Instytucjonalne uwarunkowania społecznej odpowiedzialności biznesu
książka
Wydawnictwo Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu |
Oprawa miękka |
Opis produktu:
Monografia ma charakter teoretyczny i jest próbą określenia wpływu uwarunkowań instytucjonalnych na zaangażowanie przedsiębiorstwa w dobrowolne działania społeczne i środowiskowe, które są definiowane jako społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR). W szczególności praca analizuje wpływ uwarunkowań instytucjonalnych towarzyszących różnym modelom kapitalizmu w krajach wysoko rozwiniętych na poziom zaangażowania przedsiębiorstw w CSR. Wykorzystuje przy tym ekonomiczną teorię osobistej motywacji Freya do wyjaśnienia wpływu tychże uwarunkowań na motywację menedżerów do podejmowania działań o charakterze społecznie odpowiedzialnym. W monografii zaprezentowane zostały również mechanizmy instytucjonalne prowadzące do globalnego rozprzestrzeniania się praktyk organizacyjnych z zakresu CSR.
Szczegóły |
Dział: | Książki |
Wydawnictwo: | Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu |
Oprawa: | miękka |
Wprowadzono: | 23.10.2018 |