książka
Wydawnictwo Słowo/Obraz Terytoria |
Oprawa miękka |
Opis produktu:
W 1943 roku Ada Eliot Sheffield w liście do brata wspominała jego dziecięcą wrażliwość na rytm usłyszanych fraz. Powstający wówczas poemat Cztery kwartety był według niej dziełem, w którym - jak w zabawach braciszka - `myśl o rytmie wyprzedza słowa`. Osobliwa muzyczność języka towarzyszy również dramatom autora Ziemi jałowej. W zamyśle krytycznym Eliota muzyka miała rozszerzać możliwości poezji, prowadzić do `formy bardziej pojemnej`. Za pomocą tej właśnie formy opowiedziana jest historia małżeństwa Chamberlayne`ów (Cocktail party, 1949), dzieje zapomnianego i rozpoznanego po latach dziecka (Zaufany sekretarz, 1954) czy też rzecz o spotkaniu kolegi z burzliwej młodości u schyłku życia (Mąż stanu, 1958). Choć w każdej z tych sztuk można rozpoznać echa tragedii antycznych Eurypidesa, Ajschylosa czy Sofoklesa, T.S. Eliot pozostaje jednak - jako dramatopisarz i jako człowiek - przede wszystkim poetą. Znakomity przekład Wiesława Juszczaka pozwala polskiemu czytelnikowi doświadczyć w pełni ten fenomen.
Szczegóły |
Dział: | Książki |
Wydawnictwo: | Słowo/Obraz Terytoria |
Oprawa: | miękka |
Okładka: | miękka |
Wprowadzono: | 06.11.2016 |