SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Mało lat mam, a czytam sam

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

książka

Wydawnictwo WE
Oprawa miękka
Liczba stron 105

Opis produktu:

Oto nowy elementarz wraz z ćwiczeniami do nauki pisania. Niezbędny dla każdego nauczyciela i rodzica!
Dzięki niemu dziecko w łatwy i przyjemny sposób pozna litery i nauczy się pisać.
W sam raz na wakacyjny czas!
Seria Mało lat mam, a czytam i piszę sam w przystępny sposób wyjaśnia rodzicom i terapeutom, jak uczyć dziecko czytania i pisania sylabami. Wprowadza dzieci w świat wielkich i małych liter. Jest kompilacją skutecznych metod nauki czytania, szczególnie przydatną w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi.
Mało lat mam, a piszę sam cz. 1 to książka do nauki pisania samogłosek ustnych, sylab otwartych oraz zbudowanych z nich wyrazów i zdań. Jest uzupełnieniem książki Mało lat mam, a czytam sam cz. 1.
Nauka pisania jest jedną z ważniejszych umiejętności szkolnych, kształtowanych w pierwszym etapie edukacyjnym. Jednak, jak pokazują badania, wiele dzieci nie posiada dobrego przygotowania manualnego w tym zakresie. Ćwiczenia zawarte w książeczce pozwalają stymulować koordynację wzrokowo-ruchową, uczą umiejętności chwytania, usprawniają rękę. Zadania są starannie opracowane, zwracają uwagę na charakterystyczne elementy pisma tj. miejsce rozpoczęcia pisania litery, rozmieszczenia jej w liniaturze zeszytu. Ćwiczenia te są ciekawą propozycją spędzania czasu z dzieckiem, ale też okazją do rozwijania ważnych sprawności manualnych. Poradnik do książki zawiera jasno sformułowane wyjaśnienia i zasady korzystania z tej pomocy dydaktycznej.
S
Szczegóły
Dział: Książki
Kategoria: dla dzieci,  Książki edukacyjne,  nauka czytania i pisania
Wydawnictwo: WE
Oprawa: miękka
Okładka: miękka
Wymiary: 205x290
Liczba stron: 105
ISBN: 9788363590895
Wprowadzono: 18.05.2018

Książkowe bestsellery z tych samych kategorii

RECENZJE - książki - Mało lat mam, a czytam sam - Kinga Turek

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

4.4/5 ( 10 ocen )
  • 5
    8
  • 4
    0
  • 3
    0
  • 2
    2
  • 1
    0

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję:

Qultura słowa

ilość recenzji:313

brak oceny 7-07-2019 13:42

Uczymy się czytać!
Nauka czytania oraz pisania, to jedne z większych wyzwań z jakimi dziecko musi zmierzyć się na początku swojej drogi edukacyjnej. Opanowanie wszystkich liter alfabetu i płynne czytanie wygląda różnie u dzieci, ale dla większości z nich jest to długotrwały proces, który ? jeśli jest zaburzony ? przekłada się na dalsze problemy, zarówno w szkole, jak i w kontaktach z rówieśnikami. Umiejętność czytania ze zrozumieniem w dużym stopniu warunkuje bowiem sukcesy szkolne dziecka. Jak zatem nauczyć dziecko czytać? W jaki sposób pracować nad nabyciem tej umiejętności z dziećmi (i dorosłymi) z zaburzeniami rozwojowymi?
Jako terapeuta oraz oligoferenopedagog nieustannie mam styczność z dzieci mającymi problemami w różnych sferach, również w zakresie pisania i czytania. Zauważam również różnicę, jaka występuje pomiędzy dawnymi metodami czytania ? kiedy dzieci poznawały na początku wszystkie litery, składając z nich sylaby, a następnie wyrazy i zdania, nie zwracając uwagi na rozumienie czytanego tekstu. Obecnie popularne są dwie metody czytania: sylabowe i globalne. Obie są efektywne i mają swoich zwolenników ? ja stosuje je w zależności od preferencji dziecka. W obu warto wspomóc się materiałami, które coraz częściej pojawiają się na rynku. Jedną z książek wartych polecenia, jest publikacja Wydawnictwa Edukacyjnego, autorstwa Kingi Turek. Książka pt. ?Mało lat mam, a czytam sam?, która w łatwy i przyjemny sposób pozwala wprowadzić dziecko w świat liter. To pozycja z którą pracować mogą zarówno rodzice, jak i nauczyciele i terapeuci, zaś sposób prezentacji materiału i ćwiczenia ? ułożone według etapów zgodnych z metodyką elementarnej nauki czytania ? pozwalają dziecku krok po kroku posuwać się do przodu w nauce czytania i pisania.
Przedstawione w książce ćwiczenia obejmują specjalny dobór i układ materiału, od samogłosek, następnie sylab i zdań, od wyrazów prostych do coraz bardziej skomplikowanych pod względem struktury fonetyczno graficznej. Dzięki temu mamy możliwość stopniowania trudności procesu nauki, a przy tym nieustannego monitorowania postępów dziecka i ewentualnej pracy nad trudnościami pojawiającymi się w danym obszarze.
Pracować będziemy z dzieckiem według kilku zasad, m.in.: zasady powtarzanie ? rozumienie ? nazywanie, bowiem na początkowym etapie nauki dziecko winno powtarzać po dorosłym konkretne samogłoski, następnie rozpoznawać je i zapamiętywać na drodze wzrokowej. Po opanowaniu samogłosek ustnych, przechodzimy do nauki czytania sylab otwartych (zakończonych samogłoską), a następnie do odczytywania wyrazów i zdań. Publikacja obejmuje również teksty utrwalające znajomość poszczególnych sylab, wyrazów i zdań.
W książce znajdziemy nie tylko ćwiczenia wraz z ich objaśnieniem, ale również labiogramy, czyli obrazki układu warg, języka oraz zębów podczas wymawiania konkretnej głoski. Taka wizualizacja głoski w postaci labiogramu ułatwia zapamiętanie jej obrazu graficznego i jest niezwykle przydatna szczególnie w początkowych etapach nauki.
Integralną częścią książki jest pakiet wyrazów oraz pakiet zdań, składające się z tabel z wyrazami zapisanymi wielkimi literami, utrwalającymi daną literę w sylabach oraz z tabel z wyrazami zapisanymi małymi literami, ułożonymi w zdania. Odpowiadają im ćwiczenia, które pogłębiają umiejętności dziecka. Publikacja zawiera także ponad sześćset naklejek, które możemy wykorzystać do ćwiczeń.
Praca z książką ?Mało lat mam, a czytam sam. Część I?, otwiera nam drogę do kolejnej części publikacji, ale też wyposaża dziecko zarówno w umiejętność czytania samogłosek ustnych oraz ich sekwencji, sylab otwartych oraz zbudowanych z nich wyrazów i zdań. Dodatkowo, zastosowanie dużych liter, łatwiejszych do różnicowania, a także atrakcyjna szata graficzna sprawia, że dziecko chętnie pracuje z tą książką, zauważając efekty tej pracy. Co więcej, publikacja ta może stanowić źródło inspiracji i zachęcać terapeutów czy rodziców do samodzielnego wymyślania ćwiczeń, traktując książkę Kingi Turek, jako materiał wyjściowy. Warto również wspomnieć, że w skład serii ?Mało lat mam, a czytam i pisze sam?, wchodzi również zestaw ćwiczeń ?Mało lat mam, a piszę sam?.

Opinia bierze udział w konkursie

Czy recenzja była pomocna?