Książkowe bestsellery z tych samych kategorii

Przyjaciółka   Książka 37,28 zł
Paderborn Langer Tom 2   Książka 32,93 zł
Tajemnica domu Uklejów   Książka 37,49 zł

Wybór w gospodarce

Wprowadzenie do ekonomii

książka

Wydawnictwo KONSORCJUM AKADEMICKIE
Oprawa miękka
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Wybór w gospodarce. Wprowadzenie do ekonomii to nowe, rozszerzone, czwarte wydanie opublikowanego po raz pierwszy na początku lat 90. ubiegłego wieku i dwukrotnie wznawianego popularnego i cenionego podręcznika akademickiego, którego poprzednie wydania rozeszły się w nakładzie blisko 5,000 egzemplarzy. Stanowi on zwięzły i przejrzysty wykład z podstaw ekonomii (mikroekonomii), rozszerzony o analizę instytucjonalną. Autor publikacji podjął wysiłek powiązania ze sobą poszczególnych problemów tak, aby uwypuklić proces myślenia ekonomicznego, skoncentrowany wokół jednej podstawowej idei: spójne preferencje pozwalają określić użyteczność poszczególnych dóbr, co w połączeniu ze zjawiskiem rzadkości zasobów prowadzi do określenia ich kosztu alternatywnego w procesie produkcji i wymiany. Z kolei rola instytucji polega na minimalizowaniu kosztów transakcyjnych procesów ekonomicznych, w szczególności przez zapewnienie stabilnych praw własności.

Podręcznik zawiera wiele przykładów ilustrujących poszczególne zagadnienia, a nacisk jest położony nie na przekazywanie maksimum oderwanych od siebie informacji, lecz na konstruowanie rozumowań, analizę i wyciąganie wniosków. Intencją autora jest skupienie się na mniejszej liczbie kluczowych zagadnień, przedstawionych jednakże w miarę dokładnie i w powiązaniu ze sobą. Każdy rozdział jest zbudowany wokół kilku podstawowych twierdzeń, które są uzasadniane intuicyjnie, a w pewnych przypadkach również formalnie.
Podręcznik jest adresowany nie tylko do studentów i wykładowców uczelni ekonomicznych, ale także słuchaczy innych kierunków studiów, chcących opanować w krótkim czasie podstawowe narzędzia analizy ekonomicznej.
Podręcznik dzieli się na dwie części. Rozdziały od pierwszego do trzeciego zawierają zagadnienia podstawowe (takie, jak rzadkość, racjonalny wybór, krzywa możliwości produkcyjnych, specjalizacja i wymiana), niezbędne do naszkicowania w rozdziale czwartym prostego obrazu mechanizmu cenowo-rynkowego. Rozdział piąty przedstawia pojęcie efektywności ekonomicznej, zagadnienia dóbr publicznych i efektów zewnętrznych i na ich tle ujmuje charakterystykę działania rządu, wykorzystując elementy ekonomicznej teorii wyboru publicznego.
Druga cześć książki zawiera systematyczną analizę zachowań dwóch podstawowych podmiotów występujących na rynku: konsumenta i przedsiębiorcy. Rozdziały szósty i siódmy omawiają zagadnienia związane z maksymalizacją użyteczności i wyborem konsumenta, a rozdział ósmy kwestie wyboru technologii oraz działania producenta minimalizującego koszty. Wykorzystując charakterystykę kosztów zawartych w rozdziale ósmym, autor przechodzi następnie do omówienia modeli działania przedsiębiorstwa w różnym otoczeniu rynkowym. Rozdział dziewiąty przedstawia typową sytuację konkurencyjną, a rozdział dziesiąty przedsiębiorstwo mające wpływ na cenę.
S
Szczegóły
Dział: Książki
Wydawnictwo: KONSORCJUM AKADEMICKIE
Oprawa: miękka
Okładka: miękka
Wprowadzono: 31.01.2013

RECENZJE - książki - Wybór w gospodarce, Wprowadzenie do ekonomii

4.5/5 ( 6 ocen )
  • 5
    5
  • 4
    0
  • 3
    0
  • 2
    1
  • 1
    0