Książkowe bestsellery z tych samych kategorii

Przyjaciółka   Książka 37,28 zł
Paderborn Langer Tom 2   Książka 32,93 zł
Tajemnica domu Uklejów   Książka 37,49 zł

PROFIL OSIĄGNIĘĆ UCZNIA. Przewodnik dla terapeutów i nauczycieli z placówek specjalnych

książka

Wydawnictwo GWP Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
Oprawa miękka
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Nowe - poszerzone i uaktualnione - wydanie nieocenionej pomocy dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie pozwoli dokładniej ocenić poszczególne obszary rozwojowe dziecka, a także pomoże w konstruowaniu indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych. Autor więcej uwagi poświęcił dobrej operacjonalizacji poszczególnych prób, aby można było jednoznacznie rozstrzygnąć zaliczenie bądź nie każdego z prezentowanych zadań. Precyzyjniej rozdzielił też sfery rozwojowe na poszczególne skale, co pozwoli lepiej śledzić postępy w rozwoju dzieci wymagających szczególnej opieki. Skale obserwacyjne dotyczą:
- percepcji wzrokowej i słuchowej,
- dużej i małej motoryki,
- koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- rozwoju społecznego i emocjonalnego,
- rozumienia mowy,
- wokalizacji i mówienia,
- naśladownictwa bezpośredniego i odroczonego,
- rozwoju poznawczego,
- samodzielności dziecka.
S
Szczegóły
Dział: Książki
Wydawnictwo: GWP Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
Oprawa: miękka
Okładka: miękka
Wprowadzono: 21.09.2012

RECENZJE - książki - PROFIL OSIĄGNIĘĆ UCZNIA. Przewodnik dla terapeutów i nauczycieli z placówek specjalnych

4.6/5 ( 23 ocen )
  • 5
    19
  • 4
    0
  • 3
    3
  • 2
    0
  • 1
    1

iwona

ilość recenzji:9

brak oceny 24-10-2007 14:16

„PROFIL OSIĄGNIĘĆ UCZNIA. Przewodnik dla nauczycieli i terapeutów z placówek specjalnych” Jacka Kielina to niewielka książka, która może się przydać każdemu, kto pracuje z dziećmi. I mam tu na myśli wszystkie dzieci, zarówno poprawnie rozwijające się jak i wymagające specjalnej troski (mimo tytułu). Szczególnie przydatna pozycja dla osób określających poziom rozwoju dziecka w wieku do 5 lat, czyli dla studentów, pscyhologów, nauczycieli, pedagogów. Autor podzielił lekturę według jedenastu skal i wieku dziecka. Skale są następujące: percepcja wzrokowa, percepcja słuchowa, duża motoryka, mała motoryka, koordynacja wzrokowo-ruchowa, rozwój społeczny, mowa bierna, mowa czynna, naśladownictwo, funkcje poznawcze, samodzielność. Do danego roku rozwojowego mamy przyporządkowane odpowiednie skale. Mamy również zamieszczony profil osiągnięć ucznia, pomagający zliczyć wyniki użytych skal. Muszę dodać, że dobrze jest mieć jakieś podstawy teoretyczne z innego źródła, gdyż to nie było celem tej książki. Polecam...