Pokój, bezpieczeństwo i prawa człowieka w teorii i praktyce edukacyjnej
książka
Wydawnictwo Wyższa Szkoła Informatyki w Łodzi |
Oprawa miękka |
- Dostępność niedostępny
Opis produktu:
Część 1.POKÓJ I BEZPIECZEŃSTWO
* Pokój i bezpieczeństwo jako wyzwanie filozoficzne i społeczne. Tradycja i współczesność
* Współczesna pedagogika pokoju
* Problematyka pokoju w wymiarze psychologicznym
* Bezpieczeństwo, wojna i pokój w nauce społecznej Kościoła Rzymskokatolickiego
* Zagrożenia bezpieczeństwa powodowane stosowaniem nowoczesnych technologii informacyjnych
* Zagrożenia dla dzieci i młodzieży w Internecie
* Przysposobienie obronne studentek i studentów dla bezpieczeństwa
* Rola nauczyciela kształcenia zintegrowanego w tworzeniu warunków bezpiecznego funkcjonowania uczniów w szkole
uznanie przyrodzonej godności oraz równych i niezbywalnych praw wszystkich członków wspólnoty ludzkiej jest podstawą wolności, sprawiedliwości i pokoju na świecie.
Nauczanie powinno mieć na względzie pełny rozwój osobowości ludzkiej oraz umacnianie poszanowania praw człowieka i podstawowych wolności. Powinno ono służyć popieraniu zrozumienia, tolerancji i przyjaźni między wszystkimi narodami oraz wszystkimi grupami rasowymi lub religijnymi, jak również powinno wspierać działalność Narodów Zjednoczonych dla utrzymania pokoju.
(Powszechna Deklaracja Praw Człowieka)
Część 2.
BEZPIECZEŃSTWO I PRAWA CZŁOWIEKA
* Wybrane aspekty edukacji w zakresie praw człowieka i demokracji
* Pojęcie godności człowieka-dziecka w myśli filozoficznej i etycznej
* Szkolna edukacja samorządowa Rudolfa Taubenszlaga
* Pedagogika Celestyna Freineta wobec edukacji dla demokracji i praw człowieka
* Realizacja prawa do nauki dzieci niepełnosprawnych w Polsce
* Wpływ przemocy w rodzinie wobec dziecka na jego osiągnięcia szkolne
* Rezultaty testowania narzędzia do badania stosunku uczniów do praw i wolności człowieka
Szczegóły | |
Dział: | Książki |
Wydawnictwo: | Wyższa Szkoła Informatyki w Łodzi |
Oprawa: | miękka |
Wprowadzono: | 17.12.2008 |