Książkowe bestsellery z tych samych kategorii

Dysortografia

Symultaniczna nauka poprawnej pisowni dla dzieci w wieku 7-8 lat

książka

Wydawnictwo WiR
Oprawa miękka
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Autorka ćwiczeń zastosowała efektywną metodę nauki ortografii polegającą na globalnym zapamiętywaniu wyrazów (ortogramów). To sprawdzone rozwiązanie dla dzieci, które znając reguły ortograficzne, wciąż nie potrafią ich zastosować i sprostać wymaganiom edukacyjnym.

Karty polecamy:

uczniom, u których nauka ortografii tradycyjną metodą reguł nie przynosi efektów;
dzieciom zagrożonym dysortografią lub dysleksją oraz uczniom, którzy taką diagnozę już otrzymali.

Dlaczego alternatywna metoda?

Wszelkie reguły językowe przyswajamy poprzez abstrahowanie ich z materiału językowego, a więc w sposób nieuświadomiony. Pamięciowe opanowanie reguł ortograficznych tylko w niewielkim stopniu może poprawić poziom ortografii u dzieci z predyspozycjami dysortograficznymi i dyslektycznymi. Gdy dzieci uporczywie, w wyrazach o wysokiej frekwencji, powtarzają błędy w zapisie, należy przypuszczać, że przyczyna tego zjawiska nie leży w braku znajomości zasad. Ponadto, nawet przy bezbłędnym opanowaniu pamięciowym reguł, umiejętność stosowania ich w praktyce nie jest wcale logicznym następstwem. W przypadku dzieci z dysortografią powinno się wykorzystać mechanizmy globalnego, prawopółkulowego zapamiętywania, przypominającego "fotografowanie" słowa.


Jak pracować?

Ćwiczenia nie wymagają uczenia się zasad ortograficznych. Strategie prawopółkulowe dotyczą rzeczowników konkretnych w mianowniku. Wybrane rzeczowniki zostały zebrane w określone grupy semantyczne - najczęściej czytane i zapisywane wyrazy przez dzieci w wieku 7-8 lat. Ortogramy wielokrotnie powtarzają się w różnych typach zadań, co pozwala dzieciom szybko i skutecznie pokonać trudności z prawidłowym zapisem wyrazów. Zapamiętywanie ortogramów oparte jest na zasadzie"prawa pierwszego połączenia". Dzieci w sposób wzrokowy zapamiętują prawidłowy zapis wyrazu, następnie piszą go po śladzie, przepisują, a na koniec samodzielnie podpisują obrazek.

Metodyka postępowania to:

- kilkakrotnie "fotografuj" wyraz (zapamiętaj go wzrokowo),
- wielokrotnie czytaj wyraz na głos (zapamiętaj jego dźwięk),
- pisz po śladzie (zapamiętaj ruch prowadzonej ręki),
- przepisuj wyraz (koordynuj wzrok z ruchem ręki),
- samodzielnie napisz wyraz.
S
Szczegóły
Dział: Książki
Wydawnictwo: WiR
Oprawa: miękka
Okładka: miękka
Wprowadzono: 19.03.2018

RECENZJE - książki - Dysortografia, Symultaniczna nauka poprawnej pisowni dla dzieci w wieku 7-8 lat

4.3/5 ( 6 ocen )
  • 5
    4
  • 4
    1
  • 3
    0
  • 2
    1
  • 1
    0