Zarządzanie marketingowe biblioteką

książka

Wydawnictwo Wyższa Szkoła Bankowa
Oprawa miękka
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Zarządzanie marketingowe biblioteką staje się dziś warunkiem niezbędnym jej prawidłowego funkcjonowania. Biblioteki powinny opracowywać i wdrażać strategie marketingowe po to, aby dotrzeć do szerokiego kręgu Czytelników z jak najlepszą ofertą i jak najlepiej spełnić swoją misję. Kwestie komunikacji marketingowej i budowania więzi ze środowiskiem użytkowników, metodyki prowadzenia badań marketingowych oraz praktyka działań na tym polu stanowią dziś ważny element działalności bibliotek oraz starań ich kadry zarządzającej i pracowników.

Ciągłe pojawianie się nowych technologii bibliotecznych, nowych typów zasobów, a także zmiany cech środowiska użytkowników wpływają na formę usług bibliotecznych. Pojawiło się też nowe zjawisko - określanie terminem Biblioteka 2.0, którego najważniejszą cechą jest interaktywność relacji pomiędzy Czytelnikiem a bibliotekarzem, tworzenie wokół biblioteki, zwłaszcza jej serwisu wirtualnego, społeczności zaangażowanych użytkowników, współtworzących treści związane z ofertą bibliotek. W odniesieniu do tych nowych trendów biblioteki redefiniują swe strategie marketingowe.
Książka stanowi zbiór materiałów inspirowanych tematyką zagadnień poruszanych na konferencji naukowej Zarządzanie marketingowe biblioteką, która odbyła się w dniach 17-19 października 2007 w Chorzowie. Organizatorem konferencji była Biblioteka Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu Wydziału Zamiejscowego w Chorzowie. Patronat nad konferencją objęła Komisja Zarządzania i Marketingu Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich.
Organizatorzy konferencji mają nadzieję, że artykuły zawarte w niniejszym zbiorze staną się przyczynkiem do pogłębienia refleksji nad możliwością rozwijania zarządzania marketingowego w polskich bibliotekach w celu jak najlepszego zaspakajania potrzeb informacyjnych użytkowników bibliotek.
S
Szczegóły
Dział: Książki
Wydawnictwo: Wyższa Szkoła Bankowa
Oprawa: miękka
Okładka: miękka
Wprowadzono: 17.02.2009

RECENZJE - książki - Zarządzanie marketingowe biblioteką

4.3/5 ( 4 oceny )
  • 5
    3
  • 4
    0
  • 3
    0
  • 2
    1
  • 1
    0