Program zajęć dydaktyczno-wyrównawczych oraz korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów klas 1-3 z trudnościami w czytaniu i pisaniu

Edukacja polonistyczna

książka

Wydawnictwo Harmonia
Oprawa miękka
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Książka wspomoże nauczycieli i terapeutów w kompleksowym objęciu ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną zarówno w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych, jak i organizowanych zajęć specjalistycznych. Autorki prezentują między innymi zadania wychowawców, nauczycieli i terapeutów, a także omawiają dokumentację i rodzaje ćwiczeń w nauczaniu języka polskiego.
S
Szczegóły
Dział: Książki
Wydawnictwo: Harmonia
Oprawa: miękka
Okładka: miękka
Wprowadzono: 19.03.2015

RECENZJE - książki - Program zajęć dydaktyczno-wyrównawczych oraz korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów klas 1-3 z trudnościami w czytaniu i pisaniu, Edukacja polonistyczna

4.7/5 ( 31 ocen )
  • 5
    28
  • 4
    0
  • 3
    1
  • 2
    1
  • 1
    1

Autorki

ilość recenzji:1

brak oceny 4-09-2016 13:22

Publikacja ?Program zajęć dydaktyczno- wyrównawczych oraz korekcyjno- kompensacyjnych dla uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu Zestaw ćwiczeń edukacji polonistycznej dla uczniów klas 1-3? została napisana z myślą o uczniach mających specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu oraz nauczycielach uczących tych uczniów . Umożliwi ona nauczycielom w lepszym stopniu objęcie ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną zarówno w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych jak również w ramach zorganizowanych zajęć specjalistycznych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno ? pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
W pierwszym rozdziale znajdują zaprezentowano wybrane zagadnienia z metodyki edukacji polonistycznej. Omówiono rodzaje ćwiczeń w edukacji polonistycznej.
Są to: ćwiczenia w mówieniu,ćwiczenia w czytaniu i opracowywaniu tekstów,
ćwiczenia w pisaniu ,ćwiczenia gramatyczne,ćwiczenia ortograficzne
W drugim rozdziale zawarte omówiono specyficzne trudności w nauce czytania i pisania: dysleksję rozwojową, dysgrafię, dysortografię. Przedstawiono symptomy wskazujące na występowanie dysleksji rozwojowej u ucznia klas 1?3.
W trzecim rozdziale znajduje się Program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu wynikającymi z deficytów rozwojowych percepcji wzrokowej, słuchowej, kinestetycznej (motoryki dużej i małej).
W czwartym rozdziale znajduje się Program zajęć dydaktyczno wyrównawczych, dla uczniów klasy pierwszej trudnościami w czytaniu i pisaniu. z podziałem na poszczególne klasy.
W rozdziale piątym znajduje się zestaw ćwiczeń dla uczniów klas 1-3 kompensacyjno ? korekcyjnych dla uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu z podziałem na poszczególne klasy. Ćwiczenia mogą być wykorzystane zarówno na zajęciach edukacyjnych jak również na zajęciach specjalistycznych i dodatkowych takich jak : dydaktyczno-wyrównawczych, kompensacyjno ?korekcyjnych dla uczniów klas 1-3