Funkcjonalność edukacyjna światów wirtualnych
książka
Wydawnictwo Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu |
Oprawa miękka |
Opis produktu:
W publikacji podjęto próbę kompleksowej analizy fenomenu edukacji w trójwymiarowych światach wirtualnych, który w naukach o edukacji na świecie ma swoje miejsce od ponad 10 lat, natomiast w Polsce jest wciąż stosunkowo mało poznany. Książka traktuje o tzw. światach wirtualnych `na serio`, w odróżnieniu od światów-gier. Największym z nich obecnie jest Second Life, w którym działają setki instytucji edukacyjnych, a uniwersytety mają swoje wirtualne kampusy. W pierwszych rozdziałach wyjaśniono pojęcia m.in. wirtualności, cyberprzestrzeni, światów syntetycznych, immersji oraz odniesiono światy wirtualne do teorii uczenia się, a następnie zanalizowano różne znaczenia pojęcia funkcjonalności. W drugiej części zaprezentowano i zilustrowano wiele miejsc, głównie w Second Life, gdzie realizowane są projekty z wielu obszarów edukacji. W trzeciej części opisano autorski Pakiet Edukacyjny możliwy do zastosowania w światach wirtualnych przy nauce języka obcego oraz wyniki obszernych badań empirycznych dotyczących działania Pakietu Edukacyjnego w praktyce. Na końcu zamieszczono minisłownik światów wirtualnych oraz gotowe szablony użyte w Pakiecie - jako wzór metodyczny.
Szczegóły |
Dział: | Książki |
Wydawnictwo: | Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu |
Oprawa: | miękka |
Okładka: | miękka |
Wprowadzono: | 15.05.2015 |