SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Sensotwórczość. Jak zarządzać pracownikami wiedzy we współczesnych organizacjach

Jak zarządzać pracownikami wiedzy we współczesnych organizacjach

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

książka

Wydawnictwo Mt Biznes
Data wydania 2022
Oprawa miękka
Liczba stron 288
  • Wysyłka Kup teraz, a produkt wyruszy do Ciebie już w poniedziałek!
    Dotyczy zamówień opłaconych przez PayU, kartą lub za pobraniem.
  • promocja IPP Jesień

Opis produktu:

Nowe podejście do zarządzania, budowania zespołów i wytwarzania wartości przez firmy. Jednym z charakterystycznych elementów nowego świata, opartego na informacji, wiedzy i kapitale niematerialnym, jest nowy typ pracownika. Pracownicy wiedzy (ang. knowledge workers) właściwie dominują dziś we wszystkich branżach. Na takie osoby nie działają konwencjonalne systemy motywacyjne, nie chcą być zasobem, kosztem czy trybem w maszynie. Chcą się uczyć i stale rozwijać, ale nie tylko w ramach wyznaczonych formalnie procesów edukacyjnych. Dla pracowników wiedzy uświadomienie sobie sensu własnej pracy i podejmowanych wysiłków jest warunkiem koniecznym do zaangażowania się. Powstaje pytanie: czy Ty, Twoja firma lub jej menedżerowie jesteście gotowi zarządzać takim intelektualnym kapitałem? Bo jeśli zastosujecie stare metody wobec nowego typu pracownika, to się nie uda. Pracownicy wiedzy odejdą gdzie indziej. Bez wahania. Dlatego doktorzy biznesu: Joanna Heidtman i Piotr Piasecki świadomi tego nowego paradygmatu napisali Sensotwórczość - publikację pełną konkretnych narzędzi pozwalających skutecznie przewodzić pracownikom wiedzy we współczesnych firmach oraz sprawnie nawigować po zmiennej rzeczywistości biznesowej. Książka oparta jest na przypadkach konsultingowych oraz zbudowana wokół warsztatów prowadzonych przez autorów dla kadry menedżerskiej w wielu polskich firmach. Liderzy znajdą więc w niej swoje rzeczywiste dylematy i wyzwania, na które autorzy dają krótkie i skondensowane podpowiedzi, przedstawiają sprawdzone techniki i konkretne wskazówki. Duet Heidtman & Piasecki wziął pod lupę siedem kluczowym obszarów, które we współczesnych organizacjach stanowią fundament sukcesu, ale są też źródłem największych wyzwań. Autorzy zajmują się zarówno kapitałem ludzkim (różnorodne zespoły, przywództwo tworzące wartość), organizacyjnym (innowacyjność, uczenie się, metody wspierające współdziałanie, otoczenie sprzyjające tworzeniu wartości), jak i kapitałem relacyjnym (sieci społeczne). A przede wszystkim pokazują konkretne metody (m.in. Team Mirror, ILead, Przywództwo 7 planet) wykorzystywane do motywowania, przeprowadzania przez zmiany czy do rozwoju współczesnych zespołów. *** Czytelniku, który wziąłeś tę książkę do ręki i czytasz te słowa, wiedz, że masz przed sobą znakomite kompendium wiedzy, a zarazem narzędzie diagnozy i samodoskonalenia, stworzone po to, by pomóc Ci lepiej odnajdywać się w błyskawicznie zmieniającym się świecie biznesu, rynku, organizacji i zarządzania. To pierwsza polska książka, która kompetentnie i wyczerpująco opisuje zasadniczą zmianę w pojmowaniu zjawisk mikro- i makroekonomicznych (zmianę paradygmatu) oraz przejawianie się tej zmiany w nastawieniu i motywacjach najmłodszych generacji pracowników. Wojciech Eichelberger, psychoterapeuta, coach, trener, doradca biznesu, współtwórca i dyrektor Instytutu Psychoimmunologii (IPSI) Sensotwórczość to książka pełna wdzięczności i pragnienia harmonii, zachęcająca do głębszego poszukiwania sensu w pracy