SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Międzykulturowa edukacja olimpijska

Dokończenie symfonii pedagogicznej Pierre`a de Coubertina

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

książka

Wydawnictwo Imprint
Data wydania 2018
Oprawa miękka
Liczba stron 323
  • Wysyłamy w 24h
  • DPD dostawa za półdarmo

Opis produktu:

Pierre de Coubertin (1863-1937) swoją działalnością pisarską i organizacyjną tworzył `symfonię` pedagogiczną składającą się z dwóch części: igrzysk olimpijskich i reformy oświaty. Pierwsza z nich `poszybowała przez świat jak błyszczący sterowiec`, druga (niedokończona) `torowała sobie drogę jak kret`.
Tytuł książki sugeruje, że jeśli współczesna edukacja olimpijska uwzględni postulaty pedagogiki międzykulturowej, będzie dokończeniem tej pedagogicznej `symfonii`. Zaproponowany przez Autorów termin `międzykulturowa edukacja olimpijska` ma podkreślać, że edukacja olimpijska już w swojej istocie, a zwłaszcza ze względu na historyczne intencje twórcy olimpizmu - Pierrea de Coubertina - musi mieć charakter międzykulturowy.
Sto lat temu restaurator igrzysk olimpijskich nie używał jeszcze tego określenia, bo wypracowano je na gruncie pedagogiki dopiero w drugiej połowie XX w. Autorzy stosują je, ponieważ międzykulturowość jest warunkiem sine qua non edukacji olimpijskiej. Nie ma znaczenia, czy jest ona realizowana na poziomie globalnym w trakcie igrzysk, czy w małej szkole na prowincji podczas lekcji wychowania fizycznego. Wszędzie tam, gdzie powiewa flaga olimpijska, powinny unosić się duch wzajemnego szacunku dla odmienności kulturowych oraz troska o własną narodową tożsamość.

Katarzyna Płoszaj - pedagog, doktor nauk o kulturze fizycznej. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie oraz Międzynarodowej Akademii Olimpijskiej w Olimpii. Zawodowo związana z warszawską AWF. Autorka wielu publikacji naukowych i popularnonaukowych z zakresu pedagogiki sportu i pedagogiki olimpijskiej.
Wiesław Firek - filozof, doktor nauk o kulturze fizycznej. Absolwent krakowskiej AWF, Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Międzynarodowej Akademii Olimpijskiej w Olimpii. Badacz olimpizmu i sportu z perspektywy filozoficznej. Autor Filozofii olimpizmu Pierrea de Coubertina (2016).
S
Szczegóły
Dział: Książki
Kategoria: Kulturoznawstwo,  nauki humanistyczne
Wydawnictwo: Imprint
Oprawa: miękka
Okładka: miękka
Rok publikacji: 2018
Wymiary: 150x230
Liczba stron: 323
ISBN: 978-83-64299-41-4
Wprowadzono: 21.06.2018

RECENZJE - książki - Międzykulturowa edukacja olimpijska, Dokończenie symfonii pedagogicznej Pierre`a de Coubertina - Katarzyna Płoszaj, Wiesław Firek

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

4.3/5 ( 3 oceny )
  • 5
    2
  • 4
    0
  • 3
    1
  • 2
    0
  • 1
    0

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję: