Jak mniej myśleć - Christel Petitcollin - Książka | Gandalf.com.pl
Ulubione
Kategorie
przeczytaj fragment przeczytaj fragment

Jak mniej myśleć (miękka)

Dla analizujących bez końca i wysoko wrażliwych

książka

Jak mniej myśleć, Dla analizujących bez końca i wysoko wrażliwych - opis produktu:

- Za dużo myślę.
- Moi bliscy mówią, że jestem zakręcona i że zadaję sobie za dużo pytań.
- W mojej głowie stale coś się kłębi - czasem marzę o tym, żeby wcisnąć wyłącznik umysłu.
- Mam wrażenie, że jestem z innej planety.
- Nie mogę sobie znaleźć miejsca.
- Czuję się niezrozumiany.

Czy chociaż jedno z tych zdań opisuje właśnie ciebie? Jeśli tak, prawdopodobnie rozpoznasz się w profilu osoby nadwydajnej mentalnie. Cóż, bycie nadwydajnym bywa naprawdę męczące, ale twój mózg - właśnie ten, który myśli zbyt wiele - to prawdziwy skarb. Jego subtelność, złożoność i szybkość, z jaką działa, są naprawdę zdumiewające, a pod względem mocy można go porównać z silnikiem Formuły 1! Ale bolid wyścigowy nie jest zwykłym samochodem. Gdy prowadzi go jakiś niezdara, może się okazać kruchy i niebezpieczny. Potrzebuje kierowcy najwyższej klasy i toru na swoją miarę, by wykorzystać swój potencjał.
Do tej pory to mózg wiódł cię po wertepach. Czas jednak, abyś przejął stery, i to już od dziś. Dzięki tej książce nauczysz się wykorzystywać niezwykłe możliwości swojego umysłu, który do tej pory wydawał się nie do ogarnięcia! A do tego poczujesz ulgę i wreszcie odetchniesz pełną piersią, akceptując siebie i swój fantastyczny umysł.

Więcej książek z serii Jak myśleć

Książka Jak mniej myśleć Dla analizujących bez końca i wysoko wrażliwych, pochodzi z wydawnictwa Feeria. Autorem książki jest Christel Petitcollin. Należy do gatunków: poradniki, samodoskonalenie. Książka Jak mniej myśleć liczy 232 stron. Jej wymiary to 200x140. Oprawa jest miękka. Jak mniej myśleć jest częścią serii Jak myśleć. Publikacja dostępna jest również w formie elektronicznej.
S
Szczegóły

Książkowe bestsellery z tych samych kategorii

  • -51%
  • Nowość Lasoterapia
  • Bestseller Lasoterapia
Lasoterapia twarda
24,48 zł 49.95
Dodaj do koszyka
  • -28%
  • Nowość Pod gołym niebem
  • Bestseller Pod gołym niebem
Pod gołym niebem Żyj w rytmie natury twarda
35,99 zł 49.99
Dodaj do koszyka
  • -30%
  • Bestseller Czuła przewodniczka. Kobieca droga do siebie
  • -32%
  • Bestseller Makramy i inne cuda ze sznurka
Makramy i inne cuda ze sznurka miękka
40,78 zł 59.98
Dodaj do koszyka

Christel Petitcollin - przeczytaj też

Recenzje
image Nie wiesz, czy kupić? Sprawdź recenzje
Książka
Jak mniej myśleć, Dla analizujących bez końca i wysoko wrażliwych

4/5 ( 21 ocen )
    5
    8
    4
    6
    3
    5
    2
    2
    1
    0

Zaloguj się i napisz recenzję na min. 700 znaków. Akceptując regulamin bierzesz udział w cotygodniowym plebiscycie. Do wygrania kupon 50 PLN i 15 punktów klienta.

imię, nazwisko lub nick:
Twoja ocena:
Twoja recenzja:
Wprowadź tekst z obrazka:

W przypadku naruszenia Regulaminu Twój wpis zostanie usunięty.

brak oceny

Ewa

  • 19-07-2019
  • 21:01

recenzja nagrodzona 10.00pkt

Kupiłam tą książkę, przeczytałam jednym tchem i kupiłam następną, dla kogoś w prezencie. Dołączyłam taki list:
"Ta książka zrobiła na mnie ogromne wrażenie, tak duże, że mam zamiar trzymać ją na nocnym stoliku, przeczytać jeszcze raz dokładniej, podkreślać sobie co ważniejsze uwagi i stosować się do porad.
Książka ma kilka części. W zasadzie najważniejsza dla mnie była pierwsza, gdy zrozumiałam, że te uczucia, które we mnie buzują nie czynią ze mnie wariatki, jest w tej książce dosłowne stwierdzenie, że niektórzy psycholodzy starej daty zaliczają takie objawy do zaburzeń psychicznych. Po prostu fizjologia mózgu 10% ludzi odbiega od reszty i tyle. Jestem w tej grupie i mam wrażenie, że Ty też.
Przejmuję się byle czym, rozpamiętuję najmniejsze potknięcie towarzyskie sprzed lat, o którym już dawno nikt z wyjątkiem mnie nie pamięta, nie umiem wyłączyć myślenia, cały czas czymś się martwię ? dom, praca, rodzina, wszystko musi być pod kontrolą. Życie czasem mnie przytłacza. Szaleję z bezsilności jeżeli coś idzie nie po mojej myśli lub zdarzy się jakaś awaria, na którą nie mam wpływu, a do tego muszę czekać, aż ktoś inny łaskawie coś z tym zrobi. Jest o wiele więcej opisanych cech wspólnych ze mną, ale to są najważniejsze.
Ta książka pozwoliła mi zrozumieć problem z nadmiernym przejmowaniem się wszystkim, zrozumieć, że nie jestem z nim sama na świecie. Na razie nie udało mi się tego opanować, ale zamierzam uparcie nad tym pracować, zwolnić i wyluzować. Wiem, że się uda, bo zmieniłam już wiele rzeczy w tym, jak ludzie mnie postrzegają. Przezwyciężam nieśmiałość, introwertyzm i kilka innych nieciekawych cech tak skutecznie, że ludzie myślą, że jestem silna i arogancka, a to tylko klatka, którą sama zbudowałam wokół siebie, żeby się nie rozsypać. To również jest opisane w dalszej części książki jako sposób na przetrwanie dla takich jak ja.

Czego również Tobie życzę."
I Wam też życzę znalezienia w niej rozwiązania dla siebie.

Czy recenzja była pomocna?

Ania

  • 29-12-2020
  • 18:24

Książka zakupiona na prezent! Obdarowana jest zachwycona!

Czy recenzja była pomocna?

Karolina

  • 6-08-2020
  • 19:12

Bardzo rzadko sięgam po poradniki. Można wręcz pokusić się o stwierdzenie, że prawie nigdy. Co więc skłoniło mnie do sięgnięcia po "Jak mniej myśleć" Christel Petitcollin? Zacznijmy od początku, a więc okładka - przesympatyczny leniwiec i turkusowy, wręcz cyjanowy odcień oprawy, od razu przyciągnęły mój wzrok, a także tytuł:"Jak mniej myśleć?", pomyślałam sobie, wreszcie dowiem się jak poradzić sobie z atakującymi mnie myślami, najbardziej w nocy, nie dającymi spać, dowiem się co powinnam uczynić by wyciszyć swój nadaktywny mózg. I czy dowiedziałam się tego czego chciałam po lekturze tego poradnika? Czytajcie dalej to się przekonacie ;)


Niestety nie znam się na psychologii, co prawda miałam na studiach pedagogicznych ten przedmiot, ale był to ułamek wiedzy z tej ogromnej dziedziny, dlatego kojarzyłam pewne pojęcia czy przytaczanych przez autorkę psychologów, ale trudno mi stwierdzić jak bardzo pomocne pod względem psychologicznym jest owo dzieło. Poradnik ten czyta się szybko, jest to jego zaletą, nie da się ukryć, ale... no właśnie, zawsze jest jakieś ale ????, sama autorka nie jest psychologiem licencjonowanym, że tak powiem, przedstawia się nam jako mówczyni i trenerka w zakresie komunikacji i rozwoju osobistego, dlatego myślę, że należy ten poradnik traktować z przymrużeniem oka, by nie uczynić sobie krzywdy przez wyszukiwanie i przypisywanie sobie cech osób nadwydajnych mentalnie, jak określa ich autorka. Bowiem wymienione przez nią cechy charakteryzujące te osoby pasują do każdego z nas. A przypuszczenia autorki, które snuje w trakcie tej książki, że ludzie z zespołem Aspergera czy autyzmem to właśnie tacy "nadwydajni mentalnie" ludzie, ale zniechęceni próbami dostosowania się do otaczającego ich świata, zasad i reguł, są dość ryzykowne. Dobrze chociaż, że autorka podkreśla, że to jej subiektywne odczucia czy przemyślenia.

