Jak analizować dyskurs?

Perspektywy dydaktyczne

książka

Wydawnictwo Universitas
Oprawa miękka
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Tom Jak analizować dyskurs? [...] ustanawia swoiste kompendium wiedzy o dyskursie i sposobach jego analizy, przydatne zarówno dla wykładowców prowadzących przedmioty z "dyskursem" w nazwie, jak i dla studentów różnych kierunków humanistycznych i społecznych, którzy w analizie dyskursu mogą odkryć ciekawą propozycję badawczą. [...] Książka składa się z 10 rozdziałów. Każdy z nich można czytać osobno jako odrębną propozycję teoretyczno-metodologiczną w analizie dyskursu. Warto jednak potraktować ją jako monografię, ponieważ propozycje te wzajemnie się oświetlają i uzupełniają. Tym, co łączy występujących w tomie językoznawców polonistów, slawistów i neofilologów z socjologami, jest sposób postrzegania dyskursu jako wielogłosowego i dialogicznego fenomenu o mocy kształtowania oblicza rzeczywistości społecznej. [...] Poziom opracowania należy ogólnie ocenić bardzo wysoko. [...] Widać także wyraźnie, że Autorzy są nie tylko zaawansowanymi badaczami dyskursu, ale - co może ważniejsze z punktu widzenia celu publikacji - doświadczonymi dydaktykami, których cechuje nieustanna troska o aktualność przekazywanej studentom wiedzy oraz jej powiązanie z ich aspiracjami edukacyjnymi i zawodowymi. Wartość poznawcza i przystępność analiz, atrakcyjność inspiracji teoretycznych oraz wyborów metodologicznych i pomysłów metodycznych zawartych w tym tomie została sprawdzona w toku codziennych zajęć akademickich. I jest to ich najlepsza rekomendacja.
z recenzji
dr hab. Magdaleny Steciąg, prof. UZ
S
Szczegóły
Dział: Książki
Wydawnictwo: Universitas
Oprawa: miękka
Okładka: miękka
Wprowadzono: 07.06.2016

RECENZJE - książki - Jak analizować dyskurs?, Perspektywy dydaktyczne

4.3/5 ( 8 ocen )
  • 5
    4
  • 4
    3
  • 3
    0
  • 2
    1
  • 1
    0