Książkowe bestsellery z tych samych kategorii

Przyjaciółka   Książka 37,28 zł
Paderborn Langer Tom 2   Książka 32,93 zł
Tajemnica domu Uklejów   Książka 37,49 zł

Mainstream

Co podoba się wszędzie na świecie

książka

Wydawnictwo Czarna Owca
Oprawa miękka
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Jak produkuje się bestseller, hit czy przebój filmowy? Dlaczego pop-corn i coca-cola odgrywają wielką rolę w przemyśle filmowym? Czy po porażce w Chinach Disney i Murdoch zdołają wyeksportować swój produkt do Indii? W jaki sposób Bollywood uwodzi Afrykanów, a brazylijskie telenowele Rosjan? Dlaczego Walonowie domagają się filmów dubbingowanych, podczas gdy Flamandowie wolą wersje z napisami? Skąd ten triumf amerykańskiego modelu rozrywki i ten schyłek Europy? I dlaczego wreszcie wartości bronione przez chińską propagandę i media islamskie dziwnie przypominają wartości studiów Disney'a?
By odpowiedzieć na te pytania, dziennikarz i badacz Frédéric Martel przeprowadził długie dochodzenie od Hollywood do Bollywood, od Japonii po Czarną Afrykę, od kwatery głównej Al-Jazeery w Katarze aż po siedzibę giganta Televisa w Meksyku. To co nam przynosi jest jednocześnie oryginalne, fascynujące i niepokojące - nowa wojna światowa o treści rozpoczęła się.
W sercu tej wojny: kultura "mainstreamowa". Nowe kraje pojawiają się ze swoimi mediami i swoją masową rozrywką. Internet zwielokrotnia ich siłę. Wszystko przyspiesza. W Indiach, Brazylii, Arabii Saudyjskiej, walczy się o dominację w sieci i o zwycięstwo w bitwie "soft power". Chce się kontrolować słowa, obrazy, marzenia.
Mainstream opowiada o tej globalnej wojnie mediów i kultury. I wyjaśnia co trzeba zrobić, by podobać się wszystkim i wszędzie na świecie.


Frédéric Martel - jest badaczem i dziennikarzem. Jego ostatnia książka "De la culture en Amérique" - O kulturze w Ameryce (wyd. Gallimard) została przetłumaczona i była przedmiotem dyskusji w wielu krajach. Martel wykłada na HEC (Szkoła wyższych studiów handlowych) i prowadzi główny magazyn informacyjny o przemysłach kreatywnych i mediach w Radio France.
Mainstream jest rezultatem obszernych badań, które prowadził przez pięć lat w trzydziestu krajach. Frédéric Martel przeprowadził wywiady z 1200 osobami we wszystkich stolicach "przemysłu rozrywkowego". Analizuje grę aktorów, logikę grup i śledzi przepływ treści na pięciu kontynentach. Dowodzi, że nawet jeśli produkty mainstreamowe niekoniecznie są artystyczne, to strategie, które pozwalają na ich tworzenie i rozpowszechnianie są fascynujące.

Tytuł oryginału: Mainstream
Przekład: Karolina Sikorska

Spis treści
Słowo od wydawcy francuskiego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
Prolog . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11
Część pierwsza
AMERYKAŃSKI ENTERTAINMENT
1. Jack Valenti . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25
MPAA przypuszcza atak na Amerykę Łacińską 35
2. Multipleksy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43
Od drive-in do multipleksu 45 - Kiedy popcorn staje się modelem ekonomicznym 49 - Od suburbiów do eksurbiów 52 - Coca-Cola odkupuje wytwórnię Columbia 55
3. Studio Disneya . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61
Od Toy Story do Króla Lwa 70 - Miramax i Dream-Works: upadek 78
4. Nowe Hollywood . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 83
"Studia to banki" 84 - "Nie daliśmy zielonego światła dla Spider-Mana" 89 - Marketing albo spęd bydła 95 - Monopol związków 103
5. Wszyscy indies, z Indianą Jonesem włącznie . . . . . . . . 107
"Treść to my" 111 - Tajni agenci 114
6. Wynalezienie pop music . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 123
"Pokolenie mp3 wygrało, ale to nie moje pokolenie" 130 - "Cool to hip plus sukces komercyjny" 139 - Nash ville, druga muzyczna stolica Stanów Zjednoczonych 144 - Music Television 149
7. Pauline, Tina i Oprah . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 157
Tina Brown, czyli nowe dziennikarstwo kulturalne 169 - Marka Oprah 175 - Nowy krytyk 181
8. USC, uniwersytet mainstreamu . . . . . . . . . . . . . . . . . 189
Badania i rozwój 194 - Różnorodność kulturowa 197
Część druga
ŚWIATOWA WOJNA KULTUROWA
9. Kung-fu panda: Chiny wobec Hollywood . . . . . . . . . . 207
Niedaleko placu Tian`anmen, w sercu chińskiej cenzury 213 - Kradzież multipleksów Warnera 220 - Hong-kong, Hollywood Azji 223 - Jak Murdoch stracił w Chinach miliony i znalazł żonę 226
10. Jak Bollywood wyrusza na podbój świata . . . . . . . . . . 243
Nowe Bollywood 249
11. Lost in translation . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 265
Cool Japan 266 - Manga, medium globalne 270 - Wojna między j-popem i k-popem 272
12. Geopolityka dram, seriali ramadanowych i innych telenoweli . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 281
Walka formatów 282 - Seriale ramadanowe 291 - Telenowele zdobywają Amerykę (Północną i Południową) 296
13. Miami, stolica pop Ameryki Łacińskiej . . . . . . . . . . . 313
"Reggaeton jednoczy latynoskie masy" 316 - LA, Latin America 320
14. Jak Al-Dżazira stała się mainstreamową stacją świata arabskiego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 331
W siedzibie Al-Dżaziry w Katarze 333 - Format news & entertainment 343 - Wojna obrazów 349 - Al-Arabija, czyli gdy Saudyjczycy wkraczają do gry 355 - Rzeka prawdy 362 - Telewizja Południa 363 - Visit Israel, Before Israel Visits You 368
15. Książę mediów na pustyni . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 377
Muzyka w Libanie, telewizja w Dubaju, film w Kairze 385 - Hollywood na pustyni 395
16. Antymainstreamowa kultura Europy . . . . . . . . . . . . . 403
Złudne sukcesy europejskich gier wideo 408 - Kultura pansłowiańska w Europie Środkowej 412 - Libanizacja kultury europejskiej 418 - Londyn i Paryż, stolice afrykańskiej world music 421 - Na granicy Europy, Azji i świata arabskiego: zamerykanizowana Turcja 431
Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 437
Słownik . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 469
Słownik wyrażeń angielskich uwzględnionych przez tłumacza 477
Źródła . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 487
S
Szczegóły
Dział: Książki
Wydawnictwo: Czarna Owca
Oprawa: miękka
Okładka: miękka
Wprowadzono: 06.10.2011

RECENZJE - książki - Mainstream, Co podoba się wszędzie na świecie

4.7/5 ( 3 oceny )
  • 5
    2
  • 4
    1
  • 3
    0
  • 2
    0
  • 1
    0