Poradnik ten podzielony jest na trzy części. Odnajdziemy w nich omówienie struktury umysłowej ludzi "nadwydajnych" czy określanych przez autorkę w dalszej części poradnika mianem "prawopółkulowców"; poznamy takie pojęcia jak hiperestezja i jej rodzaje( wzrokowa, słuchowa, ruchowa, węchowa i smakowa), ejdetyzm, synestezja, poczytamy tu także o nadwrażliwości, naduczuciowości, hiperempatii, hiperprzenikliwości osób nadwydajnych mentalnie; autorka prezentuje także różnice między prawą a lewą półkulą mózgu człowieka, dowiemy się paru ciekawostek o myśleniu rozgałęzionym, pamięci i problemach ze snem takich osób, a także jak im zaradzić;
autorka prezentuje tu również różne formy nadwydajności mentalnej, porusza kwestię zespołu Aspergera jako szczególnej nadwydajności i zastanawia się nad sensem przeprowadzania testów na imteligencję. W drugiej części autorka skupia się na oryginalnej osobowości ludzi nadwydajnych, omawia m.in. ich pustkę tożsamościową, niskie poczucie własnej wartości, lęk przed odrzuceniem, a także przedstawia strategie przystosowawcze( dewaluacja samego siebie i przygnębienie, ucieczka w marzenie, arogancja, naśladownictwo), omawia w tej części także zagadnienie fałszywego "self", w dalszej części poradnika omawiane są idealizm i pragnienie doskonałości ludzi nadwydajnych, a także ich słabe punkty w systemie wartości, a także trudności w kontaktach międzyludzkich. Poświęca w tej części także uwagę ludziom "myślącym normalnie"/ "lewopółkulowcom" (tak na marginesie te podziały strasznie mnie irytowały) i pokazuje czym różnią się nadwydajni od normalnych.
Ostatnia część dotyczy rad autorki jak dobrze żyć ze swoją nadwydajnością. Przybliża ona nam tu etapy godzenia się ze swoją wyjątkowością ( ulga, tor przeszkód, negacja, złość, negocjacje, depresja, akceptacja); co do rad dla ludzi nadwydajnych by żyło im się lepiej, to powinni oni porządkować i organizować swoje myśli, tworzyć mapy myśli, które im to ułatwią, a także trzymać się poziomów logicznych (otoczenie, sposoby postępowania, zdolności, wartości i przekonania, tożsamość i poziom duchowy), odbudować swoją integralność psychiczną, a także podnieść poczucie własnej wartości, autorka prezentuje tu czytelnikowi jak może ją podnieść, oraz zoptymalizować funkcjonowanie swojego mózgu, poprzez lekkie przepracowanie, zaspokajanie pięciu podstawowych potrzeb prawej półkuli mózgu( nauka, sport, rozwój kreatywności, sztuka).
Tę część autorka kończy dopowiadając jak mieć udane życie towarzyskie mimo swojej nadwydajności mentalnej i emocjonalnej.

Wracając do pytania czy dowiedziałam się po lekturze poradnika tego, czego chciałam, odpowiadam: nie. Niestety, nie dowiedziałam się jak mniej myśleć. Zamiast tego dowiedziałam się, że istnieją ludzie nadwydajni mentalnie i normalnie myślący, i czym się oni charakteryzują, dowiedziałam się że tacy wyjątkowi ludzie nie mają łatwo w życiu, ale że są bardzo inteligentni, że narażeni są na ataki ze strony ludzi, którzy są mistrzami w manipulacji i wampirami energii, a także jak tacy nadwydajni ludzie powinni sobie radzić w życiu, z otoczeniem, sami ze sobą. Nie powiem, że nie było to ciekawe, poznałam wiele ciekawych rzeczy, a ja lubię odkrywać coś nowego, nie jestem psychologiem, więc nie mnie to oceniać, czy ten poradnik jest szkodliwy czy nie, spotkałam się z takimi opiniami, ale tak jak podkreślałam na początku swojej opinii, nie traktowałabym tego poradnika na poważnie. To selekcjonowanie ludzi na takich i owakich, sugerowanie, że autyzm, zespół Aspergera, schizofrenia czy borderline może być nadwydajnością mentalną błędnie zdiagnozowaną, jest oburzające i niebezpieczne. Dlatego przeczytać z ciekawości, z otwartości umysłu na poglądy innych( bo autorka nie popiera swoich wywodów badaniami, co słusznie zauważali inni czytelnicy, których opinie czytałam, a jedynie na obserwacjach i rozmowach ze swoimi "pacjentami", klientami, nie wiem jak nazwać tych którzy udają się do coacha czy trenera ????) czy spostrzeżenia, ale nie brać tego poradnika za źródło prawd objawionych, sposób domowej terapii, czy lekarstwo na nasze dolegliwości natury psychicznej, emocjonalnej. Jeśli czujesz, że potrzebujesz pomocy udaj się do lekarza psychiatry(nie, to nie jest żaden wstyd) czy do psychologa, oni mają papiery, kompetencje i lata doświadczenia by Ci pomóc poradzić sobie z emocjami, myślami, niepokojem czy lękami.
Podsumowując, ani nie polecam ani nie odradzam czytania tego poradnika, każdy sam podejmuje decyzje co czyta, ale miejcie na uwadzę moje uwagi co do tej pozycji ????

...

Czy recenzja była pomocna?

Ewa

  • 20-07-2019
  • 09:59

Recenzja poszła bez oceny, książce należy się najwyższa nota :)

Czy recenzja była pomocna?