SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

OpenGL i GLSL

Część III

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

książka

Wydawnictwo PWN
Data wydania 2019
Oprawa miękka
Ilość stron 254

Opis produktu:

Książka OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) to prawdziwa gratka dla każdego, kto chce odnaleźć się w nowoczesnej grafice komputerowej.

Kurs opisany w książce przedstawia trzy aplikacje wyświetlające grafikę trójwymiarową. Do kolejnych wariantów każdej aplikacji są dodawane nowe efekty, stanowiąc przykłady zastosowań kolejnych możliwości standardu OpenGL i języka GLSL.

Dla ułatwienia korzystania z książki została ona podzielona na trzy części. Część pierwsza zawiera informacje podstawowe, w tym opis bibliotek podstawowych i pomocniczych oraz języka GLSL, i opis pierwszej aplikacji, dla początkujących. Kolejne warianty aplikacji opisanej w części drugiej ilustrują sposoby osiągania coraz bardziej zaawansowanych efektów na obrazach. W części trzeciej jest więcej informacji na temat graficznego interfejsu użytkownika i przykład ogólnego programowania procesora graficznego (GPGPU): zaimplementowany w GLSL-u algorytm zagęszczania siatek użyty w trzeciej aplikacji do otrzymania gładkiej powierzchni o skomplikowanym kształcie.

W trzeciej części dowiesz się, jak:
oprogramować wihajstry realizujące graficzny interfejs użytkownika, napisać szader obliczeniowy realizujący zagęszczanie siatek, narysować zagęszczoną siatkę, odkształcać siatkę za pomocą łańcucha kinematycznego i szadera obliczeniowego, za pomocą graficznego interfejsu użytkownika umożliwić tworzenie animacji metodą klatek kluczowych. Znajdziesz też wiele dodatkowej wiedzy, która przyda Ci się we własnych projektach: o geometrii, kwaternionach, krzywych i powierzchniach sklejanych, przestrzeni barw, komunikacji z dżojstikiem i rzutowaniu nieliniowym.
S
Szczegóły
Dział: Książki
Kategoria: informatyka,  Grafika komputerowa,  Programowanie
Wydawnictwo: PWN
Oprawa: miękka
Okładka: miękka
Rok publikacji: 2019
Wymiary: 165x235
Ilość stron: 254
ISBN: 9788301208646
Wprowadzono: 27.10.2019

Przemysław Kiciak - przeczytaj też

RECENZJE - książki - OpenGL i GLSL, Część III - Przemysław Kiciak

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

0/5 ( brak ocen )
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję: