Świadomość grafotaktyczna uczniów szkoły podstawowej w kontekście nauki pisania
książka
Wydawnictwo Elipsa |
Oprawa miękka |
- Dostępność niedostępny
Opis produktu:
Badanie nad świadomością grafotaktyczną w Polsce ma ciągle jeszcze charakter pionierski. Dlatego Autorka włożyła wiele pracy, aby polskiemu czytelnikowi przybliżyć stan badań światowych nad tą problematyką. Przedstawiła je na podstawie obszernej literatury - głównie anglojęzycznej, ale także niemiecko i francuskojęzycznej.Książka ma budowę dwudzielną. Pierwsza część zatytułowana "Grafotaktyka w świetle literatury przedmiotu" stanowi wprowadzenie teoretyczne do tematyki świadomości grafotaktycznej i sposobów jej badania. Część II, badawcza, stanowi pierwsze w Polsce opracowanie poświęcone świadomości grafotaktycznej uczniów szkoły podstawowej. Analizy ilościowe i jakościowe są rzetelne i starannie zostały w pracy zaprezentowane. Przedstawiają one stan i poziom, a także dynamiczną zmienność świadomości grafotaktycznej dzieci i - nade wszystkim - jej wpływ na naukę pisania. Na końcu Autorka przedstawia dyskusję nad otrzymanymi wynikami, prezentuje dalsze pytania badawcze oraz wskazuje możliwe perspektywy i obszary dla kolejnych badań nad świadomością grafotaktyczną.
Szczegóły | |
Dział: | Książki |
Wydawnictwo: | Elipsa |
Oprawa: | miękka |
Okładka: | miękka |
Wprowadzono: | 19.06.2019 |