Poglądy polskiej inteligencji w przededniu zmian ustrojowych
O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
książka
Opis produktu:
`Recenzowana książka jest rezultatem ogólnopolskich badań przeprowadzonych w okresie funkcjonowania Polski Ludowej. Zawarte w niej analizy i oceny oparte zostały na wywiadach przeprowadzonych w 1988 roku, które objęły 2835 osób rekrutujących się ze wszystkich środowisk inteligenckich z 49 ówczesnych województw. [...] Nikt przedtem nie przeprowadził tak reprezentatywnych badań polskiej inteligencji. [...] Przeprowadzone z dużym rozmachem, a także z wielką starannością i wysokimi kompetencjami badania mają unikalną wartość naukową o charakterze socjologii historycznej. [...] Z uwagi na ich wartość poznawczą, istnieje niewątpliwie potrzeba kontynuacji badań nad polską inteligencją. Wymagałoby to jednak podjęcia próby zdefiniowania na nowo roli i miejsca inteligencji w zmieniającej się strukturze społecznej`.
Prof. dr hab. Henryk Bednarski
`[...] recenzowaną pracę wyróżnia analityczno-syntetyczny sposób przedstawiania złożonych problemów związanych z funkcjonowaniem elit i sposobów ich oddziaływania na społeczeństwo. Dlatego też postrzegane w takiej perspektywie, zawarte w książce, wyniki badań stanowią niezwykle wartościowy wkład wiedzy o charakterze interdyscyplinarnym oraz posiadają unikalny walor opisowo-wyjaśniający, badawczy, dydaktyczny i praktyczny`.
Dr hab., prof. SGGW, Włodzimierz Chojnack
Szczegóły |
Dział: | Książki |
Wydawnictwo: | Aspra JR F.H.U. |
Oprawa: | miękka |
Okładka: | miękka |
Wymiary: | 160x230 |
Ilość stron: | 312 |
ISBN: | 9788375459647 |
Wprowadzono: | 05.05.2020 |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.