i otoczeniu, w którym się żyje. Podpowiada, w jaki sposób nasza życiowa energia może być w pełni wykorzystana i stać się impulsem do pozytywnych zmian. Sam często zadaję sobie pytania: Kim jestem? Po co żyję? I jaką wartość mogę wnieść do świata. Odpowiedzi na nie sprawiają, że staję się wrażliwszy na otoczenie. Marek Kamiński, polski polarnik, podróżnik, przedsiębiorca Od kilkunastu lat obserwujemy na całym świecie powolną, ale utrwalającą się zmianę roli, jaką praca odgrywa w naszym życiu. Coraz więcej ludzi upatruje w niej nie tylko sposobu na zapewnienie sobie odpowiednich środków finansowych, ale przede wszystkim celu, dla którego warto żyć. Dotyczy to w szczególności pokolenia urodzonego po roku 1990, a już obecnego na rynku pracy. Firmy, które nie zrozumieją tego na czas, niech nie liczą na zaangażowanie swoich pracowników, a może wręcz na chętnych do pracy. Prof. Andrzej Blikle,profesor matematyki, pracownik Polskiej Akademii Nauk i członek Academia Europaea, w latach 1990-2010 kierował firmą A. Blikle *** dr Joanna Heidtman - psycholog i socjolog, konsultant biznesu, doradca i coach. Wykładowca na studiach podyplomowych Uniwersytetu SWPS. Współzarządzająca w firmie konsultingowej Heidtman & Piasecki Business Doctors. Wiedzę i doświadczenie zdobywała m.in. w University of South Carolina i Cornell University w USA. W Pracowni Procesów Grupowych w IS UJ przez- lat prowadziła badania dotyczące konfliktów i dynamiki grupowej. Zajmuje się tematyką zmiany, kultury organizacyjnej i zespołów wysokiej efektywności. Wspiera organizacje w zakresie radzenia sobie ze stresem i niepewnością w sytuacjach kryzysowych. Jej publikacje pojawiły się w takich pismach naukowych i popularnych jak: `Harvard Business Review`, `Coaching`, `Newsweek Psychologia`, `Zwierciadło` czy `Sens`. Współpracuje jako ekspert z portalami internetowymi, stacjami radiowymi i telewizyjnymi. Prowadzi indywidualne sesje coachingowe, wykłady, warsztaty i programy rozwojowe dla liderów. Piotr Piasecki - ekspert zarządzania i przywództwa, konsultant, trener i coach. Współzarządzający w firmie Heidtman & Piasecki Business Doctors i Fundacji na rzecz Kapitału Intelektualnego. Doświadczenie zdobywa, pełniąc funkcje menedżerskie i przywódcze w biznesie i poza nim. Specjalizuje się w zmianach organizacyjnych i zarządzaniu strategicznym. Opracował koncepcje `Kapitalnej firmy`, modelu kompetencji liderów zmiany, oraz `Przywództwa 7 planet`. Stosuje autorskie metody wspomagania menedżerów i liderów w osiąganiu celów i rozwoju przywództwa. Interesuje się kapitałem intelektualnym, kulturą organizacyjną i uczeniem się. Na co dzień zaangażowany aktywista społeczny i ekspert sektora usług rozwojowych. Jako prezes Polskiej Izby Firm Szkoleniowych współpracuje z wieloma instytucjami z otoczenia biznesu i edukacji. Jest autorem licznych wystąpień, wykładów i publikacji dotyczących zarządzania oraz rozwoju.
S
Szczegóły
Dział: Książki
Promocje: wysyłka 24h
Wydawnictwa: MT Biznes
Kategoria: Zarządzanie zasobami ludzkimi,  Poradniki,  Praca i kariera
Wydawnictwo: Mt Biznes
Oprawa: miękka
Okładka: miękka
Rok publikacji: 2022
Wymiary: 141x218
Liczba stron: 288
ISBN: 9788382311884
Wprowadzono: 31.05.2022

RECENZJE - książki - Sensotwórczość. Jak zarządzać pracownikami wiedzy we współczesnych organizacjach, Jak zarządzać pracownikami wiedzy we współczesnych organizacjach - Joanna Heidtman

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

0/5 ( brak ocen )
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję: