Książkowe bestsellery z tych samych kategorii

Język reklamy w komunikacji medialnej

książka

Wydawnictwo CeDeWu
Oprawa miękka
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Wszyscy jesteśmy konsumentami różnego rodzaju produktów, usług i informacji. Dlatego też często spotykamy się z reklamowymi apelami, zachęcającymi do zakupu. Czy nasza obecna reklama ma taką siłę oddziaływania, aby nas do czegoś zachęcić?<br>
Prawdopodobnie odpowiedzi na tak postawione pytanie byłyby w znacznej mierze podzielone. Tak się dzieje, że reklama jest komunikatem, który ma nas o czymś informować w sposób sympatyczny, atrakcyjny i zrozumiały. Używa do tego języka mówionego. Ale też języka obrazu, muzyki, animacji itp. W sumie taki komunikat jest złożonym tworem i ma u nas jako konsumentów wywotać określone emocje, a także refleksje. Tymczasem, śledząc nasze kampanie reklamowe spotykamy się na ogół z brakiem pomysłu na przyciągniecie uwagi klienta. Język reklamy zamyka się w paru wymyślonych sloganach. W kilku banalnych zdaniach lub niewyszukanych skojarzeniach. Nie ma w bieżących komunikatach odrobiny poezji, nieco bardziej wysmakowanych animacji itp. A już na pewno brak odniesień do sztuki, kultury, nauki, tradycji itd.<br>
W komunikowaniu, a zwłaszcza w komunikowaniu biznesowym, należy uwzględnić elementy nie tylko języka potocznego. Jest do dyspozycji, na wyciągniecie ręki, język literacko-artystyczny (trafne myśli poetów, ludowych twórców itp.). Istnieje ogromny potencjał języka religijno-mistycznego (alegorie, mity, a nawet baśnie i bajki). Jest w końcu zasób języka symbolicznego, który &#8222;mówi nam o wszystkim w jednej chwili, wykorzystując nasze wyobrażenia, archetypy, stereotypy.<br>
Jakże miło byłoby usłyszeć, że &#8222;Posiłek bez wina - to jak dzień bez słońca. zamiast nagabywania typu &#8222;Podaruj sobie odrobinę luksusu!. Komunikat, aby być skutecznym, musi być przyjazny i sympatyczny. A poza tym - już z praktycznego punktu widzenia - wręcz powinien być konkurencyjny, atrakcyjny, skuteczny i aktualny. O tym wszystkim traktuje proponowana Państwu książka Język reklamy w komunikacji medialnej.<br>
S
Szczegóły
Dział: Książki
Wydawnictwo: CeDeWu
Oprawa: miękka
Wprowadzono: 30.10.2008

RECENZJE - książki - Język reklamy w komunikacji medialnej

4.4/5 ( 16 ocen )
  • 5
    12
  • 4
    1
  • 3
    1
  • 2
    1
  • 1
    1