SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Leksykalno-pragmatyczne aspekty komunikowania się w mediach (twarda)

na przykładzie wybranych audycji Radia

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

książka

Wydawnictwo Uniwersytet Szczeciński
Oprawa twarda
Ilość stron 271
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Publikacja składa się ze wstępu, z dwóch rozdziałów teoretycznych, rozdziału prezentującego cel, materiał i metodologię badań, trzech rozdziałów analitycz­nych oraz zakończenia, bibliografii, spisu tabel i streszczenia w języku angielskim.

Punktem wyjścia do rozważań lingwistycznych są dwa obszerne rozdziały teo­retyczne. W pierwszym z nich pt. Radio na tle innych środków masowego prze­kazu przedstawiam podstawowe zagadnienia komunikacji medialnej. Określam również, jak należy interpretować kategorie nadawcy, odbiorcy oraz komunika­tu w środkach masowego przekazu. Szczególną uwagę zwracam na podobieństwa i różnice pomiędzy poszczególnymi typami przekazów medialnych, na których tle wyodrębniam specyficzne cechy audycji radiowych. W dalszej części rozdzia­łu zamieszczone są najważniejsze informacje z historii radia jako jednego z me­diów publicznych: od początków komunikacji radiowej na świecie, poprzez dzie­je radia w Polsce, aż do opisu działalności Radia Szczecin.

Drugi rozdział pracy to przegląd badań nad językiem w radiu w literatu­rze polskojęzycznej. Ta część pracy została podzielona na trzy podrozdziały. W pierwszym z nich przedstawiam opracowania normatywno-poprawnościowe, drugi obejmuje publikacje teoretyczno-metodologiczne, w trzecim natomiast zamieszczam przegląd badań pragmalingwistycznych nad językiem w radiu. Wychodzę z założenia, że języka w radiu (podobnie jak języka w prasie, telewi­zji i internecie) nie należy rozpatrywać jako odrębnego od polszczyzny ogólnej. Stanowi on jej specyficzną odmianę, której cechy wyszczególniam w dalszych częściach rozprawy.
- Ze wstępu
S
Szczegóły
Dział: Książki
Wydawnictwo: Uniwersytet Szczeciński
Oprawa: twarda
Okładka: twarda
Wymiary: 155x215
Ilość stron: 271
ISBN: 978-83-7972-122-1
Wprowadzono: 04.10.2017

RECENZJE - książki - Leksykalno-pragmatyczne aspekty komunikowania się w mediach, na przykładzie wybranych audycji Radia - Agnieszka Szlachta

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

4.6/5 ( 11 ocen )
  • 5
    10
  • 4
    0
  • 3
    0
  • 2
    0
  • 1
    1

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję: