Wychowanie do prawdy. / Marta Filipowicz | Książka w Gandalf.com.pl
Kategorie

Wychowanie do prawdy. (miękka)

Rozważania wokół myśli Wojciecha Chudego

książka

  • Wydawnictwo Katolicki Uniwersytet Lubelski
  • Oprawa miękka
  • Ilość stron 279
  • GRATIS! Do każdego zamówienia zakładka mola książkowego!
  • Wysyłamy w 2 - 3 dni + czas dostawy

Wychowanie do prawdy., Rozważania wokół myśli Wojciecha Chudego - opis produktu:

SPIS TREŚCI

Słowo wprowadzające (Alina Rynio)

Wstęp

Rozdział 1
Filozoficzno-antropologiczne podstawy wychowania osoby
1.1. Osoba jako podmiot wychowania
1.1.1. Wymiary osoby ludzkiej
1.1.2. Cechy osoby ludzkiej
1.1.3. Osoba ludzka i jej transcendencja
1.1.3.1. Transcendencja przez prawdę
1.1.3.2. Transcendencja przez wolność
1.2. Personalistyczne ujęcie wychowania
1.2.1. Rodzaje personalizmu i ich konsekwencje
1.2.2. Personalistyczne wychowanie osoby
1.2.3. Godność jako podstawa wychowania personalistycznego
1.3. Prawda a wychowanie osoby
1.3.1. Wartość prawdy w wychowaniu
1.3.2. Prawda jako zasada dialogu pedagogicznego

Rozdział 2
Filozoficzne konotacje prawdy
2.1. Filozoficzno-antropologiczne podstawy prawdy
2.1.1. Prawda w wybranych koncepcjach
2.1.2. Prawda a jej poznanie
2.1.3. Prawda a nauka
2.2. Doświadczenie prawdy w życiu osoby ludzkiej
2.2.1. Prawda a wolność
2.2.2. Prawda wobec miłości
2.2.3. Prawda a rozum i wiara
2.3. Prawda w życiu społecznym
2.3.1. Prawda w istnieniu wspólnot
2.3.2. Kultura jako miejsce urzeczywistniania się prawdy

Rozdział 3
Zagrożenia wychowania do prawdy
3.1. Kłamstwo jako zagrożenie wychowania do prawdy
3.1.1. Istota i próba zdefiniowania kłamstwa
3.1.2. Rodzaje kłamstwa w wychowaniu i typy kłamstw naukowych
3.1.3. Kłamstwo w relacji wychowawczej
3.2. Manipulacja zagrożeniem wychowania do prawdy
3.2.1. Manipulacja w wychowaniu
3.2.2. Manipulacja w mass mediach
3.2.3. Manipulacja a zakłamanie społeczne
3.3. Deformacje wychowania jako zagrożenia wychowania do prawdy
3.3.1. Nadużycie prawdy jako zagrożenie wychowania do prawdy
3.3.2. Zdrada wychowania
3.3.3. Przemoc względem drugiego człowieka
3.3.4. Grzech jako zło społeczne
3.4. Wymiar samookłamywania
3.4.1. Rodzaje i motywy samookłamywania
3.4.2. Samookłamywanie jako proces

Rozdział 4
Pedagogia prawdy
4.1. Etos nauczyciela i wychowawcy
4.1.1. Rola prawdy w życiu pedagoga
4.1.2. Autorytet pedagogiczny i jego rola w wychowaniu
4.1.3. Prawdomówność fundamentem komunikacji w wychowaniu do prawdy
4.1.4. Postawa pedagoga
4.2. Afirmacja prawdy
4.2.1. Wymiary wychowania do prawdy
4.2.1.1. Negatywny wymiar wychowania do prawdy
4.2.1.2. Pozytywny wymiar wychowania do prawdy
4.2.2. Zasady obrony prawdy
4.2.3. Wychowanie charakteru i sumienia
4.2.4. Pedagogia miłości najważniejszą formą afirmacji prawdy
4.3. Środowiska urzeczywistniające wychowanie do prawdy
4.3.1. Instytucjonalne środowiska wychowawcze
4.3.1.1. Rodzina środowiskiem urzeczywistniającym wychowanie do prawdy
4.3.1.2. Szkoła środowiskiem wychowania do prawdy
4.3.1.3. Kościół środowiskiem wychowania do prawdy
4.3.2. Wspólnoty narodowe jako nieformalne środowiska wychowawcze
4.4. Śmierć jako wyraz prawdy o życiu
4.4.1. Pedagogia umierania
4.4.2. Afirmacja i ochrona życia
4.4.3. Odchodzenie z nadzieją

