Nauczyciel wobec koncepcji zrównoważonego rozwoju w edukacji / Anna Mróz 30,57 zł | Książka w Gandalf.com.pl
Kategorie
  • image

Nauczyciel wobec koncepcji zrównoważonego rozwoju w edukacji (miękka)

książka

  • Wydawnictwo Impuls
  • Oprawa miękka
  • Ilość stron 234
  • GRATIS! Do każdego zamówienia zakładka mola książkowego!
  • Wysyłamy w 24h - 48h + czas dostawy

Nauczyciel wobec koncepcji zrównoważonego rozwoju w edukacji - opis produktu:

Wyeksponowany w tytule publikacji zrównoważony rozwój (ang. sustainable development, fr. le developpement durable, niem. nachhaltige Entwicklung, wł. sviluppo sostenibile) to kategoria wieloznaczna. Nie chodzi tu jedynie o pojawiające się różne tłumaczenia tego terminu (jak choćby "trwały rozwój"), ale raczej o treść, która mieści w sobie próbę uchwycenia dynamiki procesów dokonujących się w trzech różnych dziedzinach ludzkiej aktywności: gospodarczej, środowiskowej i społecznej. Koncepcja zrównoważonego rozwoju zawiera skierowane do współczesnych pokoleń wezwanie, by dążyły do odnalezienia zrównoważonego balansu i poszukiwały rozwiązań w każdym z trzech obszarów, w trwałej równowadze między nimi.
Wypracowany model zrównoważonego rozwoju jest uznawany przez badaczy za alternatywę dla dotychczasowego - szkodliwego i niemożliwego już do utrzymania - rozwoju świata. To wyraz troski o godne (a przynajmniej nie gorsze) warunki życia przyszłych pokoleń. W krajach wysoko rozwiniętych koncepcja zrównoważonego rozwoju stanowi fundament edukacji i jest od lat intensywnie opracowywana oraz wdrażana do szkolnej praktyki (codzienności). Inaczej w polskiej pedagogicznej refleksji naukowej i praktyce edukacyjnej. Tu wspomniana koncepcja pozostaje jeszcze słabo zaznaczona i rozwijana lub jest traktowana wąsko - jako model ochrony środowiska. Książka stanowi próbę wypełniania tej luki i zwrócenia uwagi na potrzebę realizacji założeń koncepcji zrównoważonego rozwoju w praktyce edukacyjnej oraz w kształceniu, dokształcaniu i doskonaleniu nauczycieli.
S
Szczegóły

Książkowe bestsellery z tych samych kategorii

  • -32%
Dynastia Miziołków

J. Olech

20,29 zł 29.83
  • -34%
Marzycielka

K. Michalak

26,25 zł 39.77
  • -33%
Seksuolożki. Sekrety gabinetów

M. Szarejko

26,69 zł 39.84
  • -41%
Pacjentka

A. Michaelides
23,49 zł 39.82

  • -38%
Złota klatka

C. Lackberg

24,69 zł 39.82
  • -30%
Zjazd absolwentów

G. Musso

27,09 zł 38.69
  • RRecenzje
  • Książka
  • Nauczyciel wobec koncepcji zrównoważonego rozwoju w edukacji
Średnia ocena:
0
Twoja ocena:
imię, nazwisko lub nick:
Twoja recenzja:
Wprowadź tekst z obrazka:

W przypadku naruszenia Regulaminu Twój wpis zostanie usunięty.

Uwaga!!! Nie jesteś zalogowany. zaloguj się by zgłosić recenzję do konkursu i mieć szansę na wygraną w cotygodniowym plebiscycie!


brak oceny
  • 8-05-2019
  • 12:44

W dobie obecnego nauczania i jego dotychczasowego rozwoju, który obecnie obserwujemy, zastanawiamy, się, na co należy zwrócić szczególną uwagę.

Zadajemy sobie często pytanie:

Czy współczesny nauczyciel ma właściwe zdolności zawodowe do nauczania i czy potrafi odnaleźć się w swoim zawodowym środowisku dzielących go wielu występujących międzypokoleniowych, społecznościowych i globalnych różnicach występujących u nauczycieli z większym doświadczeniem zawodowym?

Autorka książki pt. Nauczyciel wobec koncepcji zrównoważonego rozwoju w edukacji Pani Anny M. Mróz nawiązuje do tego, aby nie tylko pojmować samą terminologię pojęcia zrównoważonego rozwoju, ale mogli stale się rozwijać w celu podnoszenia swoich kwalifikacji zawodowych.

Książka ta składa się z 4 rozdziałów, które we właściwy sposób obrazują pracę codzienną nauczyciela, metody pracy zawodowej oraz koncepcje na współczesny rozwój nauki.

Praktyczna, jak i teoretyczna wiedza autorki pozwoli na to, że można przyjrzeć się pracy nauczyciela z bliska, gdyż na ogół nie mamy, możliwości jak oni realizują w praktyce nauczany przedmiot zawodu, który potrafi się nieprzewidywalne zmieniać wraz ze wprowadzanymi nowymi zmianami w edukacji.

