Obrazowanie społeczeństwa w mediach. Analiza radiomaryjnego dyskursu
książka
Wydawnictwo WUJ |
Oprawa miękka |
Opis produktu:
Autorka słusznie podkreśla przy różnych okazjach, że przedmiotem jej dociekań jest sam dyskurs, a nie - jego oddziaływanie. Gdyby ono znajdowało się w centrum uwagi, konieczne byłyby badania empiryczne. Pokazuje jednak - i to wydaje mi się szczególnie ważne, a zarazem ciekawe - jak prezentuje się `idealny użytkownik dyskursu`, a więc, w jaki sposób został on pomyślany i jakie warunki powinien spełniać, by odbierać dany tekst zgodnie z zawartymi dyskursywnymi dyrektywami. Przede wszystkim powinien podzielać wizję świata, w której podstawowym wyznacznikiem jest bezwzględnie przestrzegany podział: my-oni, przy czym owi oni pojmowani są zdumiewająco szeroko.
Szczegóły |
Dział: | Książki |
Wydawnictwo: | WUJ |
Oprawa: | miękka |
Wprowadzono: | 09.12.2007 |