Książkowe bestsellery z tych samych kategorii

Kształcenie zawodowe

Dylematy i perspektywy. Problemy nauk pedagogicznych. Tom 1

książka

Wydawnictwo Impuls
Oprawa miękka
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Pierwsza część niniejszej publikacji ukazuje teoretyczne dylematy kształcenia zawodowego, rozpoczynając od aksjologicznej analizy pojęcia pracy, która w sposób personalistyczny wpływa nie tylko na rozwój osobisty człowieka, ale także bezpośrednio oddziałuje na właściwy rozwój systemów kształcenia zawodowego. Niematerialnymi elementami etyki stają się te wartości, które są obiektywnymi i realnymi twórcami pracy, pośrednio przyczyniającymi się do budowania społeczności nakierowanej na umożliwienie rozwoju osobistego każdego człowieka.
Praca w głównej mierze decyduje o kierunkach zmian w szkolnictwie zawodowym. Istotne wydaje się stworzenie takiego kierunku zmian, który pomoże oraz wyposaży w kompetencje i kwalifikacje absolwentów szkół zawodowych ułatwiające im na rynku pracy dostosowanie się do wymogów globalizacji gospodarki światowej. Dlatego ważny staje się dyskurs o przyszłości szkolnictwa zawodowego oraz jego potrzebie utrwalenia i doskonalenia; wskazanie takich zmian, które stworzą szansę holistycznego spojrzenia uczestników potrzeby "uczenia się przez całe życie" (lifelong learning programme, LLP). W tym kontekście ważna wydaje się próba odpowiedzi na pytania o związki i zależności, jakie występują między kształceniem ogólnym a zawodowym.
S
Szczegóły
Dział: Książki
Wydawnictwo: Impuls
Oprawa: miękka
Okładka: miękka
Wprowadzono: 16.02.2019

RECENZJE - książki - Kształcenie zawodowe, Dylematy i perspektywy. Problemy nauk pedagogicznych. Tom 1

4.7/5 ( 3 oceny )
  • 5
    2
  • 4
    1
  • 3
    0
  • 2
    0
  • 1
    0

Oficyna Wydawnicza Impuls

ilość recenzji:103

brak oceny 18-03-2019 09:33

Z recenzji wydawniczej: "Kształcenie zawodowe jest istotnym elementem nie tylko systemu edukacji, ale i szeroko rozumianego systemu gospodarczego. Dynamicznie rosnące w ostatnich latach znaczenie tego typu kształcenia wynika z potrzeb rynku pracy ? rozpatrywanego zarówno z lokalnej, jak i globalnej perspektywy. Absolwenci różnych form kształcenia zawodowego, odpowiednio przygotowani do realizacji stale zmieniających się zadań, wynikających z rozwoju techniki i technologii, są poszukiwani przez modernizujące swoją działalność przedsiębiorstwa produkcyjne i usługowe. Ten stan rzeczy wymaga refleksji o charakterze ilościowym i jakościowym nad szkolnictwem zawodowym, nad kierunkami zmian w zakresie celów, treści, form i metod kształcenia, a także nad sposobami oceny kompetencji zawodowych uczniów i absolwentów tego, jakże ważnego, obszaru edukacyjnego. Refleksji tej sprzyja bogaty merytorycznie zbiór tekstów składający się na niniejszą publikację, która ma cechy monografii poświęconej teraźniejszości i przyszłości kształcenia zawodowego. [...]

Poziom naukowy poszczególnych rozdziałów publikacji oceniam wysoko. Ich autorzy umiejętnie łączą teorie pedagogiczne, psychologiczne i socjologiczne z realiami ekonomicznymi odzwierciedlającymi współczesny rynek pracy. Wspomniana integracja teorii z praktyką jest istotnym walorem tej monografii, która jest ważnym głosem w toczącej się dyskusji nad przyszłością kształcenia zawodowego, a szerzej rzecz ujmując, nad perspektywami całego systemu edukacji ? analizowanymi w kontekście zmieniającego się w niespotykanym dotąd tempie świata pracy".