składniki makrootoczenia
3.2.1. Otoczenie ekonomiczne
3.2.2. Otoczenie technologiczne
3.2.3. Otoczenie polityczno-prawne
3.2.4. Otoczenie społeczne
3.2.5. Otoczenie demograficzne
3.2.6. Otoczenie międzynarodowe
Pytania kontrolne

Rozdział 4. Metody prognozowania zjawisk w makrootoczeniu
4.1. Istota prognozowania zjawisk w otoczeniu
4.2. Metody prognozowania zjawisk w makrootoczeniu
4.3. Metody heurystyczne
4.4. Metody scenariuszowe
4.5. Badania foresightowe
4.6. Metody foresightowe
4.6.1. Skanowanie otoczenia
4.6.2. Wywiad technologiczny
4.6.3. Ankiety problemowe
4.6.4. Prognozowanie geniusza
4.6.5. Technologie krytyczne (kluczowe)
4.6.6. Mapa drogowa technologii
Pytania kontrolne

Rozdział 5. Analiza otoczenia konkurencyjnego
5.1. Model konkurencji M.E. Portera
5.2. Bariery wejścia i wyjścia z sektora
5.3. Relacje sektor a jego klienci
5.4. Relacje sektor a jego dostawcy
5.5. Rywalizacja między konkurentami i mapa grup strategicznych
Pytania kontrolne

Rozdział 6. Analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa
6.1. Zasoby przedsiębiorstwa jako źródło przewagi konkurencyjnej
6.2. Kluczowe czynniki sukcesu
6.3. Bilans strategiczny
6.4. Cykl życia produktu, technologii, organizacji i sektora
6.5. Łańcuch wartości
Pytania kontrolne

Rozdział 7. Ocena pozycji strategicznej przedsiębiorstwa
7.1. Metody portfelowe
7.2. Analiza SWOT
7.3. Benchmarking
Pytania kontrolne

Rozdział 8. Formułowanie i wybór strategii
8.1. Proces formułowania strategii przedsiębiorstwa
8.1.1. Planowanie strategii
8.1.2. Podejście oparte na wizji (przedsiębiorcze)
8.1.3. Strategie wyłaniające się (emergentne)
8.2. Strategie konkurencji — model strategii M.E. Portera
8.3. Strategie dywersyfikacji
8.3.1. Istota i przesłanki dywersyfikacji działalności przedsiębiorstwa
8.3.2. Rodzaje strategii dywersyfikacji
8.3.3. Dywersyfikacja a specjalizacja
8.4. Strategia kooperencji
8.5. Alianse strategiczne
8.5.1. Formy aliansów strategicznych
8.6. Fuzje i przejęcia
8.6.1. Istota i rodzaje fuzji/przejęć
8.6.2. Motywy fuzji/przejęć
8.6.3. Taktyki obronne przed wrogim przejęciem
8.6.4. Najczęstsze przyczyny niepowodzeń i sukcesów fuzji/przejęć
Pytania kontrolne

Rozdział 9. Wdrażanie strategii
9.1. Istota wdrażania strategii
9.2. Strategiczne programy funkcjonalne
9.3. Strategiczna (zrównoważona) karta wyników
9.4. Model strategicznego działania
9.5. General Management Navigator
9.6. Model syntezy strategii
9.7. Strategia „błękitnego oceanu”
9.8. Czynniki warunkujące efektywne wdrażanie strategii
9.9. Kontrola wdrażania strategii
9.10. Kontroling strategiczny
Pytania kontrolne

Rozdział 10. Współczesne koncepcje zarządzania a zarządzanie strategiczne
10.1. Business Process Reengineering
10.2. Outsourcing, offshoring i lean management
10.3. Zarządzanie wiedzą
10.4. Organizacja ucząca się
10.5. Organizacja inteligentna
Pytania kontrolne

Bibliografia

Indeks

Zarządzanie strategiczne dla inżynierów (miękka)

książka

Wydawnictwo: PWE Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne

Oprawa: miękka

Ilość stron: 344

Wysyłamy w: 24h - 48h + czas dostawy

Nasza cena: 63,45

Cena detaliczna: 64,74

dodaj do przechowalni dodaj do listy życzeń Dodaj do koszyka

Przy zakupie 5 egz.
Cena hurtowa:

51,79

Powrót Darmowa wysyłka dla zamówień od 99zł. SPRAWDŹ!
  • Opis

  • Szczegółowe informacje

  • Recenzje (0)

Zarządzanie strategiczne dla inżynierów - opis produktu:

Zarządzanie strategiczne jest nowoczesnym narzędziem zarządzania we współczesnych przedsiębiorstwach. Autorzy pokazali: istotę strategii i zarządzania strategicznego oraz ich rolę w zarządzaniu przedsiębiorstwem; analizę strategiczną otoczenia przedsiębiorstwa (makrootoczenia, otoczenia konkurencyjnego); analizę potencjału strategicznego przedsiębiorstwa; formułowanie i wybór strategii; wdrażanie strategii przedsiębiorstwa i kontroling strategiczny; współczesne koncepcje zarządzania wobec zarządzania strategicznego. Zrozumienie prezentowanych zagadnień ułatwiają zestawy pytań kontrolnych i liczne przykłady.
Podręcznik jest przeznaczony dla studentów zarządzania i inżynierii produkcji w wyższych uczelniach różnych typów (technicznych, rolniczych, ekonomicznych).

Zarządzanie strategiczne dla inżynierów - szczegółowe informacje:

Dział: Książki

Kategoria: nauki społeczne, ekonomia i biznes

Wydawnictwo: PWE Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
Oprawa:miękka
Okładka:miękka
Wymiary:160x235
Ilość stron:344
ISBN:978-83-208-2051-5
Wprowadzono: 16.10.2012
i zgarniaj nagrody napisz recenzję

Zarządzanie strategiczne dla inżynierów - recenzje klientów


Podobał Ci się ten tytuł? Zainspirował Cię? A może nie zgadzasz sie z autorem, opowiedz nam o tym, opisz swoje doznania związane z lekturą.
10.00

Książkowe bestsellery z tych samych kategorii

Obcym alfabetem. Jak ludzie Kremla i ...

G. Rzeczkowski

książka (miękka)

25,85 zł taniej -35%

Wiedźmin Tom 1-8 Komplet

A. Sapkowski

książka (pakiet)

224,99 zł taniej -25%

Nietoperz i suszone cytryny

M. Meller

książka (miękka)

25,89 zł taniej -35%

Kolejne 365 dni

B. Lipińska

książka (miękka)

23,89 zł taniej -40%

Zobacz również

Świat po omacku

K. Pietrowiak

książka (twarda)

40,43 zł

Metoda Lean Enterprise W poszukiwaniu ...

J. Humble

J. Mol...

książka (miękka)

34,22 zł taniej -25%

Czas niewolników Jak świat stał się ...

J. Białek

książka (miękka)

36,66 zł taniej -25%

Ciekawe pomysły Gandalfa

książka

57.29 zł

taniej -0%

Zarządzanie marketingowo-logistyczne Kontekst...

Książka stanowi pierwszą na rynku wydawniczym pozycję przedstawiającą niestandardowe podejście do zarządzania marketingowo-logistycznego. Zostało one poszerzone o perspektywę zrównoważonego rozwoju oraz wiele innych wątków, takich jak między innymi megatrendy, marketing 3.0, logistyka 4.0, omnikanałowość. Publikacja adresowana jest przede wszystkim do...

książka

29.24 zł

taniej -16%

Zarządzanie Teoria i praktyka w pigułce

Książka zawiera studia przypadku oraz `ćwiczenia` do podstawowego i obowiązkowego dla wszystkich studentów uczelni biznesowych przedmiotu `Podstawy teorii organizacji i zarządzania`. Ten przedmiot jest wykładany na I roku studiów z dziedziny biznesu i musi go zaliczyć każdy student. Jest to nowe wydanie `Ćwiczeń` wydanych po raz pierwszy w 2005 r....

książka

73.17 zł

taniej -0%

Zarządzanie projektami dla inżynierów

Zarządzanie projektami przeżywa w ostatnich latach Polsce intensywny rozwój, który spowodował, że nie jest to już tematyka zarezerwowana wyłącznie dla wybranych, lecz standardowa metoda realizacji przedsięwzięć, zarówno w dużych jak i w małych firmach i organizacjach. Książka powstała z myślą o popularyzacji tematyki zarządzania projektami wśród...

książka

47.58 zł

taniej -0%

Zarządzanie architekturocentrycznym procesem...

Planowanie architekturocentrycznego procesu tworzenia oprogramowania jest bardzo ważne. Wykorzystanie dobrze opracowanej architektury oprogramowania zapewnia terminową realizację danego przedsięwzięcia, i to w ramach założonych kosztów, przy jednoczesnym spełnieniu wymagań stawianych oprogramowaniu. Książka jest przeznaczona dla studentów informatyki, czyli...

ebook

37.52 zł

taniej -20%

Zarządzanie marketingowo-logistyczne - mobi, ...

Książka stanowi pierwszą na rynku wydawniczym pozycję przedstawiającą niestandardowe podejście do zarządzania marketingowo-logistycznego. Zostało one poszerzone o perspektywę zrównoważonego rozwoju oraz wiele innych wątków, takich jak między innymi megatrendy, marketing 3.0, logistyka 4.0, omnikanałowość. Publikacja adresowana jest przede wszystkim do...

ebook

38.55 zł

taniej -15%

Zarządzanie strategiczne dla inżynierów - pdf

Zarządzanie strategiczne jest nowoczesnym narzędziem zarządzania we współczesnych przedsiębiorstwach. Autorzy pokazali: istotę strategii i zarządzania strategicznego oraz ich rolę w zarządzaniu przedsiębiorstwem; analizę strategiczną otoczenia przedsiębiorstwa (makrootoczenia, otoczenia konkurencyjnego); analizę potencjału strategicznego przedsiębiorstwa;...

Brak list życzeń:

Utwórz

zamówienie tradycyjne
Brak produktów w koszyku
Brak produktów w koszyku

2.99

14.99

2.99

1.98

8.99

2.35

2.84

Łączna wartość zamówienia: 0 zł0 zł
Dostawa i płatność › Płatność › przejdź do koszyka
rozwiń
Wpisz numer
Swojego zamówienia (xxxxxx/rrrr)
Sprawdź

Powiadom kiedy produkt będzie dostępny

Wpisz swój adres e-mail: