Moda a społeczeństwo konsumpcyjne
Społeczne znaczenie mody w kreowaniu tożsamości i zachowań konsumenckich książka
Wydawnictwo Uniwersytet Wrocławski |
Oprawa miękka |
Opis produktu:
Monografia stanowi zwieńczenie długofalowego procesu badawczego, realizowanego przez autorkę, nad modą i jej funkcjonowaniem we współczesnym społeczeństwie polskim. W opracowaniu zaprezentowano i omówiono najważniejsze koncepcje, teorie, definicje związane z modą, pozwalające na prześledzenie zmian związanych z rozszerzeniem definiowania mody poprzez kontekst konsumencki, a nie tylko strukturalny. Wyniki badań świadczą o tym, że moda często stanowi zasadniczy aspekt życia, w wielu przypadkach można nawet mówić o jej dominującej roli i podporządkowywaniu jej różnych sytuacji życia codziennego. Niekiedy podążanie za trendami stanowi `być albo nie być` w grupie (pełnione funkcje zawodowe, towarzyskie). Moda może być także rozumiana i postrzegana w kategorii komunikatu odnoszącego się do statusu społecznego i materialnego, a także kreowania swojej tożsamości oraz wywierania wrażenia poprzez ubiór na innych.
Szczegóły |
Dział: | Książki |
Wydawnictwo: | Uniwersytet Wrocławski |
Oprawa: | miękka |
Okładka: | miękka |
Wprowadzono: | 18.06.2019 |