książka
Wydawnictwo Mt Biznes |
Oprawa miękka |
- Dostępność niedostępny
Opis produktu:
Co sześć miesięcy Dennis C. Carey i Marie-Caroline von Weichs prowadzą CEO Academy (Akademię Dyrektorów), czyli intensywny kurs dla nowo mianowanych dyrektorów naczelnych czołowych firm świata , który Business Week nazwał obozem rekruckim dla nowej klasy kadry kierowniczej najwyższego szczebla. Uczestnicy kursu otrzymują bezcenny zestaw praktycznych rad i wskazówek, jak uzyskiwać rezultaty, których się spodziewają ich pracodawcy. Nauczyciele to same gwiazdy spośród doświadczonych dyrektorów naczelnych.To, za co kursanci płacą dziesięć tysięcy dolarów - spostrzeżenia i sekrety ludzi należących do najbardziej wpływowych liderów biznesu naszych czasów - zawiera teraz ta książka. Rad udzielają tu biznesmeni takiego kalibru, jak Larry Bossidy, były dyrektor naczelny Honeywell International, który niedawno przeszedł na emeryturę; Ray Gilmartin, naczelny Mercka; John Smale, były prezes i dyrektor naczelny General Motors, emerytowany prezes i dyrektor Procter & Gamble; John Dasburg, który kierował Northwest Airlines i Burger Kingiem, a teraz jest szefem DHL Airways.
Atrakcją książki są nie tylko dyrektorzy, którzy odnieśli sukces. Jak prowadzić firmę przedstawia także czołowych amerykańskich komentatorów i obserwatorów biznesu: Nell Minow, działaczkę ruchu obrońców praw akcjonariuszy; Irę Millsteina, legendarnego wpływowego prawnika; Matthew Bishopa, redaktora działu biznesu w The Economist; Josepha Badaracco, profesora etyki w Harvard Business School.
Wszyscy oni prezentują oryginalne, odkrywcze spostrzeżenia na temat postępowania najbardziej znanych liderów biznesu w trudnych sytuacjach. Czytelnik dowiaduje się:
* jak przemysłowy gigant DuPont radykalnie zmienił profil,
* jak w The Home Depot, szybko rosnącej niedojrzałej, beztroskiej firmie przyjęto dyscyplinę kierowania, która jej ułatwi osiągniecie dojrzałości i dalszy rozwój,
* co Michael Armstrong, który nadzorował przekształcenia w Hughes Electronics i AT&T, radzi firmom, jeśli ich podstawowa dziedzina działalności zaczyna zanikać,
* jak w czasie pierwszych stu dni na nowym stanowisku dyrektor naczelny Tyco przystąpił do tworzenia nowej grupy wyższej kadry kierowniczej i zaczął odbudowywać zaufanie do firmy, zniszczone przez skandale i złą opinię w mediach,
* jaka jest rola zarządu i jak się powinno reformować ład korporacyjny,
* w jaki sposób w General Electric zespół Jacka Welcha do spraw stosunków z inwestorami bezustannie sprawdzał, kto kupuje akcje, kto nie kupuje, i dlaczego.
Jak prowadzić firmę jest książką nie tylko dla dyrektorów, lecz dla każdego, kogo interesują czynniki mające decydujące znaczenie w trudnych warunkach, w jakich działają dziś firmy, gdy wymagania i oczekiwania rosną, a konkurencja się zaostrza. W jednym tomie zebrano mądrość i doświadczenie ludzi, którzy w tych niezwykłych czasach stoczyli na owym polu niejedną bitwę. Jak prowadzić firmę to instrukcja dla tych, który w dwudziestym pierwszym wieku chcą odnieść sukces.
Dennis C. Carey, wiceprezes firmy Spencer Stuart, zajmuje się rekrutacją dyrektorów dla największych firm o światowym zasięgu. Jest założycielem grupy G100 i twórcą CEO Academy, współautorem książek CEO Succession i The Human Side of M&A.
Marie-Caroline von Weichs jest dyrektorem naczelnym G100 i dziekanem CEO Academy.
Szczegóły | |
Dział: | Książki |
Wydawnictwo: | Mt Biznes |
Oprawa: | miękka |
Okładka: | miękka |
Wprowadzono: | 17.02.2010 |