Słucham i wymawiam. Dla maluchów i starszaków. Głoski k, g - Bożena Senkowska - Książka | Gandalf.com.pl
Ulubione
Kategorie

Słucham i wymawiam. Dla maluchów i starszaków. Głoski k, g (miękka)

Zeszyt 3

książka

  • Wydawnictwo Wydawnictwo Edukacyjne
  • Oprawa miękka
  • Ilość stron 36
  • GRATIS! Do każdego zamówienia zakładka mola książkowego!
  • Wysyłamy w 24h - 48h + czas dostawy

Słucham i wymawiam. Dla maluchów i starszaków. Głoski k, g, Zeszyt 3 - opis produktu:

Seria logopedyczna "Słucham i wymawiam. Dla maluchów i starszaków" obejmuje zeszyty ćwiczeń przeznaczone dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat.

Ćwiczenia te:
- rozwijają uwagę i pamięć słuchową,
- doskonalą artykulację,
- poszerzają słownictwo,
- uczą dostrzegania rytmu i rymu,
- usprawniają funkcje percepcyjno-motoryczne,
- rozwijają procesy myślenia.

Dwa pierwsze zeszyty serii dotyczą głosek łatwiejszych, których wymowa jest rzadziej zaburzona (/b/, /p/, /t/, /d/). W kolejnych zeszytach ćwiczone są głoski, które w rozwoju mowy dziecka pojawiają się nieco później (/v/, /f/, /g/, /k/ oraz głoski syczące).
Oprócz ćwiczeń prawidłowej artykulacji pojawiają się też zadania rozwijające funkcje słuchowe oraz takie, które kierują uwagę dziecka na dźwiękową strukturę słowa, jednak jeszcze w jej bardzo ogólnym rozumieniu.

Bożena Senkowska, neurologopeda, pracuje w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Zajmuje się dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, z opóźnionym lub zaburzonym rozwojem mowy, występującym również na tle innych zaburzeń rozwoju. W swojej pracy skupia się nie tylko na rozwijaniu mowy i korygowaniu wad artykulacji, lecz także na rozwijaniu i doskonaleniu procesów myślenia oraz funkcji percepcyjno-motorycznych. Dba również o to, aby terapia była dla dziecka atrakcyjna, ciekawa i nie stała się przykrym obowiązkiem.
Jest autorką serii logopedycznej "Sylaby, słowa, wyrazy" oraz serii dla dzieci w wieku przedszkolnym "Myślę i mówię".

Książka Słucham i wymawiam. Dla maluchów i starszaków. Głoski k, g Zeszyt 3, pochodzi z wydawnictwa Wydawnictwo Edukacyjne. Autorem książki jest Bożena Senkowska. Należy do gatunków: dla dzieci i młodzieży, edukacja, nauki humanistyczne, pedagogika, logopedia i uszkodzenia słuchu. Książka Słucham i wymawiam. Dla maluchów i starszaków. Głoski k, g liczy 36 stron. Jej wymiary to 205x275. Oprawa jest miękka.
S
Szczegóły

Książkowe bestsellery z tych samych kategorii

-35% Nowość Muminki zebrane Bestseller Muminki zebrane
Muminki zebrane Tom 2 twarda 51,94 zł 79.91
Dodaj do koszyka
-39% Nowość Krew i miód Bestseller Krew i miód
Krew i miód Gołąb i wąż Tom 2 miękka 24,34 zł 39.90
Dodaj do koszyka
-28% Bestseller Muminki zebrane
Muminki zebrane Tom 1 twarda 57,52 zł 79.89
Dodaj do koszyka
Bestseller Wszystkie kolory świata
Wszystkie kolory świata twarda 39,99 zł
Dodaj do koszyka

Recenzje
image Nie wiesz, czy kupić? Sprawdź recenzje
Książka
Słucham i wymawiam. Dla maluchów i starszaków. Głoski k, g, Zeszyt 3

4.7/5 ( 3 oceny )
  • 5
    2
  • 4
    1
  • 3
    0
  • 2
    0
  • 1
    0

Zaloguj się i napisz recenzję na min. 700 znaków. Akceptując regulamin bierzesz udział w cotygodniowym plebiscycie. Do wygrania kupon 50 PLN i 15 punktów klienta.

imię, nazwisko lub nick:
Twoja ocena:
Twoja recenzja:
Wprowadź tekst z obrazka:

W przypadku naruszenia Regulaminu Twój wpis zostanie usunięty.