Zakończenie

Bibliografia
1. Literatura źródłowa
1.1. Publikacje książkowe Wojciecha Chudego
1.2. Artykuły Wojciecha Chudego
2. Literatura pomocnicza
S
Szczegóły

Zobacz również

  • -35%
Złodziej

Michał Myśliwiec

19,39 zł 29.83
  • -27%
Wierzę że potrafię latać

Marek Budzicz

23,30 zł 31.92
  • -23%
Wprowadzenie do genologii

Maria Wojtak

32,26 zł 41.90
  • -25%
Metafory o Rosji

Bartłomiej Maliszewski

33,00 zł 44.00
  • RRecenzje
  • Książka
  • Wychowanie do prawdy., Rozważania wokół myśli Wojciecha Chudego
0/5 ( brak ocen )
    5
    4
    3
    2
    1
imię, nazwisko lub nick:
Twoja ocena:
Twoja recenzja:
Wprowadź tekst z obrazka:

W przypadku naruszenia Regulaminu Twój wpis zostanie usunięty.

Uwaga!!! Nie jesteś zalogowany. zaloguj się by zgłosić recenzję do konkursu i mieć szansę na wygraną w cotygodniowym plebiscycie!

Podobał Ci się ten tytuł? Zainspirował Cię? A może nie zgadzasz sie z autorem, opowiedz nam o tym, opisz swoje doznania związane z lekturą.
image

Rekomendowane

  • -35%
Strażnicy Ga`hoole Tom 4: Oblężenie

Kathryn Lasky

miękka
22,63 zł 34.82
  • -40%
Zmiana świateł

Marcin Popielarski

17,94 zł 29.91
  • -34%
Cienie zdrady Herezja horusa

PRACA ZBIOROWA

miękka
31,68 zł 48.00
  • -35%
Miasteczko Midnight

Charlaine Harris

twarda
22,74 zł 35.00
Zapowiedź - 24.11.2019
  • -35%
Totalna magia

Alice Hoffman

miękka
25,28 zł 38.89
Zapowiedź - 29.1.2020
  • -35%
Po drugiej stronie jeziora

Agnieszka Karecka

miękka
24,70 zł 37.99
Zapowiedź - 15.11.2019

Ciekawe pomysły Gandalfa

  • Dziecko pozna zasady prawidłowego poruszania się po drogach, bawiąc się przećwiczy rozpoznawanie oraz zastosowanie podstawowych znaków i sygnałów drogowych, przygotuje się do bezpiecznego zachowania w różnych sytuacjach komunikacyjnych, dowie się jak bez zagrożenia przechodzić przez jezdnię, z...

  • Monografia jest interdyscyplinarna. Obok kwestii z obszaru pedagogiki, które są wiodące, znajdują się tu fragmenty poświęcone historii polskiej prasy specjalistycznej, balneologicznej, a także dziejom medycyny i historii Polski pod wszystkimi trzema zaborami. Te ostatnie stanowią niezbędne tło...

  • Naturalnym wsparciem i sojusznikiem rodziny w kształtowaniu postaw patriotycznych winna być polska szkoła. Doświadczenia historyczne pokazują jak ważny i jak owocny był trud polskich nauczycieli, którzy w kolejnych pokoleniach kształtowali w Polakach postawy dojrzałego patriotyzmu. Ta szczególna...

  • Seria wydawnicza Przywrócić Pamięć ma przybliżyć współczesnemu społeczeństwu publikacje założycieli ruchu skautowego, twórców rozwoju idei i metodyki harcerskiej z lat 19111946. Reprint wydania z 1939 roku `Wychowanie harcerskie` Słowo wstępne Przyglądając się pracy harcerskiej i sam biorąc w...

  • Relacja rodzic - dziecko jest najważniejszym z życiowych związków. Dla dziecka - to oczywiste, bo to, czego doświadczamy, czym nasiąkamy w młodych latach, wzorce zachowań, jakie wówczas obserwujemy i przyjmujemy za swoje, czy przeciwnie - odrzucamy, rzutują na naszą dorosłość, predysponując nas do...

  • Spór o to, jak mówić o własnej przeszłości, dotyczy w istocie kształtowania swojej tożsamości. Po raz kolejny stoimy przed wyzwaniem zdefiniowania polskości bądź to jako samoistnego bytu, bądź istniejącego w jakiejś relacji z Zachodem: w formie przedmurza lub pomostu ze Wschodem. Wychowanie...