Książkowe bestsellery z tych samych kategorii

Konsumpcja-podstawy teoretyczne

książka

Wydawnictwo Uniwersytet Warszawski
Oprawa miękka
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Współczesna ekonomia stawia w centrum zainteresowania człowieka i jego potrzeby. Łączy się to z powiązaniem procesów konsumpcji z procesami rozwoju gospodarczego. Zarówno funkcjonowanie, jak i rozwój współczesnych systemów gospodarczych, w dużej mierze uzależnione są od zagregowanego (globalnego) popytu konsumpcyjnego.
Konsumenci, zgłaszając popyt na dobra i usługi konsumpcyjne, wpływają na system gospodarczy. Dowodzi to, że gospodarstwa domowe poprzez swoje decyzje konsumpcyjne wpływają na alokację czynników wytwórczych (zasobów) w gospodarce.
Istota konsumpcji wynika z funkcji, jaką spełnia ona we współczesnych społeczeństwach, w których stała się czynnikiem stymulującym działalność ludzi i zajęła kluczowe miejsce w systemach ich wartości, wpływając również na kulturę. W konsumpcji zatem koncentrują się zjawiska społeczne, gospodarcze i kulturowe. Sprawia to, że zagadnienia związane z konsumpcją mogą być obiektem studiów, i to zarówno kierunków ekonomicznych, jak i społecznych. Z tego też względu publikacja przeznaczona jest głównie dla studentów kierunków ekonomicznych, w tym zarządzania, może być przydatna dla słuchaczy kierunków socjologii i polityki społecznej, a także może stanowić lekturę uzupełniającą do wykładów z mikro- i makroekonomii oraz wielu wykładów specjalizacyjnych.
S
Szczegóły
Dział: Książki
Wydawnictwo: Uniwersytet Warszawski
Oprawa: miękka
Okładka: miękka
Wprowadzono: 25.01.2013

RECENZJE - książki - Konsumpcja-podstawy teoretyczne

4/5 ( 3 oceny )
  • 5
    1
  • 4
    1
  • 3
    1
  • 2
    0
  • 1
    0