SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

Opis produktu:

Współtwórca: Takashi Nagasaki; Koordynacja: Macoto Tezka; Współpraca Tezuka Productions.

Czy maszyna może czuć? Czy może jej być przykro, gdy straci kogoś bliskiego? Czy ma sumienie i czy jest zdolna zabić? Autorzy PLUTO już niejednokrotnie stawiali przed czytelnikami te pytania, ale z tomu na tom nabierają one nowego wydźwięku. Oprócz samych uczuć robotów w serii ważną rolę grają również ludzkie zachowania wobec mechanicznych stworzeń. Ludzie, jak Profesor Ochanomizu, są w stanie z zapałem próbować reanimować sztucznego psa. Inni ? z zimną krwią zatłuc człowiekokształtną maszynę.

Atom Żelaznoręki to jedno z nieśmiertelnych dzieł japońskiej sztuki komiksowej, stworzone przez nieodżałowanego mistrza Osamu Tezukę, którego zawsze podziwiałem. Dzieło porywa pokolenia czytelników od momentu powstania w 1950 roku do dziś. Praca nad PLUTO była dla mnie okazją, aby tchnąć nowego ducha w komiks Atom Żelaznoręki: Największy robot na Ziemi, utwór, który wzruszał mnie, gdy byłem dzieckiem.
Naoki Urasawa

Po śmierci Osamu Tezuki nie ma japońskiej mangi. Był Leonardem Da Vincim, Goethem i Dostojewskim świata komiksu. Naoki Urasawa i ja nie chcieliśmy, aby osiągnięcia Tezuki odeszły w niepamięć, dlatego w 2003 roku, w okrągłą rocznicę urodzin głównego bohatera, z jego sztandarowego dzieła ? Atoma Żelaznorękiego, stworzyliśmy remake epizodu pod tytułem: Największy robot na Ziemi.
Jakim człowiekiem był Osamu Tezuka? Co takiego chciał przekazać?
Tym, których zainteresował PLUTO, polecam też pozostałe komiksy Osamu Tezuki.
Takashi Nagasaki

Osamu Tezuka (1928-1989) uważany jest za ojca japońskiego komiksu (czasami zwany jest nawet Bogiem Mangi). Człowiek wszechstronny, z wykształcenia lekarz. Trudno wymienić twórcę z Kraju Kwitnącej Wiśni, który nie inspirowałby się jego dziełami. Nie sposób też wyliczyć wszystkich znanych tytułów, jakie stworzył, ale do najbardziej rozpoznawalnych należą Atom Żelaznoręki, Black Jack, Król Dżungli oraz Budda. Jego imię nosi jedna z najbardziej prestiżowych nagród japońskiego przemysłu komiksowego. W Takarazuce mieści się Muzeum Osamu Tezuki.

Naoki Urasawa urodził się w 1960 w Tokio. Sławę przyniosła mu seria YAWARA! - opowieść o dziewczynie uprawiającej judo. Obecnie jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych japońskich twórców komiksowych. Na Zachodzie znany głównie z ostatnich dzieł ? MONSTER, 20th Century Boys i PLUTO. Otrzymał wiele nagród i nominacji, w tym jako jedyny twórca zdobył dwukrotnie Tezuka Osamu Sh?. Wśród swoich inspiracji wymienia prace Katsushiro ?tomo (autora Akiry)
S
Szczegóły
Dział: Książki
Kategoria: komiks,  Manga
Wydawnictwo: Hanami
Oprawa: miękka
Okładka: miękka
Wymiary: 150x210
Ilość stron: 200
ISBN: 9788365520692
Wprowadzono: 23.12.2021

Naoki Urasawa, Osamu Tezuka - przeczytaj też

Monster 6 Książka 63,69 zł
Dodaj do koszyka
Monster Tom 7 Książka 63,69 zł
Dodaj do koszyka
Monster Tom 8 Książka 60,08 zł
Dodaj do koszyka

