Wokół edukacji polonistycznej: diagnozy - dylematy - propozycje

książka

Wydawnictwo Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
Oprawa miękka
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Młodzi badacze, których prace składają się na niniejszą publikację, mając świadomość kryzysu i potrzeb współczesnej edukacji, poruszają problemy zarówno nowe, wynikające z przemian społeczno-kulturowych spowodowanych pojawieniem się cyfrowych technologii, jak i te znane, wielokrotnie opisywane w literaturze. W zgromadzonych artykułach znalazły się rozważania na temat sztuki kształcenia determinowanej procesem globalizacji, próby ustalenia poziomu wiedzy i potrzeb współczesnej młodzieży, propozycje rozwiązywania problemów dydaktycznych oraz postulaty wprowadzenia konkretnych zmian w podstawie programowej, programach i sposobach nauczania. Co ważne, Autorzy reprezentujący różne ośrodki badawcze (Bydgoszcz, Gdańsk, Kielce, Lublin, Łódź) stawiają diagnozy i formułują tezy, odwołując się nierzadko do własnego doświadczenia dydaktycznego. I chociaż część artykułów dotyczy edukacji stricte polonistycznej, to zawarte w nich tezy z pewnością mogą stać się wartościowe dla nauczycieli innych dyscyplin. [...]

Mamy nadzieje, że rozważania i propozycje Autorów pozwolą zarówno początkującym, jak i doświadczonym dydaktykom udoskonalić swój warsztat i staną się asumptem do dalszych, pogłębionych refleksji nad modelem skutecznej edukacji na miarę XXI w. Unowocześnienie kształcenia nie polega wszak na odrzucaniu z niechęcią klasycznych strategii czy radykalnym uszczuplaniu programów nauczania, ale na racjonalnym modyfikowaniu i modernizowaniu systemu edukacyjnego [...].

Z Wprowadzenia
S
Szczegóły
Dział: Książki
Wydawnictwo: Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
Oprawa: miękka
Okładka: miękka
Wprowadzono: 24.11.2018

RECENZJE - książki - Wokół edukacji polonistycznej: diagnozy - dylematy - propozycje

4.3/5 ( 4 oceny )
  • 5
    3
  • 4
    0
  • 3
    0
  • 2
    1
  • 1
    0