Redundancja w mediach
Studium pragmalingwistyczne książka
Wydawnictwo Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu |
Oprawa miękka |
Opis produktu:
Czy redundancja może być terminem? Z jednej strony obrosła negatywnymi konotacjami (np. tekst redundantny = tekst rozwlekły), z drugiej wydaje się pojęciem na tyle nieznanym (niemal trudnym do wymówienia), że nieosadzonym w potocznych kontekstach, wyjętym z codziennego użycia - a więc "rokującym" jako termin. Prześledzenie redundancji w mediach zdaje się zadaniem karkołomnym: w epoce zwrotu repetetywnego właściwie każdy przekaz mieści się w jej ramach. Autorka podejmuje się jednak wskazania obszarów nieoczywistych, które decydują o tożsamości współczesnych mediów, zarówno tradycyjnych, jak i najnowszych. Dowodzi jednocześnie, że redundancja jako właściwość występująca na wielu różnych poziomach tekstu może zarówno służyć zrozumiałości i oswajaniu przekazu, jak i sprzyjać jego hermetyczności.
Szczegóły |
Dział: | Książki |
Wydawnictwo: | Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu |
Oprawa: | miękka |
Okładka: | miękka |
Wprowadzono: | 16.07.2017 |