Etapizacja procesu szkolenia sportowego Teoria i rzeczywistość
książka
Wydawnictwo Akademia Wychowania Fizycznego w Poznaniu |
Oprawa miękka |
- Dostępność niedostępny
Opis produktu:
Przedstawione w tym opracowaniu wyniki badań oraz oryginalne rozwiązania i propozycje systemowe dotyczące ciągłości i etapizacji szkolenia są przejawem z jednej strony wyraźnie widocznej w nowoczesnym sporcie troski i dążenia do racjonalizacji postępowania opartego na współczesnym stanie wiedzy, z drugiej zaś strony - badania dotyczące konkretnych osób, zawodników i sytuacji informują o utrzymującej się tendencji do przyspieszonego trybu szkolenia, nastawionego na maksymalizację sportowych osiągnięć w niższych kategoriach wieku.Zaprezentowane materiały mogą zatem być impulsem do dalszej, pogłębionej dyskusji i podejmowania badań zmierzających do pozyskiwania nowych informacji, które mogłyby rozwiać istniejące wątpliwości oraz zunifikować poglądy i postawy przedstawicieli teorii i praktyki dotyczące etapizacji. Konieczna tu refleksja wiąże się z długim rejestrem koniecznych do uporządkowania kwestii - możliwych do ujęcia w postaci następujących pytań: czy istnieje spójna, wiarygodna i powszechnie akceptowana `teoria etapizacji`?, w jakim stopniu zbieżne są poglądy wyrażane w tej sprawie przez teoretyków i praktyków sportu?, na czym polega istota ewentualnych rozbieżności?, czy dostrzec można w powyższym kontekście błędy w edukacji trenerów sportu?, czy istnieją określone i akceptowane przez teorię i praktykę kryteria oceny tręnerów pracujących na różnych etapach szkolenia sportowego?, czy i jak dalece istniejący system współzawodnictwa sportowego wpływa na prawidłowy lub nieprawidłowy przebieg karier zawodniczych?, czy w praktyce sportu występują dające się opisać tendencje rozwoju karier sportowych?
Szczegóły | |
Dział: | Książki |
Wydawnictwo: | Akademia Wychowania Fizycznego w Poznaniu |
Oprawa: | miękka |
Okładka: | miękka |
Wprowadzono: | 28.07.2016 |