Trafne podejście do głównego tematu i zagadnienia, jakim jest, zrównoważony rozwój w edukacji uważam, że podjęty został właściwie, a przede wszystkim na czasie, gdyż wymaga on stałego dopracowania oraz ciągłej aktywności wśród nauczycieli, oraz kształcących się przyszłych studentów pedagogiki.

Aktywny nauczyciel to według mnie taki, który wie czego od siebie samego i ucznia, aby rezultaty zdobytej nauki pomogły mu skorzystać z jego doświadczenia zawodowego w niedalekiej przyszłości, która jest jedną wielką niewiadomą.

Autorka uświadamia większości nauczycielom, jak ważną funkcję pełnią w szkole oraz zaprezentowała analizę badawczą o postanowione przez nią pytania, sformowanych wniosków i rekomendacji.

Jednym słowem edukacja dla zrównoważonego rozwoju to edukacja przyszłości, którą warto realizować w każdej dziedzinie nauki i nie bać się bać podejmowania aktywności.

Aktywność zawodowa powinna pomagać i motywować do wspólnego działania zarówno ucznia, jak i nauczyciela.

Elementami dodatkowymi są tutaj zamieszczone w rozdziale czwartym tabele, wykresy ujawniające, w jaki sposób prezentuje się praca nauczyciela z uczniem, a w tym poruszone zostały zagadnienia związane z programem nauczania, uwzględnione zostało zadawanie prac domowych oraz przykłady rozmów z nauczycielami, z którymi był przeprowadzony wywiad w celach badawczych.

Uważam, że w tej książce Czytelnik ujrzy prawdziwe światło dzienne- szkolne, które pozwoli mu uwierzyć, że istnieje wiele możliwości na ciągłe uaktywnianie wiedzy i zapraszam do zapoznania się z wynikiem ankiety przeprowadzonej przez autorkę w rozdziale trzecim, która opracowana została tematycznie na podstawie właściwej zaprezentowanego stażu pracy nauczyciela, stopnia awansu zawodowego, lokalizacja szkoły oraz etap kształcenia.

Polecam przeczytać tę książkę wszystkim Czytelnikom, a w szczególności nauczycielom, dyrektorom szkół, rodzicom, uczniom oraz studentom pedagogiki.

Czy recenzja była pomocna?
image

Rekomendowane

  • -25%
Meandry losu Tom 5: Non Omnis Moriar

Niwen

33,60 zł 44.80
  • -37%
Dom na wyspie

D. Milli

25,05 zł 39.77
Zapowiedź - 11.9.2019
  • -35%
Sto dni wdzięczności

A. Niemczynow
25,85 zł 39.77
Zapowiedź - 19.9.2019

  • -40%
Nie pozwól mu odejść

T. Kieres

23,89 zł 39.81
Zapowiedź - 19.9.2019
  • -25%
Kim byłbym bez ciebie?

G. Musso

11,20 zł 14.94

Ciekawe pomysły Gandalfa

  • 39.81 zł
    30.25 zł

    Spokój zniknął, pozostawiając po sobie zwątpienie. Trwają poszukiwania, a czas ucieka w zastraszającym tempie, zmniejszając ilość mocy z każdą chwilą. Flora oraz Felis świadomie rozpoczęli niebezpieczną grę, w której stawką jest ich wspólna przyszłość. Los nie jest jednak zbyt łaskawy i wciąż...

  • Książka Sławomira Krzychały jest dziełem ukazującym wielowymiarowe podejście do tutoringu szkolnego, w perspektywie założeń teoretycznych, realizowanych działań, aktywności nauczycieli i nauczycielek, ale również (a w zasadzie przede wszystkim) podsumowania pewnego przedsięwzięcia edukacyjnego i...

  • 36.90 zł
    23.98 zł

    Byli jak dwa kontrastowe kolory - czerń i biel. Nosili w sobie mrok, lecz wierzyli, że uczucie, które ich połączyło, okaże się silniejsze niż narastające od lat ciemności... To opowieść o chłopaku, który tańczy, by wyrzucić drzemiącą w nim złość, oraz o kobiecie, która skrywa wielką tajemnicę. To...

  • Problematyką osobowości nauczyciela zajmowali się głównie psycholodzy. Pierwsze polskie dociekania w tym zakresie odnoszą się nie do osobowości, lecz do `duszy` nauczyciela. Później pojawiły się prace traktujące o jego `instynkcie` i `typie antropologicznym`. Przedmiotem kolejnych rozważań stał się...

  • 7.77 zł
    6.61 zł

    Nauczyciel to opowieść, w której główny bohater z pełnym oddaniem realizuje swoje zawodowe powołanie. Dla uczniów jest nie tylko pedagogiem, ale też mentorem pomagającym wkroczyć w dorosłość. W książce omówione zostały następujące tematy: potrzeba docenienia, wewnętrzne lęki oraz odkrywanie...

  • Przekazywana do rąk Czytelnika książka to kolejny tom podejmujący tematykę nauczyciela wczesnej edukacji (seria Wczesna Edukacja) pod redakcją pracowników Katedry Pedagogiki Wieku Dziecięcego Uniwersytetu Łódzkiego. W każdej kolejnej publikacji z tej serii autorzy zajmują się nowym ważnym problemem...