Dzieci uwielbiają wierszyki i rymowanki. Są melodyjne, mają ciekawych bohaterów, nie są długie i łatwo się je przyswaja. Jednak to nie jedyne zalety wierszy.
Dzięki wierszom łatwiej zwrócić uwagę dziecka na rytm mowy. Na tempo, melodię i akcent. Wierszami można się dowolnie bawić. Można je recytować, ułożyć do nich melodię i zaśpiewać, wyklaskiwać lub wystukiwać rytm. Jest przy tym mnóstwo zabawy, a wiersze, dzięki rymom bardzo szybko wpadają w ucho i zapadają w pamięć.
Rymowanie pomaga kształtować poczucie rytmu, wspomaga świadomość fonologiczną, dzięki czemu dziecko skupia się również na brzmieniu słowa, nie tylko na znaczeniu. Z czasem zaczyna bawić się słowami i podejmuje próby samodzielnego tworzenia rymów.
?Rymowanki-Utrwalanki? autorstwa Doroty Krupy to zbiór krótkich wierszyków przepełnionych konkretnymi głoskami. Książka ma 54 strony i zawiera materiał dotyczący głosek: sz, ż, cz, dż, s, z, c, dz, ś, ź, ć, dź, r, l, k ,ki, g, gi, t, d, p , pi, b, bi, w, wi, f, fi, ł, h. Można z nią również ćwiczyć różnicowanie głosek: sz ? s, ż ? z, cz ? c, dż ? dz, r ? l, k ? t, g ? d oraz w ? ł.
Wierszyki są śmieszne, niezbyt długie i co najważniejsze ? do każdego dołączony jest obrazek, który dziecko może pokolorować.
Każdy logopeda skorzysta z pomocy rymowanek podczas zajęć logopedycznych. Dzięki nim możemy w łatwy i przyjemny sposób ?przemycić? bardzo dużo słów zawierających interesującą nas głoskę.
Oficyna Wydawnicza Impuls http://impulsoficyna.com.pl/recenzje/rymowanki-utrwalanki-materialy-do-cwiczen-logopedycznych,165.html