Wokół edukacji polonistycznej: diagnozy - dylematy - propozycje
książka
Wydawnictwo Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej |
Oprawa miękka |
- Dostępność niedostępny
Opis produktu:
Młodzi badacze, których prace składają się na niniejszą publikację, mając świadomość kryzysu i potrzeb współczesnej edukacji, poruszają problemy zarówno nowe, wynikające z przemian społeczno-kulturowych spowodowanych pojawieniem się cyfrowych technologii, jak i te znane, wielokrotnie opisywane w literaturze. W zgromadzonych artykułach znalazły się rozważania na temat sztuki kształcenia determinowanej procesem globalizacji, próby ustalenia poziomu wiedzy i potrzeb współczesnej młodzieży, propozycje rozwiązywania problemów dydaktycznych oraz postulaty wprowadzenia konkretnych zmian w podstawie programowej, programach i sposobach nauczania. Co ważne, Autorzy reprezentujący różne ośrodki badawcze (Bydgoszcz, Gdańsk, Kielce, Lublin, Łódź) stawiają diagnozy i formułują tezy, odwołując się nierzadko do własnego doświadczenia dydaktycznego. I chociaż część artykułów dotyczy edukacji stricte polonistycznej, to zawarte w nich tezy z pewnością mogą stać się wartościowe dla nauczycieli innych dyscyplin. [...]Mamy nadzieje, że rozważania i propozycje Autorów pozwolą zarówno początkującym, jak i doświadczonym dydaktykom udoskonalić swój warsztat i staną się asumptem do dalszych, pogłębionych refleksji nad modelem skutecznej edukacji na miarę XXI w. Unowocześnienie kształcenia nie polega wszak na odrzucaniu z niechęcią klasycznych strategii czy radykalnym uszczuplaniu programów nauczania, ale na racjonalnym modyfikowaniu i modernizowaniu systemu edukacyjnego [...].
Z Wprowadzenia
Szczegóły | |
Dział: | Książki |
Wydawnictwo: | Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej |
Oprawa: | miękka |
Okładka: | miękka |
Wprowadzono: | 24.11.2018 |