Metody zarządzania przedsiębiorstwem w przestrzeni marketingowej
książka
Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu |
Oprawa miękka |
- Dostępność niedostępny
Opis produktu:
WstępJedną z wartości tej publikacji jest spojrzenie na zagadnienia metodyczne marketingu z punktu widzenia nauki o zarządzaniu, a więc z perspektywy szerszej, całościowej, wychodzącej poza obręb tylko jednego z wielu obszarów funkcjonalnych przedsiębiorstwa. Takie podejście, dość oryginalne, przynajmniej w krajowej literaturze przedmiotu, znalazło uznanie w wielu środowiskach. Pierwszy nakład został wyczerpany, a pytania do autorów i Wydawnictwa o możliwości nabycia książki są głównym powodem opracowania drugiego wydania.
Podstawowym novum tego wydania jest wprowadzenie dodatkowego rozdziału piątego, w którym podjęto zagadnienia współpracy przedsiębiorstw ze swoimi klientami (w tym wypadku przede wszystkim z innymi przedsiębiorstwami - odbiorcami). Jest to również w takim zakresie novum w krajowej literaturze przedmiotu. Klasyczna literatura z zakresu marketingu nie poświęca temu zagadnieniu zbyt wiele miejsca. Ph. Kotler opisuje te zagadnienia niezwykle skromnie, lokując je w problemach zarządzania kanałami marketingowymi. Abstrahując od klasycznych ujęć i potencjalnych rozważań, czy współpraca przedsiębiorstw jest czy nie jest przedmiotem zarządzania (według autorów jest), zagadnienia te osadzono w problematyce strategii organizacji, wyodrębnionej ze względu na rodzaj przewagi konkurencyjnej, określanej mianem przewagi systemu obsługi i oferowania rozwiązań (lock in).
W niniejszym wydaniu wprowadzono również zagadnienia kulturowych uwarunkowań orientacji marketingowej przedsiębiorstwa (rozdział 1.4) oraz organizacji uczącej się (rozdział 4.6) i zarządzania wiedzą (rozdział 4.7). Zagadnienia kultury organizacyjnej i zarządzania wiedzą są obecnie przedmiotem szczególnego zainteresowania zarówno teorii, jak i praktyki zarządzania w ogóle. Z tych względów opis i niektóre rozwiązania tych problemów w przestrzeni marketingowej wydają się dobrym uzupełnieniem prezentowanych treści.
Szczegóły | |
Dział: | Książki |
Wydawnictwo: | Akademii Ekonomicznej w Poznaniu |
Oprawa: | miękka |
Wprowadzono: | 15.01.2007 |