Polskie agencje prasowe w rozwoju historycznym - Renata Piasecka-Strzelec - Książka | Gandalf.com.pl
Ulubione
Kategorie

Polskie agencje prasowe w rozwoju historycznym (miękka)

Kontekst polityczny, ewolucja modelu oraz technik przekazu informacji

książka

Polskie agencje prasowe w rozwoju historycznym, Kontekst polityczny, ewolucja modelu oraz technik przekazu informacji - opis produktu:

Niniejsze opracowanie to pierwsze w literaturze przedmiotu kompendium wiedzy ukazujące genezę i rozwój polskich agencji prasowych, od tworzenia zalążków tych instytucji aż do chwili obecnej. Jest to zarazem synteza podsumowująca stulecie istnienia rodzimych agencji prasowych.
W opracowaniu prześledzono proces ewolucji polskich agencji prasowych, od agencji telegraficznych do agencji elektronicznych (e-agencji). Autorka podkreśla kontekst polityczny wyrażający się w uwikłaniu agencji prasowych w bieżącą politykę, ukazując rolę omawianych instytucji w procesie rozpowszechniania informacji. Książka wykracza znacznie poza problematykę właściwą dla historii mediów, podejmując refleksję nad perspektywami rozwoju współczesnych agencji informacyjnych.
Walor opracowania stanowi materiał ilustracyjny w postaci fragmentów biuletynów prasowych. Książka adresowana jest do medioznawców, historyków mediów, politologów oraz studentów dziennikarstwa.

Dr hab. prof. UJK Renata Piasecka-Strzelec - pracownik naukowy Instytutu Dziennikarstwa i Informacji Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach. Swoje zainteresowania badawcze koncentruje wokół historii mediów oraz historii najnowszej Polski. W ostatnich latach analizuje również kierunki rozwoju współczesnych polskich agencji informacyjnych w kontekście społeczeństwa sieci.
Autorka wielu artykułów naukowych, rozdziałów w monografiach oraz trzech publikacji zwartych. Najważniejsze opracowanie w jej dotychczasowym dorobku naukowym to monografia Polskie agencje prasowe w latach 1944-1972. Upowszechnianie i reglamentacja informacji, działalność propagandowa (Wydawnictwo UJK, Kielce 2012).

Książka Polskie agencje prasowe w rozwoju historycznym Kontekst polityczny, ewolucja modelu oraz technik przekazu informacji, pochodzi z wydawnictwa Universitas. Autorem książki jest Renata Piasecka-Strzelec. Należy do gatunków: nauki społeczne. Książka Polskie agencje prasowe w rozwoju historycznym liczy 254 stron. Jej wymiary to 160x240. Oprawa jest miękka. Publikacja dostępna jest również w formie elektronicznej.
S
Szczegóły
  • Dział: Książki
  • Kategoria: nauki społeczne
  • Wydawnictwo: Universitas
  • Oprawa: miękka
  • Okładka: miękka
  • Wymiary: 160x240
  • Ilość stron: 254
  • ISBN: 9788324235063
  • Wprowadzono: 05.08.2019

Recenzje
image Nie wiesz, czy kupić? Sprawdź recenzje
Książka
Polskie agencje prasowe w rozwoju historycznym, Kontekst polityczny, ewolucja modelu oraz technik przekazu informacji

0/5 ( brak ocen )
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

Zaloguj się i napisz recenzję na min. 700 znaków. Akceptując regulamin bierzesz udział w cotygodniowym plebiscycie. Do wygrania kupon 50 PLN i 15 punktów klienta.

imię, nazwisko lub nick:
Twoja ocena:
Twoja recenzja:
Wprowadź tekst z obrazka:

W przypadku naruszenia Regulaminu Twój wpis zostanie usunięty.

Podobał Ci się ten tytuł? Zainspirował Cię? A może nie zgadzasz sie z autorem, opowiedz nam o tym, opisz swoje doznania związane z lekturą.