Język reklamy w komunikacji medialnej
książka
Wydawnictwo CeDeWu |
Oprawa miękka |
- Dostępność niedostępny
Opis produktu:
Wszyscy jesteśmy konsumentami różnego rodzaju produktów, usług i informacji. Dlatego też często spotykamy się z reklamowymi apelami, zachęcającymi do zakupu. Czy nasza obecna reklama ma taką siłę oddziaływania, aby nas do czegoś zachęcić?<br>Prawdopodobnie odpowiedzi na tak postawione pytanie byłyby w znacznej mierze podzielone. Tak się dzieje, że reklama jest komunikatem, który ma nas o czymś informować w sposób sympatyczny, atrakcyjny i zrozumiały. Używa do tego języka mówionego. Ale też języka obrazu, muzyki, animacji itp. W sumie taki komunikat jest złożonym tworem i ma u nas jako konsumentów wywotać określone emocje, a także refleksje. Tymczasem, śledząc nasze kampanie reklamowe spotykamy się na ogół z brakiem pomysłu na przyciągniecie uwagi klienta. Język reklamy zamyka się w paru wymyślonych sloganach. W kilku banalnych zdaniach lub niewyszukanych skojarzeniach. Nie ma w bieżących komunikatach odrobiny poezji, nieco bardziej wysmakowanych animacji itp. A już na pewno brak odniesień do sztuki, kultury, nauki, tradycji itd.<br>
W komunikowaniu, a zwłaszcza w komunikowaniu biznesowym, należy uwzględnić elementy nie tylko języka potocznego. Jest do dyspozycji, na wyciągniecie ręki, język literacko-artystyczny (trafne myśli poetów, ludowych twórców itp.). Istnieje ogromny potencjał języka religijno-mistycznego (alegorie, mity, a nawet baśnie i bajki). Jest w końcu zasób języka symbolicznego, który „mówi nam o wszystkim w jednej chwili, wykorzystując nasze wyobrażenia, archetypy, stereotypy.<br>
Jakże miło byłoby usłyszeć, że „Posiłek bez wina - to jak dzień bez słońca. zamiast nagabywania typu „Podaruj sobie odrobinę luksusu!. Komunikat, aby być skutecznym, musi być przyjazny i sympatyczny. A poza tym - już z praktycznego punktu widzenia - wręcz powinien być konkurencyjny, atrakcyjny, skuteczny i aktualny. O tym wszystkim traktuje proponowana Państwu książka Język reklamy w komunikacji medialnej.<br>
Szczegóły | |
Dział: | Książki |
Wydawnictwo: | CeDeWu |
Oprawa: | miękka |
Wprowadzono: | 30.10.2008 |