rozwiń
rozwiń
zwiń
zwiń
wpisz minimum 3 znaki
Dialog 2019/02
ocena: 6, głosów: 3
 
powiększenie

Dialog 2019/02 (miękka)

książka

Wydawnictwo: Instytut Książki

Oprawa: miękka

Ilość stron: 256

Wysyłamy w: 3 - 5 dni + czas dostawy

Dostępność: mały zapaspomoc Brak na naszym magazynie.
Spróbujemy go sprowadzić dla Ciebie.
Szansa na realizację 60%.
Potrzebny czas 3-5 dni roboczych.

Nasza cena: 10,50

dodaj do przechowalni dodaj do listy życzeń Dodaj do koszyka

Przy zakupie 5 egz.
Cena hurtowa:

8,40

Powrót Darmowa wysyłka dla zamówień od 99zł. SPRAWDŹ!
  • Opis

  • Szczegółowe informacje

  • Recenzje (0)

Dialog 2019/02 - opis produktu:

Śmieciowy świat

Na co patrzymy, kiedy patrzymy na Azję?

Urszula Jabłońska

Na początkuzawsze są foldery reklamujące biura podróży i linie lotnicze, które mają nam pomóc w przeniesieniu się do egzotycznego świata. To z nich wyłaniają się zdjęcia białych bezludnych plaż z jedną samotną palmą kokosową, do której przymocowany jest hamak, a obok czeka kolorowy drink z palemką. Gdzieś w tle egzotyczna tancerka z czerwonym kwiatkiem za uchem. Jeżeli jednak zdecydujemy się na samodzielną podróż, być może natrafimy na zupełnie inne widoki.

Turyści

Julia Holewińska

Inspirowana między innymi prozą Conrada i Coetzeego czarna satyra na podróże i przemysł turystyczny. Demoniczny Przewodnik zabiera zblazowanych bogaczy, przedstawicieli świata sztuki, mody i polityki, na wyprawę do "jądra ciemności". Wybrańcy przechodzą przez kolejne piekielne kręgi turystyki erotycznej, gastronomicznej, "nekroturystyki", "ludzkiego zoo", z których wracają odmienieni. Julia Holewińska pokazuje cynizm i arogancję krajów rozwiniętych w konfrontacji z Trzecim Światem, ale też demaskuje mity, złudzenia i nadzieje, które lubimy wiązać z dalekimi wyprawami.

Jestem kolonizatorką

Rozmowa z Julią Holewińską
Nawozy sztuczne

Śmieci

Tadeusz Nyczek
Przegrodzki patrzy na Wrocław

Goga

Jolanta Kowalska

Legenda aktorska bywa świadectwem czasu. W garderobianych opowieściach utrwala się obraz życia teatru, a kult jego gwiazd nierzadko zdradza upodobania i tęsknoty samej publiczności. Idol wyraża świat, który go wykreował, jest ucieleśnieniem jego marzeń, zbiorowym snem. O czym śnił Wrocław, tworząc i pielęgnując mit Igora Przegrodzkiego?

Przez zabawki, dla zabawek i o zabawkach

Anna Jazgarska

Spoglądając na głównego bohatera najnowszego przedstawienia Wojciecha Kościelniaka Blaszany bębenek można odnieść nieodparte wrażenie, że widzimy - po raz pierwszy bodaj w całej twórczości reżysera - spersonalizowaną, cielesną reprezentację siły, która ustanawia całą sceniczną rzeczywistość. Oskar Matzerath, narrator i nadrzędna postać Blaszanego bębenka Güntera Grassa w przedstawieniu z wrocławskiego Teatru Capitol ma kształt przytwierdzonej do aktorskiego ciała lalki.

