Książkowe bestsellery z tych samych kategorii

NO LOGO (twarda)

książka

Wydawnictwo Świat Książki
Oprawa twarda
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

  Podstawowe przesłanie Klein brzmi: chociaż nie poddane niczyjej kontroli międzynarodowe korporacje, wobec bezsilności rządów poszczególnych państw, w coraz większym stopniu sprawują bezpośrednią kontrolę nad naszą "globalną wioską", ich władza nie jest nieograniczona. Z dnia na dzień rośnie ilość niezależnych środowisk, które zniecierpliwione arogancją koncernów aktywnie sprzeciwiają się ich polityce i odnoszą na tym polu znaczące sukcesy (np. w 1999 r. wielotysięczne protesty alterglobalistów zablokowały podpisanie Wielostronnego Układu o Inwestycjach, który umocniłby wszechwładzę korporacji).
  Esencją książki jest analiza wszelkich form obywatelskiego sprzeciwu - od twórczych ataków na reklamy, poprzez bojkoty określonych towarów i pozwy sądowe, po wywieranie wpływu na władze lokalne. Autorka nie tylko się im wnikliwie i,krytycznie przygląda, ale też zachęca do aktywnego włączenie się w te działania.
  Kultowa książka Naomi Klein, nazywana często "Biblią alterglobalistów"; w ciągu ostatnich dziesięciu lat, które upłynęły od pierwszego wydania "No Logo", książka została uznana za absolutny fenomen kulturowy i stała się manifestem wszystkich krytyków ekspansywnego światowego kapitalizmu.
S
Szczegóły
Dział: Książki
Wydawnictwo: Świat Książki
Oprawa: twarda
Okładka: twarda
Wprowadzono: 20.05.2014

RECENZJE - książki - NO LOGO

4.6/5 ( 8 ocen )
  • 5
    7
  • 4
    0
  • 3
    0
  • 2
    1
  • 1
    0

Daniel

ilość recenzji:46

brak oceny 5-09-2017 12:11

Naomi Klein w doskonały sposób obnaża prawdziwe oblicze współczesnego, dzikiego kapitalizmu. Niczym najlepszy detektyw diagnozuje nieludzkie warunki, w jakich przychodzi pracować zatrudnionym przez gigantyczne korporacje w najbiedniejszych krajach Azji. Jeśli myślisz, że niskie ceny markowych produktów takich jak Nike czy Adidas to coś pozytywnego, koniecznie sięgnij po tę książkę! Dowiesz się dzięki temu, że poprzez swoje codzienne wybory konsumenckie wyrażasz tak naprawdę zgodę na łamanie praw człowieka. Praca przez 20 godzin dziennie, brak możliwości skorzystania z toalety, pensje pozwalające na spożycie garści ryżu w ciągu doby, zwiększanie wydajności pracy poprzez zastraszanie - to tylko kilka z powszechnie stosowanych praktyk, o których pisze Naomi Klein. A może nie ma ona racji i warto być wdzięcznym korporacjom za to, że stwarzają miejsca pracy w krajach Trzeciego Świata i przyczyniają się do ich rozwoju? Przez pytanie to będzie musiał przebrnąć każdy, kto sięgnie po No logo.