Media a demokracja w XXI wieku Poszukiwanie nowych modeli
książka
Wydawnictwo Poltext |
Oprawa miękka |
- Dostępność niedostępny
Opis produktu:
Autor książki, jeden z najwybitniejszych polskich medioznawców, z wielką erudycją i barwnie omawia wzajemne uzależnienie mediów i demokracji. Gwałtownie zmieniają się media, erozji ulegają podstawy demokracji, a w efekcie komplikuje się współistnienie mediów i demokracji. Wielu ma nadzieję, że ekspansja nowych mediów umożliwi i przyspieszy powstanie demokracji bezpośredniej. Autor jest bardziej sceptyczny: Rozczaruje się ten, kto oczekuje po tej książce nowego kanonicznego modelu relacji między mediami i demokracją. Jednego modelu nie ma i nigdy nie było - a zatem nie będzie też w przyszłości. Dopóki nie wyklaruje się nowy kształt demokracji, dopóty nie można nawet podjąć próby naszkicowania takiego modelu, bo o roli i zadaniach mediów decyduje droga, którą idzie społeczeństwo. A tych może być wiele. Możemy tu jedynie ustalać główne kierunki drogi ku `demokratyzacji demokracji` i na tej podstawie rozważać różne warianty roli mediów, w zależności od wybranego kierunku. Książka ukazuje się w serii Akademickie Warsztaty DziennikarskieDr Karol Jakubowicz jest medioznawcą i ekspertem o uznanej pozycji międzynarodowej, specjalizującym się w zagadnieniach mediów elektronicznych. Pełnił wiele funkcji w kraju i za granicą w zakresie działalności medialnej, regulacji mediów i polityki medialnej. Jest autorem, współautorem i redaktorem licznych krajowych i zagranicznych publikacji poświęconych mediom elektronicznym. W 2011 r. wydał książkę Nowa ekologia mediów. Konwergencja a metamorfoza.
Szczegóły | |
Dział: | Książki |
Wydawnictwo: | Poltext |
Oprawa: | miękka |
Okładka: | miękka |
Wprowadzono: | 19.03.2013 |