SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Zarządzanie milenialsami

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

książka

Wydawnictwo PWN
Data wydania 2018
Oprawa miękka
Liczba stron 257

Opis produktu:

Roszczeniowi, leniwi, niecierpliwi i nielojalni - milenialsi nie cieszą się popularnością wśród pracodawców. Stopniowo przejmują jednak rynek pracy i już niedługo stanowić będą najliczniejszą grupę pracowników na świecie. Już niebawem szefowie staną więc przed wyborem: dogadać się z milenialsami albo co kilka miesięcy otwierać nowe rekrutacje w oczekiwaniu na pokolenie myślące podobnie do nich, które może nigdy nie nadejść.
Zarządzanie milenialsami to drugie wydanie klasycznej pozycji Espinozy i Ukleji. Korzystając z literatury, kontaktów z firmami oraz własnych, poszerzonych badań autorzy pokazują, że problem może nie tkwić w milenialsach, lecz w menedżerach i tym, w jaki sposób podchodzą do pracowników.
Roszczeniowi? Cóż, tylko wtedy, kiedy odpowiednie wynagrodzenie potraktujemy jako niezwykły przywilej. Leniwi? Jeśli tylko uwierzą w znaczenie tego, co robią, będą w stanie pracować dniami i nocami - ale niech nikt nie oczekuje od nich, że będą zadowoleni z siedzenia w biurze przez osiem godzin. Nieposłuszni? Szef to ktoś, komu wyjątkowy szacunek należy się z powodu jego stanowiska, a polecenie, jeśli nie ma sensu, nie stanowi wartości samo w sobie.
Główny trzon książki stanowi przewodnik po wartościach szczególnie ważnych dla milenialsów, a które często stają się punktami zapalnymi konfliktów w firmie: chęć elastycznego łączenia pracy z życiem osobistym, potrzeba wyrażania siebie i kreatywności, samodzielność oraz dążenie do budowania relacji. Na podstawie odpowiednio dobranych przykładów autorzy pokazują, w jaki sposób załagodzić spór i wykorzystać każdą z tych cech do skutecznego zmotywowania milenialsów do pracy. Ich zdaniem to nie tylko możliwość, ale przede wszystkim konieczność: menedżerowie, którzy zdecydują się okopać na swoich pozycjach i zrezygnować z porozumienia, narażą swoje firmy na ogromne straty.
S
Szczegóły
Dział: Książki
Kategoria: poradniki,  samodoskonalenie
Wydawnictwo: PWN
Oprawa: miękka
Okładka: miękka
Rok publikacji: 2018
Wymiary: 143x205
Liczba stron: 257
ISBN: 978-83-01-20017-6
Wprowadzono: 11.08.2018

RECENZJE - książki - Zarządzanie milenialsami - Chip Espinoza, Joel Schwarzbart

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

4.8/5 ( 9 ocen )
  • 5
    8
  • 4
    0
  • 3
    1
  • 2
    0
  • 1
    0

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję:

Qultura słowa

ilość recenzji:313

brak oceny 3-12-2018 22:21

Czy milenialsi to samo zło?
Roszczeniowi, oczekujący niebotycznych zarobków, poszukujący okazji do dobrej zabawy nawet za cenę utraty pracy, przekonani, że wszystko im się należy. Oto najkrótsza charakterystyka tzw. milenialsów, przed którymi drżą zarówno pracodawcy, jak i zatrudniani w firmach przedstawiciele innych pokoleń. Czy jednak rzeczywiście opis ten oddaje stan faktyczny? Może ta rzekoma roszczeniowość wynika ze znajomości swojej wartości, poszukiwanie zabawy to w istocie niezwykle pożądany life balance, zaś zarzucany im brak lojalności, to wynik poszukiwań dróg rozwoju.
O tym, jacy w istocie są milenialsi, a właściwie ? jak nimi zarządzać, przeczytamy w niezwykle zajmującej książce Chipa Espinozy i Micka Ukleja. Opublikowana nakładem Wydawnictwa PWN pozycja pt. ?Zarządzanie milenialsami?, to swego rodzaju poradnik, który może odmienić twoje życie jako menedżera / kierownika, zaś zmiana postrzegania postawy pracowników, przyniesie korzyść wszystkim zainteresowanym. Autorzy na podstawie przeprowadzonych badań, a także obserwacji i doświadczenia, łącząc wiedzę teoretyczną z praktyką, stworzyli praktyczny przewodnik po zarządzaniu milenialsami.
Książka składa się z trzech części, w których poszczególnych rozdziałach coraz mocniej zagłębiamy się w tematykę zarządzania i przywództwa. W części pierwszej książki przekonujemy się, że skoro około roku 2020 jeden na trzech dorosłych będzie milenialsem, musimy lepiej poznać ich naturę i potrzeby. Tylko wówczas będziemy mówić o skutecznym nimi zarządzaniu, przewodzeniu, kiedy nauczymy się pracować z ludźmi o odmiennych wartościach i priorytetach. W części tej autorzy prezentują również tzw. teorię pokoleń oraz wyjaśniają teorię dojrzewania. Prezentują również różne nastawienia menedżerów skutecznych i nieskutecznych, za podstawowe założenie publikacji przyjmując to, iż osoby ponoszące największą odpowiedzialność w firmie muszą dostosować się jako pierwsze.
W części drugiej książki autorzy przekonują, że uwzględnienie i docenienie uwag milenialsów umożliwi dzisiejszym menedżerom zbudowanie zaufania i nawiązanie relacji niezbędnych do tego, by tą grupą zarządzać. Przekonamy się również, jakimi wartościami kierują się milenialsi i dowiemy się, czym jest kontrakt psychologiczny, a także zastanowimy się, w jaki sposób skonstruować skuteczny program motywacyjny.
Z kolei w części trzeciej publikacji autorzy nakłaniają kadrę zarządzającą, by obserwowali milenialsów w różnych kontekstach i pytali ich, co najbardziej lubią u swoich menedżerów. Poruszają także kwestię mentoringu i problemów, przed którymi stoją milenialsi, a także strategii ich przezwyciężania.
Poruszane przez autorów zagadnienia pozwalają zbudować w nasze świadomości zupełnie inny obraz milenialsów, niż mieliśmy dotychczas. Dlatego też publikacja ta jest niezwykle cenna dla wszystkich osób, którym przyszło (albo przyjdzie) zarządzać milenialsami i chcą robić to efektywnie!

Opinia bierze udział w konkursie

Czy recenzja była pomocna?