Żywoty Agaty Kucińskiej

Magda Piekarska

Z tą samą swobodą, z jaką Oskar Mazerath wybija rytm pałeczkami, grająca tę postać w Blaszanym bębenku Agata Kucińska stapia w jedno warsztat lalkarki z aktorskim, dramatycznym talentem. Efekt wbija widownię w fotele. A dylemat - lalki czy dramat - traci rację bytu. Bo to suma tych dwóch doświadczeń daje olśniewający efekt.
Twarze

Między wojnami: Barszczewska i Eichlerówna

Ewa Hevelke

Żadna z nich nie wyglądała ponadczasowo. Jedna miała w sobie coś z jałówki, druga z kocicy. Wielkie oczy, okolone jasnymi splotami włosów, spokój, wyrozumiałość, naiwność i dobroć emanowały z postaci kreowanych przez Elżbietę Barszczewską. Spojrzenie Ireny Eichlerówny nigdy nie było spokojne. Rysy jej twarzy wyrażały, co najmniej, determinację. W każdym wypadku była to twarz namiętna - erotyczna i bojowa zarazem.
Po bandzie

Co robić? Pytanie nonsensowne

Marek Beylin
Banki nie bankrutują

Pan Schuster kupuje ulicę (Herr Schuster kauft eine Straße)

Ulrike Syha

Przełożyła Iwona Uberman

Rodzinne spotkanie przy grze w Monopoly przeradza się w dyskusję o współczesnej ekonomii i rezygnacji z idealizmu. Bohaterami sztuki są dawni buntownicy sześćdziesiątego ósmego roku oraz ich dzieci: z rozmów o zasadach popularnej gry planszowej, stającej się tu metaforą relacji społecznych, wyłania się obraz współczesnej klasy średniej Europy Zachodniej, żyjącej od wyrzutu sumienia wywołanego wspomnieniem młodzieńczych manifestów o lepszy świat, do łatwego flirtu z konsumpcjonizmem.

Objąć cały świat

Monika Wąsik

W sposobie, w jaki Ulrike Syha rozumie i przeżywa teatr jest coś wampirycznego. Pytana o to, czemu pisze dramaty, odpowiada, że uważa teatr za najbardziej żywe, ciągle potrzebujące ludzi, ale także wykorzystujące ich medium. Można by podejrzewać - śledząc biografię autorki - że ta swego rodzaju autodestrukcyjność przez teatr stała się częścią także jej życia.

Malinowe imperium (Das Himbeerreich)

Andres Veiel

Przełożyła Iwona Nowacka

Sztuka niemieckiego reżysera i scenarzysty filmowego opowiada o rosnącej pozycji banków i ponadnarodowych korporacji, potężnych na tyle, by ich decyzje bądź problemy, wpływały na gospodarki całych krajów. Veiel, prezentując mechanizmy spekulacji wartością spółek i rolę banków w globalnym systemie walutowym, odsłania choroby systemu, niewyleczone mimo podjętych po ostatnich kryzysach światowej gospodarki debat.
Wynurzenia

Netfliksy

Pedro Pereira
Po obchodach

Niepodległość mniejszych wydarzeń

Katarzyna Niedurny

Pierwszym krokiem do organizacji teatralnych obchodów święta były czynności ustawodawcze oraz powołanie programu rządowego, mającego na celu dotowanie obchodów wydarzeń niepodległościowych. Ciekawe jest przyjrzenie się jak stulecie Święta Niepodległości zostało uczczone w polskich teatrach publicznych.

Szczerba na sztandarze. Na marginesie dwóch wystaw niepodległościowych w Warszawie i jednej książki

Ewa Toniak

O wystawach Znaki wolności. O trwaniu polskiej tożsamości narodowej na Zamku Królewskim oraz Niepodległe. Kobiety a dyskurs narodowy w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, które pozornie bardzo się od siebie różnią, ale można je także potraktować jako awers i rewers narracji na temat niepodległości Polski.
Ustanowienia

Dla dzieci i młodzieży

Piotr Morawski
Varia

Konteksty: Świat bez roślin

Zofia Cielątkowska

Nowe Sztuki:

Jeton Neziraj Hipokritët ose pacienti anglez

Jakob Nolte No Future Forever

Laura Naumann Das hässliche Universum
Z afisza

Dialog 2019/02 - szczegółowe informacje:

Dział: Książki

Kategoria: czasopisma

Wydawnictwo: Instytut Książki
Oprawa:miękka
Okładka:miękka
Wymiary:150x230
Ilość stron:256
Wprowadzono: 22.02.2019
i zgarniaj nagrody napisz recenzję

Dialog 2019/02 - recenzje klientów


Podobał Ci się ten tytuł? Zainspirował Cię? A może nie zgadzasz sie z autorem, opowiedz nam o tym, opisz swoje doznania związane z lekturą.

Książkowe bestsellery z tych samych kategorii

Kółko się pani urwało

J. Galiński

książka (miękka)

23,99 zł taniej -35%

Morawiecki i jego tajemnice

T. Piątek

książka (miękka)

24,29 zł taniej -39%

Trauma Komisarz Eryk Deryło, Tom 4

M. Czornyj

książka (miękka)

25,85 zł taniej -35%

Ogień i krew. Część 1 Historia ...

G. Martin

książka (twarda)

37,67 zł taniej -36%

Zobacz również

Orbis Linguarum vol 50

J. Cook

T. Wysło...

książka (twarda)

67,33 zł taniej -25%

Filoteknos 8 2018

P. ZBIOROWA

książka (miękka)

26,93 zł taniej -10%

Wierzytelności w firmie Poradnik Gazety ...

P. ZBIOROWA

książka (miękka)

33,06 zł taniej -15%

Ciekawe pomysły Gandalfa

książka

9.98 zł

taniej -0%

Dialog 2019/04 Kamyk Puzyny

Kamyk Puzyny Utopia urzeczywistniona Jolanta Kowalska Gdyby Instytut Teatralny nie istniał, trzeba byłoby go wymyślić. Dziś już trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie polskiego teatru bez tej instytucji, która - za sprawą swoich dalekosiężnych projektów - zarządza jego historią, życiem codziennym i wytycza szlaki na przyszłość. Największy...

książka

31.43 zł

taniej -10%

Dialog Kolekcja Katedry Personalizmu...

SPIS TREŚCI Przedmowa Redaktora Serii Od autora. Słowo wstępne do wydania drugiego Cogito inaczej niż tylko cogito Wzajemność w inności intencjonalnej Intencjonalna wspólnota Egoizm w relacji Interlokucja Rozumienie jest porozumieniem Relacja Działanie Wiedza Dialektyka Rozróżnienie...

książka

10.50 zł

taniej -0%

Dialog 2019/01 Plecak z jednorożcem

Świadectwa artystyczne: teatr rzeczywistości Carol Martin Przełożyli Małgorzata Paprota i Bartosz Wójcik Różnica między jawą a snem, między życiem "na żywo" a życiem rejestrowanym, między obecnością a projekcją obecności odchodzi do przeszłości. Splątanie się biologicznego z cyfrowym w odniesieniu do dokumentów prezentowanych na...

książka

10.50 zł

taniej -0%

Dialog 2018/12 Sienkiewicz na bizonie

Miesięcznik poświęcony jest dramaturgii współczesnej - teatralnej, filmowej, radiowej i telewizyjnej. Został założony w 1956 roku przez Adama Tarna, dramatopisarza i tłumacza, który kierował pismem do 1968 roku. Ogromny wpływ na kształt miesięcznika miał Konstanty Puzyna, krytyk, który współzakładał pismo a potem był jego redaktorem naczelnym od 1972 roku...

książka

10.50 zł

taniej -0%

Dialog 2018/11 Przeczulenia

Miesięcznik poświęcony dramaturgii współczesnej.

książka

10.50 zł

taniej -0%

Dialog 2018/01 Pogoda na jutro

Rozpoczynamy cykl rozmów z ludźmi teatru, artystami, kuratorami, dyrektorami teatrów i instytucji kultury na temat ich sytuacji, możliwości działania i planów na przyszłość w kontekście polityki kulturalnej państwa.

Brak list życzeń:

Utwórz

zamówienie tradycyjne
Brak produktów w koszyku
Brak produktów w koszyku

23.89

2.99

14.99

14.99

2.99

1.98

8.99

Łączna wartość zamówienia: 0 zł0 zł
Dostawa i płatność › Płatność › przejdź do koszyka
rozwiń
Wpisz numer
Swojego zamówienia (xxxxxx/rrrr)
Sprawdź

Powiadom kiedy produkt będzie dostępny

Wpisz swój adres e-mail: