Opis produktu:
Na rynku nie ma pozycji, która w sposób kompleksowy, systemowy i wielopłaszczyznowy prezentowałaby problematykę ochrony klienta na rynku usług finansowych ze wskazaniem także na jego bezpieczeństwo. Są pozycje wycinkowe, które omawiają zazwyczaj ochronę klienta z perspektywy wybranej kategorii usług finansowych, np. usług ubezpieczeniowych, usług inwestycyjnych lub wybranej kategorii przewidzianych mechanizmów ochronnych, np. obowiązki informacyjne (z najnowszych pozycji można wskazać: Knehans-Olejnik, Anna, Ochrona i edukacja konsumentów na rynku kredytów hipotecznych i konsumpcyjnych, Warszawa : CeDeWu, 2015; Bogdan Włodarczyk Polski rynek kredytów w okresie światowego kryzysu finansowego, Warszawa : CeDeWu, 2012; P. Tereszkiewicz, Obowiązki informacyjne w umowach o usługi finansowe. Studium instrumentów ochronnym w prawie prywatnym i prawie unijnym, WK, Warszawa 2015, B. Gnela, M. Szaraniec (red.), Informacja w prawie ubezpieczeń gospodarczych, WK, Warszawa 2015; M. Fras, Umowa ubezpieczenia grupowego. Aspekty prawne, WK, Warszawa 2015; T. Sójka (red.), Cywilnoprawna ochrona inwestorów korzystających z usług maklerskich na rynku kapitałowym. Wolters Kluwer, Warszawa 2016; A. Zalcewicz (red.), Ustawa o usługach płatniczych. Komentarz. Wolters Kluwer, Warszawa 2016) lub które poruszają jedynie problematykę prawa konsumenckiego, z uwzględnieniem także odniesień do usług finansowych, nie zawsze z wyraźnym zaznaczeniem wprost (z najnowszych pozycji można dla przykładu wskazać następujące pozycje: M. Jagielska, E. Sługocka-Krupa, K. Podgórski, R. Biskup (red.)Sprzedaż konsumencka w teorii i praktyce. Problemy węzłowe, C.H.Beck, Warszawa 2016; M. Boratyńka (red.), Ochrona strony słabszej stosunku prawnego. Księga jubileuszowa ofiarowana Profesorowi Adamowi Zielińskiemu, WK, Warszawa 2016; M. Królikowska-Olczak, B. Pachuca - Smulska (red.), Ochrona prawna konsumenta na rynku mediów elektronicznych, C. H. Beck, Warszawa 2015; M. Czarnecka, T. Skoczny (red.), Prawo konsumenckie w praktyce, Warszawa 2016; M. Jagielska, E. Sługocka-Krupa, K. Podgórski (red.) Ochrona konsumenta na rynku usług, C. H. Beck, Warszawa 2016; M. Romanowski (red.) Życie umowy konsumenckiej po uznaniu jej postanowienia za nieuczciwe na tle orzecznictwa TSUE, Ch. Beck, Warszawa 2017).