Książkowe bestsellery z tych samych kategorii

Tatusiowie i ja Książka 27,12 zł
Dodaj do koszyka
Orange Tom 6 Książka 25,19 zł
Dodaj do koszyka
Miecz nieśmiertelnego Tom 8 Książka 63,45 zł
Dodaj do koszyka
Lato, kiedy umarł Hikaru Tom 3 Książka 28,22 zł
Dodaj do koszyka
Ao no exorcist Tom 29 Książka 25,19 zł
Dodaj do koszyka

RECENZJE - książki - Pluto 004 - Naoki Urasawa, Osamu Tezuka

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

4.6/5 ( 9 ocen )
  • 5
    7
  • 4
    0
  • 3
    2
  • 2
    0
  • 1
    0

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję:

Froszti

ilość recenzji:1072

4-02-2021 10:51

Profesor Ochanomizu z Ministerstwa Nauki jako jeden z niewielu ocalałych naukowców znajduje się pod bacznym okiem policji. Zagrożenie jego życia jest jednak ogromne, bo sprawca krwawych morderstw niespajanie wydaje się przejmować stróżami prawa. Cała ta sytuacja z ludźmi nauki i niszczeniem najpotężniejszych robotów świata, jest mocno powiązana z wydarzeniami w Królestwie Perskim, o których wiele osób i robotów chce zapomnieć. Nie będzie to jednak takie proste, szczególnie że przeszłość zaczyna wypływać na światło dzienne, stając się ?grzechem?, z którym wielu będzie musiało się zmierzyć.

Fabuła czwartej części pełna jest zaskakujących zwrotów akcji, które potrafią wcisnąć czytelnika głęboko w fotel. Dzieje się tutaj naprawdę bardzo dużo, jednak wszystko jest rozpisane w taki sposób, aby miłośnik serii powoli układał w swojej głowie odpowiedzi na niektóre nurtujące go pytania. Na pewno nie ma co liczyć na to, że nagle manga odkryje przed nami wszystkie swoje sekrety. Wszystko to następuje w odpowiedniej dla siebie kolejności, ale i tak już sporo można wywnioskować samemu. Obok całej widowiskowej akcji nie brakuje tutaj typowych dla serii głębszych treści, które mają prowokować odbiorcę do myślenia i refleksji. Twórca w rewelacyjny sposób potrafi wpleść w fabułę społeczne problemy, które epatują sporą dawką emocjonalności. Podczas czytania komiksu nieustannie zadajemy sobie pytanie ?co sprawia, że człowiek jest tak naprawdę człowiekiem??. Czy maszyny mogą mieć uczucia? Tego typu treści automatycznie nasuwają skojarzenia z powieścią ?Czy androidy śnią o elektrycznych owcach?? lub bardziej znanym filmowym odpowiednikiem ?Łowca androidów?. Twórca wielokrotnie tutaj nawiązuje to tego tytułu, łącząc go z epokowym dziełem Osamo Tezuki (Atom Żelasnoręki), dzięki czemu ostatecznie otrzymujemy mangę, która była, jest i będzie jednym z najwspanialszych dzieł współczesnej japońskiej popkultury.

Nic nie zmienia się, jeśli chodzi o warstwę graficzną mangi. Nadal prezentuje się ona olśniewająco, doskonale uzupełniając scenariusz. Urasawa potrafi kreślić niebywale realistyczne kadry, które oczarowują odbiorcę do tego stopnia, że spędzić przy nich kilka dłuższych chwil w celu podziwiania kunsztu tego mangaki. Zauważalnej zmianie w tej części uległa mimika pojawiających się bohaterów. Do tej pory twórca był dość oszczędny w pokazywaniu uczuć na twarzach postaci, tutaj jednak pozwala sobie na znacznie więcej. Strach, złość, nienawiść, smutek, miłość ? wszystko to znajduje tutaj swoje miejsce.

Na temat Pluto 4 zresztą ta, jak i wcześniejszych tomów można pisać w samych superlatywach. Najlepszych określeniem dla tej serii będzie słowo ?perfekcja?. Doskonałość przejawiająca się każdym możliwym calu, dzięki której każdy, kto sięgnie po ten tytuł, otrzyma pokaźną dawkę rozrywki i relaksu. Jeśli więc ktoś jeszcze jakimś cudem nie miał do czynienia z tym dziełem, to czym prędzej powinien nadrobić zaległości.

Opinia bierze udział w konkursie

Czy recenzja była pomocna?

Michał Lipka

ilość recenzji:1979

brak oceny 1-07-2017 14:40

NADCIĄGA TORNADO

?Pluto? to bez dwóch zdań jedna z najlepszych mang, jakie w życiu czytałem. I to nie tylko jeśli chodzi o tytuły reprezentujące fantastykę. Siłą tej opowieści jest? właściwie wszystko, co znalazło się na stronach poszczególnych tomów. Zaczynając od emocjonującego, wciągającego scenariusza, na rewelacyjnej szacie graficznie skończywszy, remake ?Astro Boya?, klasycznego dzieła Osamu Tezuki, po prostu zachwyca, a każda kolejna część tylko podtrzymuje te uczucia.

Profesor Ochanomizu z Ministerstwa Nauki w wyniku ostatnich zdarzeń został objęty całodobową ochroną policji. Pod jego domem stoi automat, na każdym kroku towarzyszy mu robot, ale czy może być bezpieczny w obliczu mordercy? Zagrożenie czai się na każdym kroku, o czym profesor przekonuje się, kiedy postanawia zaopiekować się znalezionym robotopsem. Jego właściciel okazuje się być Goji, genialny naukowiec z Królestwa Perskiego. Fakt, że sam jest robotem, nie przeszkadza mu mścić się za wojnę. Czego chce? By Ochanomizu wezwał Atoma do walki, ale nie tutaj, tylko w miejsce, w którym pojawiło się tajemnicze tornado. Miejsce, gdzie obecnie znajduje się wnuk profesora! Atom przybywa jednak na pomoc Ochanomizu, ale mimo interwencji jego i policji, Goji ucieka. Uran tymczasem zmierz w stronę tornada, jednak czy dziewczynka może mieć najmniejsze szanse w starciu z czymś, co zabijało najpotężniejsze roboty bojowe?

Osamu Tezuka nie przypadkiem nazywany jest ojcem mangi, to w końcu on był prekursorem całego japońskiego komiksu, a przy okazji uczynił go sztuką. Zabieranie się za stworzenie nowej wersji przygód jednego z niego najważniejszych dzieł wydaje się graniczyć z szaleństwem. Chyba każdy czytelnik, nauczony doświadczeniem, wie, że podobne projekty rzadko kiedy kończą się sukcesem, dlatego też powstaje ich tak niewiele (mainstreamowe komiksy amerykańskie to oddzielny przypadek, zasługujący na samodzielny tekst). Tymczasem Naoki Urasawa zaprezentował wyjątek od tej reguły. ?Pluto? to znakomita seria, która nie musi mieć kompleksów wobec pierwowzoru, a to duża sztuka. Zmierzyć się z gigantem i wyjść z tego starcia zwycięsko potrafią tylko najlepsi. I do najlepszych należy też ten tytuł.

Scenariusz ?Pluto? to kawał dobrej, gatunkowej roboty. Znajdziecie tu wszystko to, co do zaoferowania ma najlepsze SF, zaczynając od ciekawej i spójnej wizji świata przyszłości, przez dylematy moralne, po ostrzeżenie do czego sami możemy kiedyś doprowadzić. Jest też widowiskowa akcja, dużo olschoolu, skłaniające do myślenia wątki i mnóstwo emocji. Do tego dochodzi znakomity klimat, konsekwentnie rozwijana zagadka i przekonujące postacie. A wszystko to wspaniale zilustrowane, realistycznie i w bardzo emocjonalny sposób ? lepiej nie da się tego ubrać w słowa, to po prostu trzeba zobaczyć samemu.

Dlatego też jeśli szukacie naprawdę dobrej, rewelacyjnej wręcz, mangi, która nie pozostawi Was obojętnymi, poruszy Wasze serca i umysły i wciągnie na całego, sięgnijcie koniecznie po ?Pluto?. Polecam gorąco. Od tego komiksu nie da się oderwać!

Czy recenzja była pomocna?