SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Mity zarządzania

Czego nie rozumieją szefowie?

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

książka

Wydawnictwo PWN
Data wydania 2018
Oprawa miękka
Liczba stron 357
  • Dostępność niedostępny
  • DPD dostawa za półdarmo

Opis produktu:

To nie jest zwykła książka o zarządzaniu. Ani poradnik o tym, jak pracować więcej i szybciej. Wręcz przeciwnie. Jeśli przeszkadza wam mikrozarządzanie, irytuje was to, że wasz szef myśli, że zawsze ma rację, nie wiecie, co dzieje się w firmie i nie macie najmniejszej ochoty wysiadywać kolejnych nadgodzin w biurze - dobrze trafiliście.
Choć zaczynają od tego, że nie ma jednego dobrego stylu zarządzania, Stefan Stern i Cary Cooper pokazują, że istnieje wiele złych. Pierwszy, który w 2018 roku powinien być już tylko nieśmiesznym żartem, to samotny lider w stylu Johna Waynea: urodzony przywódca, nieustępliwy i mądrzejszy od wszystkich wokół. Kolejny - przerabianie firmy na oazy kreatywności w stylu biur znanych z filmowych start-upów. Jeszcze jeden: zarządzanie oparte na mikrozarządzaniu, zbieraniu danych w setkach tabel i kontroli informacji. I ten, którego podstawą są wyłącznie pieniądze - czy jako motywacja, czy jako jedyne uzasadnienie każdej decyzji.
W 44 rozdziałach autorom udało się opisać problemy, z którymi w pewnym momencie spotykamy się wszyscy. Niektóre z nich, takie jak mikrozarządzanie czy zarządzanie strachem, na szczęście odchodzą już do lamusa (choć powoli). Jednak inne nadal mają się dobrze i nic nie wskazuje na to, żeby cokolwiek miało się zmienić (bo po co komu zaangażowany pracownik, no i przecież zlecenia są lepsze od etatów, prawda?). Wszystko to umocowane jest w ich doświadczeniach, badaniach i rozmowach z biznesowymi autorytetami, z których dziewięć stanowi świetne uzupełnienie dowcipnych i celnych opowieści o mitach.
Stern i Cooper starają się zwrócić uwagę na to, jak istotna może być w firmie ludzka perspektywa. Nie tylko dla pracownika, lecz również dla szefa, któremu w końcu powinno być wolno mieć problemy czy uczucia i który czasem może czegoś nie wiedzieć. Jesteś szefem, chcesz nim zostać lub chciałbyś mu coś powiedzieć? Chyba nie można było lepiej trafić.
S
Szczegóły
Dział: Książki
Wydawnictwo: PWN
Oprawa: miękka
Okładka: miękka
Rok publikacji: 2018
Wymiary: 143x205
Liczba stron: 357
ISBN: 9788301200787
Wprowadzono: 22.08.2018

RECENZJE - książki - Mity zarządzania, Czego nie rozumieją szefowie? - Cary Cooper, Stefan Stern

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

4.4/5 ( 5 ocen )
  • 5
    3
  • 4
    1
  • 3
    1
  • 2
    0
  • 1
    0

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję:

Qultura słowa

ilość recenzji:313

brak oceny 4-01-2019 21:48

Obalamy mity?.
Co wiemy o zarządzaniu? A właściwie, czy to, co wiemy, jest prawdziwe i jeszcze aktualne? Wiele osób utożsamia zarządzanie ze staniem na czele firmy, a tymczasem bycie właścicielem/szefem, wcale nie świadczy jeszcze o umiejętnościach zarządczych i nie definiuje dokładnie tego pojęcia. Czym zatem jest tak naprawdę zarządzanie? Ile błędnych informacji na jego temat pojawiło się na przestrzeni lat? Ile mitów wokół niego narosło?
Możemy się o tym przekonać sięgając po książkę ?Mity zarządzania. Czego nie rozumieją szefowie??, autorstwa Stefana Stern i Cary`ego Coopera. Opublikowana nakładem Wydawnictwa PWN książka, to zbiór argumentów zmierzających do rozprawienia się z powszechnie funkcjonującymi mitami na temat zarządzania. Na podstawie wyników badań, rozmów biznesowymi autorytetami, z praktykami zarządzania, autorzy stworzyli tak naprawdę listę problemów, z którymi borykają się współczesne firmy i zarządzający nimi menedżerowie. Tym samym, jest to swego rodzaju ABC zarządzania, pozycja, którą docenią zarówno teoretycy, jak i praktycy, a także studenci kierunków nie tylko bezpośrednio, ale i pośrednio związanych z zarządzaniem.
Sięgając po tę pozycję po raz pierwszy, warto poświęcić czas, by dokładnie przestudiować kolejne mity (problemy), a także argumenty przemawiające za koniecznością ich obalenia czy propozycje gotowych rozwiązań, które możemy wdrożyć w firmie pamiętając jednocześnie, że nie ma jednej uniwersalnej metody i to, co sprawdzało się w przeszłości / w innej firmie, niekoniecznie będzie rozwiązaniem w przypadku ?tu i teraz? / naszego przedsiębiorstwa. Autorzy wychodzą bowiem z założenia, że nie ma niekończących się zwycięstw oraz jednego stylu przewodzenia / zarządzania.
Każdy kolejny rozdział książki, to kolejny mit wymagający obalenia. W ten sposób poznamy czterdzieści cztery mity, z których większość (a może nawet wszystkie) kształtowały nasze rozumienie pojęcia zarządzanie. Stern i Cooper piszą o tym, dlaczego bycie na szczycie wcale nie jest tak trudne, jak mogło by się wydawać ? naprawdę ciężkie jest bycie na dole i w środku. Autorzy dowodzą, że model surowy i autokratyczny jest już pasee, wraz ze wzrostem znaczenia czynnika ludzkiego nadchodzi bowiem potrzeba otwartego i globalnego stylu zarządzania. Zwalniają też liderów z potrzeby ?bycia najlepszym w całym biurze?, bowiem prawdziwy sukces można osiągnąć dopiero wówczas, kiedy zastosujemy efekt skali ? firma właściwie korzystać będzie z umiejętności każdej zatrudnionej osoby.
Przekonamy się ponadto, że liderem wcale nie trzeba się urodzić i ż wcale nie musimy wiedzieć o wszystkim, co się dzieje w firmie. Dowiemy się również, że ? wbrew powszechnemu twierdzeniu ? dobra strategia to nie wszystko, tak naprawdę bowiem nie liczy się sama teoria, a działanie. Autorzy obalą na stronach książki również mit dotyczący konieczności trzymania wysokości wynagrodzenia w tajemnicy, a także przekonanie, że okazywanie emocji w pracy jest nieprofesjonalne.
To zaledwie niewielki wycinek problemów poruszonych na stronach książki, która zmienia nasz pogląd na kwestie związane z zarządzaniem, w tym zarządzaniem ludźmi. Ponadto, integralną częścią książki jest załącznik, na który składają się pogadanki z wybitnymi specjalistami zarządzania, dotyczące idei samego zarządzania, a także kierowania ludźmi. To wszystko tworzy książkę, która mogłaby równie dobrze funkcjonować jako podręcznik zarządzania, tyle że zawierający zamiast teorii, wiele praktycznych informacji. Tym samym jest to pozycja, która znacząco może ponieść naszą satysfakcję z pracy, umiejętności, a także pośrednio wpłynąć na naszych współpracowników.

Opinia bierze udział w konkursie

Czy recenzja była pomocna?