Książkowe bestsellery z tych samych kategorii

Przyjaciółka   Książka 37,28 zł
Paderborn Langer Tom 2   Książka 32,93 zł
Tajemnica domu Uklejów   Książka 37,49 zł

Podstawy kompleksowego zarządzania jakością TQM.

książka

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu
Oprawa miękka
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

TQM postrzegane jest przez jednych jako niezbędny element osiągnięcia konkurencyjności i warunek sukcesu na rynku a przez innych jako przejściowa moda w zarządzaniu nie przynosząca w dodatku organizacji żadnych wymiernych korzyści. W pracy podjęto próbę przedstawienia podstawowych komponentów TQM. Za najważniejszy uznano zespół czynników kształtujących kulturę jakości. W zespole tym mieszczą się: skupienie uwagi na kliencie (zarówno wewnętrznym jak i zewnętrznym), procesowe podejście, zaangażowanie najwyższego kierownictwa i wszystkich pozostałych pracowników a także ciągłe doskonalenie. Pomnażanie tych wartości jest możliwe jedynie przy sprawnej komunikacji (wewnętrznej i zewnętrznej) oraz odpowiednim doborze środków z zakresu motywacji. Drugi komponent stanowią systemy zarządzania zarówno jakością jak i środowiskiem oraz bezpieczeństwem i higieną pracy. Integracja tych systemów, w praktycznym wymiarze, powinna w istotny sposób wpłynąć na wzrost satysfakcji osiąganej przez wszystkie zainteresowane podmioty a więc klientów, właścicieli, wspólnoty lokalne jak i całe społeczeństwo. Trzeci komponent stanowią narzędzia i techniki wykorzystywane w zarządzaniu wraz ze statystycznym sterowaniem procesem. Zmieniające się nieustannie warunki życia i gospodarowania we współczesnym świecie powodują, że omówione w pracy komponenty a także ich katalog będą ulegać ilościowym i jakościowym przemianom. W związku z powyższym TQM należy traktować jako system otwarty, podlegający ciągłej ewolucji. Kolejne wydanie podręcznika (trzecie na przestrzeni pięciu lat) może świadczyć o tym, że treści i sposób ich prezentacji w książce spotkały się z aprobatą znacznego grona czytelników.
S
Szczegóły
Dział: Książki
Wydawnictwo: Akademii Ekonomicznej w Poznaniu
Oprawa: miękka
Wprowadzono: 15.01.2007

RECENZJE - książki - Podstawy kompleksowego zarządzania jakością TQM.

4.4/5 ( 17 ocen )
  • 5
    13
  • 4
    0
  • 3
    3
  • 2
    0
  • 1
    1