Konsumpcja-podstawy teoretyczne
książka
Wydawnictwo Uniwersytet Warszawski |
Oprawa miękka |
- Dostępność niedostępny
Opis produktu:
Współczesna ekonomia stawia w centrum zainteresowania człowieka i jego potrzeby. Łączy się to z powiązaniem procesów konsumpcji z procesami rozwoju gospodarczego. Zarówno funkcjonowanie, jak i rozwój współczesnych systemów gospodarczych, w dużej mierze uzależnione są od zagregowanego (globalnego) popytu konsumpcyjnego.Konsumenci, zgłaszając popyt na dobra i usługi konsumpcyjne, wpływają na system gospodarczy. Dowodzi to, że gospodarstwa domowe poprzez swoje decyzje konsumpcyjne wpływają na alokację czynników wytwórczych (zasobów) w gospodarce.
Istota konsumpcji wynika z funkcji, jaką spełnia ona we współczesnych społeczeństwach, w których stała się czynnikiem stymulującym działalność ludzi i zajęła kluczowe miejsce w systemach ich wartości, wpływając również na kulturę. W konsumpcji zatem koncentrują się zjawiska społeczne, gospodarcze i kulturowe. Sprawia to, że zagadnienia związane z konsumpcją mogą być obiektem studiów, i to zarówno kierunków ekonomicznych, jak i społecznych. Z tego też względu publikacja przeznaczona jest głównie dla studentów kierunków ekonomicznych, w tym zarządzania, może być przydatna dla słuchaczy kierunków socjologii i polityki społecznej, a także może stanowić lekturę uzupełniającą do wykładów z mikro- i makroekonomii oraz wielu wykładów specjalizacyjnych.
Szczegóły | |
Dział: | Książki |
Wydawnictwo: | Uniwersytet Warszawski |
Oprawa: | miękka |
Okładka: | miękka |
Wprowadzono: | 25.01.2013 |