Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować)

Copywriting & Webwriting

książka

Wydawnictwo Helion
Oprawa miękka
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Teksty informacyjne i reklamowe rządzą się swoimi prawami. Większość zasad dotyczących stylu, które poznałeś w szkole, nie sprawdza się w komunikatach biznesowych. Dziś piszemy już inaczej, bo czytamy też inaczej.

Teksty, które łatwo się pisze, trudno się czyta. I na odwrót. Dlatego ta książka jest o trudnym pisaniu. O tworzeniu komunikatów, które sprzedają. Przekonują do działania. Skutecznie informują.

Dowiesz się z niej:

- Jak ludzie przyswajają teksty, także reklamowe i w internecie
- Że forma bywa często ważniejsza od treści (naprawdę!)
- Jak pisać skutecznie i przystępnie dla odbiorcy
- Jakie są konkretne rozwiązania, schematy i gotowe do wdrożenia przykłady efektywnych tekstów reklamowych

Artur Jabłoński - konsultant ds. e-marketingu i szkoleniowiec. Prowadzi szkolenia, doradza i realizuje kampanie dla firm i instytucji różnego typu, od korporacji przez MŚP po instytucje kultury czy urzędy. Pracował m.in. dla: TVN, naTemat, Otomoto, Otodom, Allegro, SKANSKA, NEUCA, Sphinx, Województwa Pomorskiego i Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Instytutu Matki i Dziecka. Na sali szkoleniowej spędził już ponad 2000 godzin, edukując przedsiębiorców i marketerów w zakresie content marketingu i reklamy w mediach społecznościowych. Autor jednego z najpoczytniejszych polskich blogów o marketingu: www.ArturJablonski.com. Wykłada na studiach podyplomowych WSB w Toruniu, Bydgoszczy, Poznaniu i Gdańsku, WSAiB w Gdyni oraz Politechniki Białostockiej. Prelegent na licznych konferencjach w całej Polsce.
S
Szczegóły
Dział: Książki
Wydawnictwo: Helion
Oprawa: miękka
Okładka: miękka
Wprowadzono: 11.11.2017

RECENZJE - książki - Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować), Copywriting & Webwriting

3.8/5 ( 11 ocen )
  • 5
    6
  • 4
    1
  • 3
    2
  • 2
    0
  • 1
    2

Coś Na Półce

ilość recenzji:1

11-08-2020 19:47

Compendium copywritera.

Ta książka będzie bez dwóch zdań przydatna każdemu copywriterowi. Również tym początkującym. Artur Jabłoński prowadzi czytelnika niemalże za rączkę przez wzburzone fale copywriterskiego morza i pozwala mu suchą stopą dotrzeć do stałego lądu, którym jest... być może sukces :) Takie przynajmniej jest założenie autora i można śmiało zakładać, że niniejsza lektura raczej pomoże niż przeszkodzi w jego osiągnięciu.

Dużą zaletą książki jest to, że autor pisze niezwykle lekko, przystępnie i w zrozumiały chyba dla każdego sposób. Jeśli więc planujesz zacząć działać jako copywriter i jest to dla Ciebie jak narazie czarną magią - lepiej trafić nie mogłeś.

Kolejne rozdziały to opis przydatnych technik pisania. Jednak nie jest to pisanie w potocznym tego słowa rozumieniu, lecz pisanie, które pozwala dotrzeć do klienta, a następnie ułatwia jego zdobycie. I to na wielu płaszczyznach, w tym w przestrzeni social mediów, co jest niewątpliwą zaletą książki.

Jabłoński poza poradami warsztatowymi wykłada także kawę na ławę w kwestii czysto technicznych zagadnień związanych z copywritingiem i (przede wszystkim) webwritingiem. Dzięki książce dowiemy się jak konstruować tekst, jak układać i komponować jego szatę graficzną, a także jak sprawić żeby czytało się go w sieci łatwo i żeby był... skuteczny. Ta skuteczność jest bardzo ważna, albowiem - jak pewnie wszyscy dobrze wiemy - bardzo ważne jest to, żeby dotrzeć z właściwym komunikatem do odbiorcy już w pierwszych akapitach tekstu, mało kto bowiem czyta coś w sieci od deski do deski w dobie powszechnego scrollowania.

Książka jest zajmująca i z całą pewnością ani przez chwilę nie męczy. To zasługa stylu pisania autora, a także tego, że zastosował on w książce wszystkie zasady o których napisano w kolejnych rozdziałach w kontekście zasad dobrego copywritingu. "Jak pisać..." jest zatem żywą ilustracją tego, czego Jabłoński próbuje nas nauczyć.

Do lektury tej warto będzie wracać co jakiś czas - zawarto tutaj naprawdę sporo wartościowych porad, opisano wiele użytecznych technik pisania i sposobów na dotarcie do klienta. W dzisiejszych czasach nie jest to łatwe, a zatem przeczytanie tej książki z całą pewnością żadnemu copywriterowi (zwłaszcza początkującemu) nie zaszkodzi.

...