Książkowe bestsellery z tych samych kategorii

Strategie marketingowe w instytucjach kultury

książka

Wydawnictwo PWE Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
Oprawa miękka
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Przemiany rynkowe, rozwój technologiczny i cywilizacyjny oraz globalizacja konsumpcji i jej wirtualizacja wywołały istotne zmiany w funkcjonowaniu podmiotów rynkowych w Polsce, w tym w sferze kultury wysokiej. Najważniejsza z nich to prywatyzacja przejawiająca się m.in. w przekazaniu samorządom większości publicznych instytucji kultury. Państwo przestało być jedynym zarządcą i mecenasem kultury, w związku z czym jego udział w finansowaniu tego typu instytucji wyraźnie się zmniejszył, wzrósł natomiast udział innych sektorów głównie sektora samorządowego, ale również pozarządowego (non profit) i prywatnego.

W instytucjach kultury, które przyjęły orientację rynkową, niezbędne okazało się zatem określenie potrzeb rynku docelowego i dostosowanie do nich komponentów marketingu-mix przy jednoczesnym aktywnym kreowaniu potrzeb za pomocą określonych instrumentów marketingowych. Równie istotne stało się przyjęcie długofalowego spojrzenia na potrzeby społeczeństwa i w konsekwencji strategicznego podejścia do podejmowanych działań marketingowych. Podstawą funkcjonowania instytucji kultury jest bowiem nie tylko upowszechnianie wybranych przez kierownictwo określonych dzieł sztuki, lecz także respektowanie woli słuchaczy w procesie podejmowania decyzji.
S
Szczegóły
Dział: Książki
Wydawnictwo: PWE Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
Oprawa: miękka
Okładka: miękka
Wprowadzono: 07.10.2011

RECENZJE - książki - Strategie marketingowe w instytucjach kultury

4.7/5 ( 10 ocen )
  • 5
    9
  • 4
    0
  • 3
    0
  • 2
    1
  • 1
    0