Qultura słowa

5-09-2019 09:00

Ćwiczenia buzi i języka
Gammacyzm i kappacyzm są to wady wymowy, które polegają na nieprawidłowej realizacji głosek tylnojęzykowych. Pierwszy z tych terminów oznacza nieprawidłową wymowa głoski ?g?, zaś kappacyzm - nieprawidłową realizację głoski ?k?. Zwykle głoski te albo w ogóle nie są realizowane, albo w miejscu zwartych, tylnojęzykowych, ?k? i ?g? pojawiają się zwarte przedniojęzykowo-zębowe ?t? i ?d?. Wynika to stąd, że w artykulacji tych głosek biorą udział te same partie mięśni ? w przypadku ?k? i ?g? mięsień podłużny dolny, który skraca język, uwypukla jego grzbiet i kieruje przód języka na dno jamy ustnej, zaś przy głoskach ?t? i ?d? ? mięsień podłużny górny, który skraca język, a jego przód unosi do góry.
Kiedy tylko zauważymy nieprawidłowy rozwój mowy u dziecka, należy zgłosić się wraz z maluchem do logopedy. Te nieprawidłowości mogą dotyczyć zarówno braku widocznych postępów w mówieniu, jak i niewłaściwie wymawianych głosek ?nie tylko wspomnianych k i g. Wizyta u logopedy pomoże albo uspokoić rodziców, albo przyspieszy proces korygowania wad wymowy lub zgryzu, które powodują nieprawidłowości w konstruowaniu dźwięków.
Sama wizyta, to jednak nie wszystko, bowiem nie obędzie się bez ćwiczeń, zarówno tych rozwijających uwagę i doskonalących pamięć słuchową, jak i tych doskonalących artykulację, poszerzających słownictwo czy rozwijających procesy myślenia oraz wyobraźnię. Ćwiczyć z dzieckiem będzie logopeda, ale także rodzice ? zarówno w jednym, ja i w drugim przypadku warto wspomóc się w realizowaniu tych ćwiczeń odpowiednią lekturą. Niezwykle przydatna może okazać się seria logopedyczna ?Słucham i wymawiam?, opublikowana nakładem Wydawnictwa Edukacyjnego, która obejmuje zeszyty ćwiczeń przeznaczone dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat (choć ja wykorzystuje obecnie te zeszyty do ćwiczeń z chłopcem 9-letnim). Seria autorstwa Bożeny Senkowskiej pozwala ćwiczyć zarówno głoski ?łatwiejsze?, których wymowa jest rzadziej zaburzona, jak i te głoski, które w rozwoju mowy pojawiają się nieco później. Zeszyt 3 ?Słucham i wymawiam. Dla maluchów i starszaków. Głoski k, g?, to pozycja, która ? jak wskazuje tytuł ? proponuje ćwiczenia głosek /k/, /g/. Ćwiczenia zawarte w tej pozycji nie zawiera wyrazów z głoskami szumiącymi, głoska /r/ występuje sporadycznie. To sprawia, że proponowane zabawy logopedyczne mogą być przeznaczone dla dzieci z niedojrzałą bądź wadliwą artykulacją tych głosek.
W ćwiczeniach znajdziemy wiele propozycji powalających kształtować prawidłową wymowę. Polecenia kierują uwagę dziecka na słuchanie, zapamiętywanie rytmu sylab i słów. Sporo jest ćwiczeń pozwalających pracować nad rozwijaniem elementarnej świadomości językowej (słuchanie, identyfikowanie słów podobnie brzmiących, porównywanie długości słów, analiza sylabowa). Praca z ty zeszytem rozwija ponadto sprawność grafomotoryczną i percepcję wzrokową ? dziecko np. koloruje obrazki, zakreśla odpowiednie słowa, śledzi rysunki w poszukiwaniu brakującego elementu itd.
Zawartość merytoryczna zeszytu ćwiczeń oraz układ proponowanych zabaw sprawia, że książka może być wykorzystywana wszechstronnie ? zarówno przez nauczycieli edukacji przedszkolnej, logopedów i neurologopedów, jak i w domowym zaciszu przez samych rodziców.

Czy recenzja była pomocna?