Wizerunek kobiety w sieci i poza siecią
Kompetencje medialne a stereotypowe postrzeganie wizerunku kobiety O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
książka
Wydawnictwo Imprint |
Data wydania 2020 |
Oprawa miękka |
Ilość stron 154 |
Opis produktu:
Małgorzata Bulaszewska
Imprint Media
<p> <em>Wizerunek kobiety w sieci i poza siecią</em> to raport z badania nad relacją pomiędzy poziomem kompetencji medialnych a stereotypowością podejścia do wyglądu kobiet. Analiza ilościowa oraz jakościowa reakcji na fotografie modelek w różnym wieku, z których każda występuje w czterech odmiennych stylizacjach, pokazuje schematy myślenia szerokiego spektrum respondentów: mężczyzn i kobiet, młodszych i starszych, mniej i bardziej wykształconych, mieszkających w mieście i na wsi. Pomimo wyraźnego zróżnicowania stosunku do tego, co kobietom wypada, a czego nie wypada w określonym wieku, bez względu na to, czy sądy wyrażone zostały ostro i bezpardonowo, czy też łagodnie <span>â </span>wszystkich respondentów wydaje się łączyć jedno wyraźne oczekiwanie: kobiety mają obowiązek wyglądać ładnie <span>â </span>niezależnie, czy będzie im w danym stroju wygodnie, czy nie!</p> O Autorce
<p> Małgorzata Bulaszewska â kulturoznawczyni, filmoznawczyni, medioznawczyni. W pracy naukowej zajmuje się retoryką polskiej blogosfery, cyfrowymi imigrantami i tubylcami, rezydentami i wizytantami. Interesuje ją sztuka filmowa (film fabularny, dokumentalny, animowany) w aspektach historycznych i współczesnych. Bada archetypy i trendy funkcjonujące w popkulturze. Członkini Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego oraz Polskiego Towarzystwa Badań nad Filmem i Mediami. Nakładem Imprint Media ukazała się także jej książka <em>Rola błazna w kulturze i polityce </em>(2016).</p>
Szczegóły |
Dział: | Książki |
Wydawnictwo: | Imprint |
Oprawa: | miękka |
Okładka: | miękka |
Rok publikacji: | 2020 |
Wymiary: | 124x198 |
Ilość stron: | 154 |
ISBN: | 9788364299889 |
Wprowadzono: | 02.07.2020 |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.