Słucham i wymawiam. Dla maluchów i starszaków. Głoski t, d - Bożena Senkowska - Książka | Gandalf.com.pl
Ulubione
Kategorie

Słucham i wymawiam. Dla maluchów i starszaków. Głoski t, d (miękka)

Zeszyt 2

książka

  • Wydawnictwo Wydawnictwo Edukacyjne
  • Oprawa miękka
  • Ilość stron 36
  • GRATIS! Do każdego zamówienia zakładka mola książkowego!
  • Wysyłamy w 24h - 48h + czas dostawy

Słucham i wymawiam. Dla maluchów i starszaków. Głoski t, d, Zeszyt 2 - opis produktu:

Seria logopedyczna Słucham i wymawiam. Dla maluchów i starszaków obejmuje zeszyty ćwiczeń przeznaczone dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat.
Ćwiczenia te:
- rozwijają uwagę i pamięć słuchową,
- doskonalą artykulację,
- poszerzają słownictwo,
- uczą dostrzegania rytmu i rymu,
- usprawniają funkcje percepcyjno-motoryczne,
- rozwijają procesy myślenia.
Dwa pierwsze zeszyty serii dotyczą głosek łatwiejszych, których wymowa jest rzadziej zaburzona (/b/, /p/, /t/, /d/). W kolejnych zeszytach ćwiczone są głoski, które w rozwoju mowy dziecka pojawiają się nieco później (/v/, /f/, /g/, /k/ oraz głoski syczące).
Oprócz ćwiczeń prawidłowej artykulacji pojawiają się też zadania rozwijające funkcje słuchowe oraz takie, które kierują uwagę dziecka na dźwiękową strukturę słowa, jednak jeszcze w jej bardzo ogólnym rozumieniu.

Książka Słucham i wymawiam. Dla maluchów i starszaków. Głoski t, d Zeszyt 2, pochodzi z wydawnictwa Wydawnictwo Edukacyjne. Autorem książki jest Bożena Senkowska. Należy do gatunków: dla dzieci i młodzieży, edukacja, nauki humanistyczne, pedagogika. Książka Słucham i wymawiam. Dla maluchów i starszaków. Głoski t, d liczy 36 stron. Jej wymiary to 205x275. Oprawa jest miękka.
S
Szczegóły

Książkowe bestsellery z tych samych kategorii

Mikołaj Poleca

Recenzje
image Nie wiesz, czy kupić? Sprawdź recenzje
Książka
Słucham i wymawiam. Dla maluchów i starszaków. Głoski t, d, Zeszyt 2

4.3/5 ( 3 oceny )
    5
    2
    4
    0
    3
    1
    2
    0
    1
    0

Zaloguj się i napisz recenzję na min. 700 znaków. Akceptując regulamin bierzesz udział w cotygodniowym plebiscycie. Do wygrania kupon 50 PLN i 15 punktów klienta.

imię, nazwisko lub nick:
Twoja ocena:
Twoja recenzja:
Wprowadź tekst z obrazka:

W przypadku naruszenia Regulaminu Twój wpis zostanie usunięty.

Qultura słowa

  • 4-10-2019
  • 18:12

Ćwiczymy artykulację!
Substytucja głosek [t] i [d] występuje stosunkowo rzadko, a jeśli się zdarza, to zwykle głoski te zamieniane są na [k] i [g]. Znaczenie częściej natomiast można zaobserwować międzyzębową realizację tych fonemów. W ćwiczeniach tych głosek warto uwzględnić nie tylko ćwiczenia uwrażliwiające miejsce artykulacji, ale również pionizujące język (szczególnie w przypadku artykulacji międzyzębowej). Do takich przykładowych ćwiczeń można zaliczyć m.in. mycie górnych zębów od wewnątrz, liczenie zębów (dotykanie czubkiem języka kolejno zębów na górze), dotykanie czubkiem języka na przemian górnych i dolnych zębów czy kląskanie.
Warto również sięgnąć po merytoryczne opracowania, służące ćwiczeniu przez dzieci wspomnianych głosek, takie jak te proponowane przez Bożenę Senkowską, neurologopedę pracującą w poradni psychologiczno-pedagogicznej, specjalizującą się w terapii dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Seria logopedyczna ?Słucham i wymawiam?, opublikowana nakładem Wydawnictwa Edukacyjnego, obejmuje zeszyty ćwiczeń przeznaczone dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat, choć tak naprawdę zgromadzony przez autorkę materiał można również wykorzystać do pracy dziećmi nieco starszymi czy niepełnosprawnymi (w moim przypadku są to dzieci w wieku 9 lat oraz dorosłe osoby niepełnosprawne intelektualnie). Głoskom [t] i [d] został poświęcony zeszyt 2 ?Słucham i wymawiam. Dla maluchów i starszaków. Głoski t, d?.
Zeszyt ten, przeznaczony dla dzieci, u których wymowa tytułowych głosek jest nieprawidłowa, zawiera ćwiczenia, w których utrwalaniu artykulacji [t] i [d] towarzysza polecania mające na celu rozwój uwagi i pamięci słuchowej czy odtwarzanie rytmu sylab. Zgromadzone zadania mają również na celu zrozumienie przez dziecko pojęcia rytmu oraz sylaby, a także usłyszeć podobne brzmieniowo elementy słów.
Dzieci podczas zgromadzonych przez autorkę ćwiczeń bawią się doskonale, naśladując gaworzenie niemowlęcia, trąbienie słonia czy tupanie jeżyka, bądź też ? wraz z Adasiem ? dzwonienie telefonu. Ćwiczyć będą również sylaby od których zaczynają się nazwy przedstawionych obrazków czy też łączyć w pary pojazdy i drogi, nazywając przy tym ilustracje. Bawić się będziemy również w rymowanki-zgadywanki czy szukać wraz z motylami drogi do ich kwiatków. Zebrane w zeszycie ćwiczenia służą bowiem również doskonaleniu funkcji percepcyjno-motorycznych, rozwijają również wyobraźnię dziecka.
Walory merytoryczne ćwiczeń, w połączeniu z ich odpowiednim dla wieku i zainteresowań dziecka doborem (skorzystać z nich mogą również dzieci z niskimi kompetencjami w zakresie znajomości słownictwa czy budowania zdań) sprawiają, że seria logopedyczna autorstwa Senkowskiej jest nieocenioną pomocą w prowadzeniu terapii logopedycznej. Sięgnąć po nią mogą również nauczyciele wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, a także sami rodzice i opiekunowie ? realizowane ćwiczenia są bowiem pracą poprzez zabawę i dzieci chętnie je wykonują, doskonaląc niejako ?przy okazji? wymowę [t] i [d].

Czy recenzja była pomocna?